O Gospode naš, divno je biti u zajedništvu sa svetima na ovom mjestu Gospode, da Ti možemo dati slavu Gospode. Amen. Hvala Ti Gospode, za tu privilegiju Gospode, da smo Ti još jednim danom bliži Gospode, da ćemo uskoro u domovinu Gospode, jer mnogo je bolje u nebu Gospode. Amen. O, hvalimo Te Gospode sa ovog mjesta Gospode, podižemo ruke k Tebi Gospode, Tebe slavimo, ali mnogo je bolje biti s Tobom u Tvom Domu, Gospode. Hvalimo Te Gospode. Molimo Te Gospode za brata i službu koju si njemu povjerio Gospode. O, Gospode Ti si mu mnogo dao Gospode i veliku odgovornost Gospode, daj mu Gospode Tvoju Riječ Gospode, da bi mogli biti nahranjeni Gospode Tvojom Riječi, da kad god izađemo s ovog mjesta, izađemo da ono što smo primili možemo i dati Gospode. Amen. O, Gospode koliko još ima gladnih i žednih u ovom gradu. O, Gospode, mi ništa ne možemo ali Ti sve možeš zato Tebi prepuštamo to Gospode. O, Gospode, svi oni koji su gladni i žedni neka prime Tebe Gospode, svejedno tko je, Gospode i nahrani ih. Hvala Ti Bože. Hvala Ti Bože. O, Gospode sačuvaj nas na ovim putevima Gospode i u danima koji nam dolaze, da bi više služili i slavili Tebe Gospode. Hvala Ti. Amen. U Ime Isusa Krista Gospoda Spasitelja. Amen!
Otvorimo Bibliju, Luka.
3,16; Ivan Krstitelj govori nešto što je povezano s ovom temom danas. Nastavljamo
sa Knjigom o Ruti i gledamo kakva je to preslika našeg vremena i kakva je to
preslika našega života.
„Odgovori im Ivan svima, rekavši: 'Ja vas istina, krstim u vodi; ali dolazi jači od mene, komu ja nisam dostojan odriješiti remen na obući. On će vas krstiti Duhom Svetim i ognjem. U ruci mu je vijača; i pročistit će gumno svoje i sabrati žito u žitnicu svoju, a pljevu će ugasiti ognjem neugasivim.' I mnogim je drugim opomenama propovijedao evanđelje narodu.“
Dragi Gospode, hvala Ti
za Tvoju Riječ, hvala Ti za ove stvari koje čitamo, koje su opomena Gospode, preko
kojih Ti nama navješćuješ Evanđelje za ovo vrijeme Gospode. Hvala Ti što je
Tvoja Riječ tako savršena i što je otkrivena u naše vrijeme Gospode, da stvari
koje čitamo iznova i iznova potvrđuju to otkrivenje Gospode, i ove slike i
usporedbe i događaji Staroga Zavjeta samo ponovno Gospode dokazuju da
otkrivenje koje si Ti dao preko Svog proroka za ovo zadnje vrijeme je bilo
točno, istinito i Gospode možemo naći naše vrijeme i možemo naći sebe u Pismu,
u Starom Zavjetu, u usporedbama, u sjenama, u simbolima, u tipovima Gospode i
možemo prepoznati što si sve učinio s nama do sad u našem životu i što je to
što nas očekuje u našem životu. Molimo Te Gospode da nam u tome pomogneš, da bi
ono što ćemo danas govoriti i slušati bilo nadahnuto od Tebe, Gospode, da
makneš nas ljude na stranu i da Ti preuzmeš kontrolu Gospode, i u slučaju mene
koji govorim i slučaju ljudi koji slušaju, da bi svi bili ohrabreni i da bi sve
bilo Tebi na slavu. Molim Te u Isusovo ime. Amen!
Prije tri tjedna počeli
smo sa temom slijeda događaja ili redoslijeda događaja na kraju vremena, a onda
smo nakon toga uzeli Knjigu o Ruti i pogledali smo prvo i drugo poglavlje.
Danas ulazimo u treće poglavlje. Vidimo da kronološki slijed događaja savršeno
odgovara onome što se događa ovdje u simbolici, u tipu u Starom Zavjetu, a za
početak smo danas pročitali jedan stih ili nekoliko stihova koje je rekao Ivan
Krstitelj. Ivan Krstitelj je bio prorok i bio je prorok preteča Kristovog
dolaska i on ovdje kaže nešto vrlo interesantno, nešto što se potpuno dobro
uklapa u ono o čemu ćemo poslije pričati u Knjizi o Ruti. Govori o tome da će
doći Krist koji je veći od njega. Znamo da u našem vremenu postoji također
prorok koji je došao i najavio potpuno istu stvar: da dolazi Krist koji je veći
od njega; vidjeli smo u Knjizi o Ruti da je postojao onaj glavni žeteoc ili
sluga koji je bio nad drugima u vrijeme žetve, ali znamo da je Boaz bio veći od
njega. Ovdje Ivan kaže da će Krist doći, Onaj koji je veći od proroka, pretečeg
glasnika za to vrijeme i da će krstiti ljude u Duhu Svetom i u ognju. Znači,
postoje dva krštenja koje Ivan kao prorok najavljuje. Jedno krštenje je u Duhu
Svetom i ono se desilo pedeset dana nakon Isusove smrti i to je ono što se
desilo u gornjoj sobi. Ali, ovo krštenje u ognju još se uvijek nije desilo.
Ivan jasno objašnjava zašto se nije desilo. Postoji jedan period kada će Onaj
koji je veći od njega, Krist, stajati na gumnu i tu će odvajati žito od pljeve
ili od ljuske. Žito će skupiti i odnijeti u žitnicu, a ljusku će sabrati i
spaliti i to spaljivanje ljuske je krštenje ognjem o kojem Ivan govori. Između
ova dva događaja, između Pedesetnice i ognja o kojem Ivan Krstitelj govori,
postoji jedan period kada je Krist na gumnu i razdvaja žito od ljuske. I jedno
i drugo se mora skupiti: jedno odlazi u žitnicu, što je uznesenje kojeg mi
očekujemo, a drugo odlazi na spaljivanje. To će se potpuno uklopiti u Knjizi o
Ruti. U onome što smo pričali, vidjet ćemo da se to isto događa u našem životu;
u našem životu postoji jedan period kojim mi prolazimo, gdje Bog s nama
razdvaja žito od ljuske u našem životu. To je nešto što svatko od nas mora
proći: prošla je Ruta, prošla je crkva kao kršćanstvo općenito, kao Tijelo
Kristovo, kao grupa ljudi i prolazimo mi osobno kao pojedinci taj isti put. Da
bi imali nekakav slijed misli i kronologiju, ja ću proći od prvog poglavlja i
naglasiti samo neke stvari koje sam rekao, koje su ključne da bi ono o čemu
pričamo imalo više smisla, da bi nam to pomoglo kao slika i potvrda redoslijeda
kako se stvari događaju.
Ako se sjećate, prošli put sam spomenuo da se
Knjiga o Ruti nalazi na jednom savršenom mjestu u Bibliji. Biblija je
sastavljena ne slučajno i ne stihijski ili srećom, već Bog ima savršen redoslijed knjiga u Svojoj
Bibliji kako su poslagane. Vidjeli smo da židovska povijest kao naroda počinje
njihovim izlaskom iz Egipta; pjevali smo danas o tome. Kad su izašli iz Egipta,
Bog im je poslao proroka – Mojsija.
Mojsije je samo preslika Krista i Mojsije kaže da će Bog poslati proroka
kao što je on. Ono što je bio Mojsije u Starom Zavjetu, to je slika Kristovog
dolaska, koji je prorok kao što je Mojsije, odnosno veći od Mojsija. To je onaj
početni događaj koji obilježava Židove kao narod i obilježava kršćanstvo kao
grupu ljudi koji su se pojavili, a sve je započelo dolaskom proroka, u ovom
slučaju – Mojsija, a u našem slučaju to je bio Krist, prorok poput Mojsija
kojeg je Bog podigao. Mojsije je imao zadatak da izvede ljude iz Egipta i nije
ih uveo u svoju zemlju. I Krist je izveo ljude ili kršćanstvo iz židovstva,
izveo je milost iz zakona; međutim, onaj ulazak u Duha Svetog ili u obećanu
zemlju bio je zadatak nekog drugog. To je bio Jošua. Jošua je također bio
prorok koji je imao objavu Boga u tijelu. Sreo je vođu vojske Jahvinog - Boga u
obliku tjelesnog čovjeka; imao je duh koji je bio na Mojsiju koji je prešao na
Jošuu. Znači, nakon Mojsija dolazi Jošua koji je također prorok, a isto tako
nakon Krista dolaze rani oci crkve, među kojima možemo istaknuti Pavla koji je
također bio prorok. Mojsijeva služba je na neki način veća nego što je služba
Jošue u smislu proročke službe. Tako je Kristova služba veća nego Pavlova
služba, ali i jedan i drugi imaju različitu ulogu. Mojsije je bio da izvede, a
Jošua je bio da uvede; Krist izvodi iz židovstva, a Duh Sveti u apostolima nas
uvodi u našu obećanu zemlju i to je naš život u Duhu Svetom. Nakon toga,
slijedi jedan period bez kralja, bez nekog značajnijeg proroka i to je period
sudaca. Ima jedna cijela knjiga u Bibliji koja se zove 'Knjiga o sucima': to je
knjiga koja prati povijest crkve, odnosno Izraela, sve do trenutka dok se nije
pojavio Samuel koji je bio posljednji sudac, a ujedno i prorok. Nakon što je
Krist izveo nas iz židovstva, došli su rani oci kao što je Pavao, koji su nas
uveli u našu obećanu zemlju, u naš život sa Duhom Svetim i nakon toga slijedi
jedan period od 2000 godina ili sedam crkvenih doba u kojem nema značajnijeg
proroka, nego je to period sudaca odnosno period reformatora. Ono što su suci u
Starom Zavjetu radili, isto to su raznorazni reformatori i veliki ljudi, kroz
povijest zadnje 2000 godina, kroz sedam crkvenih doba, radili sa kršćanstvom.
Nakon toga, posljednji sudac koji se pojavljuje je Samuel, koji je ujedno i
prorok. Nakon Samuela dolazi vrijeme kraljeva. Nakon što se pojavi posljednji
sudac ili posljednji glasnik u sedmom crkvenom dobu, koji je ujedno i prorok, a
to je brat Branham, slijedi period Kristovog Kraljevstva na zemlji tisuću
godina. Znači, potpuno se poklapa.
Prva knjiga nakon sudaca je 'Knjiga o Ruti'; kad
završi period reformatora dolazi ono što čitamo u Knjizi o Ruti, a to je
otkupljenje poganske Nevjeste. Znači, na savršenom mjestu se nalazi u Bibliji i
savršeno odgovara svemu ovome što smo promatrali. Biblija u toj knjizi kaže da
se ona odvija u vrijeme sudaca. Što se odvija u vrijeme sudaca? Odvija se
upravo to, da je jedna židovska obitelj otišla iz svoje zemlje u vrijeme
sudaca, odnosno vidimo da su Židovi u vrijeme reformatora ili za vrijeme sedam
crkvenih doba napustili svoju zemlju, ali su se na kraju vratili. Vrijeme
sudaca je vrijeme bez kralja ili proroka, značajnijeg proroka, i ljudi su u to
vrijeme radili kako su mislili da je ispravno. Svatko je činio ono što je
mislio da je dobro i to je ono što se dešava u zadnjih dvije tisuće godina
kršćanstva: imamo raznorazne grupice ljudi i reformatore i velike ljude i
svatko je donio jednu novu istinu ili dio istine i smatrao da je to ispravno i
za sobom je pokrenuo veću grupu ljudi od kojih je nastala određena denominacija. Svi su on činili ono
što su mislili da je ispravno, a nitko od njih nije bio prorok, nitko nije imao
Riječ Božju u potpunosti otkrivenu i zato imamo tolike podjele u kršćanstvu.
Ako čitamo Knjigu o sucima, vidimo savršeni obrazac onoga što se događa kroz
povijest kršćanske crkve. Židovska obitelj je u vrijeme sudaca napustila svoju
zemlju i nalazimo da je to ispunjenje Biblijskog proročanstva jer odlazak
Židova iz njihove zemlje nije slučajan – Biblija ga je najavila: čitali smo u
Ponovljenom zakoniku i Ezekielu gdje je to događaj koji je najavljen po Pismu
kao i njihov povratak u zemlju. To je sve nešto što Biblija jasno najavljuje,
tako da ova slika i ova priča iz Rute, savršeno ocrtava to što se događa u
stvarnosti. Rezultat napuštanje zemlje je bila smrt i muža i dva sina i od
četveročlane obitelji, troje je umrlo. Primjećujemo da se broj Židova u
iseljeništvu drastično smanjio i to povezujemo sa ovim što se dogodilo –
antisemitizam, Holokaust, progonstvo Židova, gdje ih je 6 milijuna u nekoliko
godina ubijeno ili jedna trećina Židova koji su živjeli na zemaljskoj kugli. Ti
događaji su ponukali ili natjerali
Židove da se vrate u obećanu zemlju, kao što je smrt obitelji i tragedija kroz
koju je prošla Noemina obitelj, natjerala Noemi da se vrati u svoju zemlju.
Noemi se nije vratila dobrovoljno već se vratila zato što su je okolnosti na to
prisilile. Tako je bilo i sa Židovima. Kada je ona otišla, pojavljuju se dvije
poganske grupe: jedna se zvala Orpa, druga se zvala Ruta; ili dvije poganke
koje su bile žene njezinih sinova i one su obje ustale da krenu s njom. U
vrijeme povratka Židova u svoju zemlju, događa se ustanak dviju grupa unutar
poganske crkve, unutar kršćanstva, koje kreću da se vrate
u obećanu zemlju. Noemi se vraća u svoju obećanu zemlju što je Izrael prirodno;
mi se vraćamo u svoju obećanu zemlju, u naš život sa Duhom Svetim. Vidimo, da
je vrijeme povratka Židova u njihovu zemlju 50-te godine, nakon drugog
svjetskog rata, jedan veliki period velikih probuđenja koji je trajao desetak,
petnaest godina, najvećih probuđenja unutar kršćanstva u zadnjih 2000 godina,
ako izuzmemo ranu crkvu i ono što se događalo u Djelima apostolskim; zapravo
primjećujemo da su se probudile i denominacije i pravi vjernici. Ono što je
zanimljivo, da Orpa, koja simbolizira denominacijsku crkvu je krenula, ali nije
došla do cilja, vrlo brzo se vratila. Ako pogledamo crkve nakon probuđenja,
vidimo da su se vrlo brzo vratile u početno stanje ili još u gore stanje. Tako
ova slika potpuno ocrtava ovo što se desilo sa kršćanstvom. Ruta radi prvi
korak u svom životu i to je bila njezina odluka da krene sa Noemi; prva stvar
koju svatko od nas čini u svom kršćanskom životu je naša odluka koju prorok
naziva opravdanjem. Ta odluka zahtjeva neku žrtvu. Da bi krenuli služiti Bogu,
to zahtjeva žrtvu. Ruta je morala žrtvovati svoj stari način života, svoju
obitelj, ostaviti sve što je tamo stekla i krenuti u nešto potpuno nepoznato i
neizvjesno, ali bilo je nešto u njoj što je nju vuklo. Da smo pitali Rutu – je
li ovo logično što ti radiš, je li to razumno ili možeš li nekako intelektualno
objasniti zašto ti smatraš da je to pametna odluka – vjerojatno ne bi bilo nekog
rezonskog odgovora na to pitanje, ali bilo je nešto u njoj, što je njoj
govorilo da je Noemin Bog - pravi Bog, da je Noemina zemlja njezina zemlja,
gdje Noemi umre da će i ona umrijeti. Svatko od nas je jednom sreo tu situaciju
i doživio da nas je nešto vuklo u tom pravcu da idemo služiti Kristu i da
ostavimo svijet, ostavimo stari način života; možda to nismo mogli objasniti,
možda se ne čini logičnim i ljudi pitaju – gdje je Bog, da li si Ga ikad vidio,
da li si Ga opipao – mi to nismo, ali postoji nešto u nama što nas vuče da
idemo u našu obećanu zemlju, kao što je Rutu nešto vuklo. Prva stvar koju je
Ruta napravila je bila njezina odluka. Ako želimo doći i postići ono što je
Ruta postigla, moramo donijeti tu odluku. Ta odluka, naravno, podrazumijeva
naše pokajanje za stari način života, krštenje u Ime Gospoda Isusa Krista i
onda slijedi sljedeći korak. Ruta, za razliku od Noemi, nikada nije imala
baštinu, nije nikada imala nekakvo imanje u Izraelu, dok je Noemi imala, ali je
to izgubila. Kada pogledamo pogane i Židove, vidimo da su sva obećanja u
Bibliji, svi proroci i sve to, bili namijenjeni Židovima. Međutim, oni su to
ostavili, da bi na kraju mi dobili sve to, isto kao što je u ovom slučaju Ruta
dobila Noemino imanje, iako u početku to imanje nije bilo njezino. Sve ono što
čitamo u Bibliji, ako čitamo Stari Zavjet, ako čitamo proroke – sve je to u
startu bilo namijenjeno Židovima, a da bi mi to dobili, moramo dobiti Boaza.
Kada dobijemo Boaza kao svog muža ili kao svog zaručnika i postanemo jedno s
njim, onda ona obećanja u Bibliji koja su bila namijenjena Židovima, postaju
naša. Na kraju priče, Ruta je u boljoj poziciji nego Noemi i ima više nego što
ima Noemi. Tako i mi na kraju priče otkupljenja koju je Bog zamislio za nas, u
višoj smo poziciji nego Židovi. Ono što je Bog naumio nama, na kraju je puno
više i neusporedivo s onime što imaju Židovi. Vidimo da se jedna i druga
vraćaju u vrijeme žetve i Isus kaže u Mt.13 da je njiva svijet, a da je žetva
svršetak svijeta. Na kraju vremena ili svršetka svijeta, događaju se oba ova događaja: vraća se i Noemi, vraća se
i Ruta. Na kraju vremena je vrijeme kada će se Židovi vratiti. Najjasniji dokaz
da živimo na kraju vremena je, da danas Židovi žive u svojoj obećanoj zemlji.
Povratak Židova u svoju zemlju je početak kraja. Isus čak kaže, da generacija
koja vidi da Izrael postaje država neće umrijeti dok se sve ne zbude. Ruta je
došla na početku žetve i sljedeći korak, nakon njezine odluke, su bila njezina djela ili pabirčenje, ono što
je ona radila. S druge strane promatramo Orpu koja je ostala u svojoj zemlji i
jedina informacija koju je ona imala za Noemi je, da se ona vratila. Sve ostalo
što se događalo između Rute i Boaza, Orpa to nije znala. Denominacije danas,
odnosno kršćanski svijet imaju samo jednu informaciju – da su Židovi natrag u
svojoj zemlji i da je to znak kraja. Međutim, sve ono što se događa između nas i
Krista, nas kao Kristove Zaručnice i Krista kao Ženika, oni to ne znaju. To je
nešto što je tajanstveno i događa se samo na osobnoj razini između svakog od
nas i Krista ili između Tijela Kristova kao Nevjeste i Ženika; o tome
denominacijski svijet ne zna.
U drugom poglavlju, nakon što je Ruta donijela
svoju odluku koja simbolizira opravdanje, otišla je u polje da pabirči, što
podrazumijeva neka njezina djela. Tu vidimo da je Ruta sama nešto poduzela,
nešto se sama potrudila i to je bilo ono što je nju dovelo da upozna Boaza. To
je faza koju prorok naziva fazom legalizma kada smo mi skloni da budemo
legalistički – smiješ, ne smiješ i prema sebi i prema drugima i to je normalno,
ali postoji nešto više od toga. Pismo kaže da je završila u polju rođaka
otkupitelja. Ona nije namjerno otišla tamo tražiti svoga rođaka otkupitelja,
što ukazuje da postoji neko božansko natprirodno vodstvo koje je nju dovelo
tamo. Isto tako znamo da mi nismo izabrali Krista nego je On izabrao nas i da
mi nismo tražili Boga već je On tražio nas. Zanimljivo je da u vrijeme žetve,
Boaz šalje na njivu svog glavnog žeteoca. Biblija ovdje spominje momka koji je
nadzirao žeteoce i prije nego što je Boaz došao na njivu, poslao je svog
žeteoca. Prije nego što je Krist došao, poslao je Svoga proroka, preteču Svoga
dolaska na zemlju. Taj momak koji je nadzirao žeteoce je poslan na njivu u
vrijeme žetve i u vrijeme kada je Noemi u svojoj domovini. Znači, dva događaja
koja su karakteristična: Noemi se vratila u svoju domovinu, glavni žeteoc je
poslan na njivu, dok Boaz još nije došao na njivu. Nakon toga Ruta odlazi u
polje da pabirči. Prvog koga je ona srela tamo, nije bio Boaz, bio je glavni
žeteoc. Tako i mi u našem hodu s Bogom, kada dođemo, prvoga koga sretnemo je
prorok, proročku službu, da bi nakon toga sreli Onoga koga taj prorok
predstavlja, a to je Krist i Krist je u Svojoj Riječi, otkrivenoj Riječi u
propovijedima koje čitamo. Ruta nije direktno došla u kontakt s Boazom nego je
došla preko posrednika i taj posrednik je bio jedan čovjek, jedan momak koji je
nadzirao žeteoce, na kraju vremena, u vrijeme kada je Noemi u svojoj domovini.
Na kraju vremena, kada su Židovi u svojoj zemlji, postoji jedan čovjek koji je
posrednik između nas i Krista i ima samo jednu zadaću, da nas upozna sa Kristom
i nakon toga on nestaje sa scene. U cijeloj Knjizi o Ruti, ovaj momak koji
nadzire žeteoce, nema neku značajnu ulogu osim što je Rutu upoznao sa Boazom, a
ostalo se sve odvija između njih dvoje na osobnoj razini. Kada ljudi kažu da mi
veličamo brata Branhama, mi mu dajemo samo ono što mu Biblija daje, onu zaslugu
i njegova uloga i svrha je bila da nas upozna sa Kristom, koji je došao na njivu.
Nakon što je na njivi bio glavni žeteoc, tamo dolazi Ruta i zatim dolazi Boaz.
Znamo da je tako najprije došao prorok, mi smo došli, na neki način, na tu
njivu na kojoj se nalazio prorok i došao je Krist, prorok nas je upoznao sa
Kristom i njegova uloga i služba je završena. I prorok, brat Branham, u svojoj
propovijedi kaže da ne gledamo na glasnika nego da gledamo na poruku. Npr. da
vam netko dođe sa porukom da vam je na račun uplaćeno milijun dolara, vas bi
najmanje bilo briga kakav je to čovjek koji vas je obavijestio o tome, bio on
žut, crn, bijel; ono što bi vas interesiralo je poruka koju je on donio. Ono
što nas interesira u ovoj priči je poruka koju je ovaj glavni žeteoc donio, a
to je – upoznao nas je sa našim rođakom otkupiteljem, a to je Krist. Vidimo
jedan redoslijed koji se događa u ovoj Knjizi o Ruti: Ruta je prvo ugledala
glavnog žeteoca, zatim je vidjela da Boaz dolazi glavnom žeteocu i tek onda je
glavni žeteoc Rutu upoznao sa Boazom. Isto to se događa u našem životu i u
povijesti crkve: prvo je poslan prorok na zemlju u vrijeme žetve, u vrijeme
kada su Židovi u svojoj državi, nakon toga je Bog došao tom proroku, ali nije
sve stalo na tome nego je taj prorok upoznao nas kao vjernike sa tim Bogom.
Kada čitamo propovijedi brata Branhama, imamo privilegiju da upoznamo Boaza i
da imamo svoj osobni hod s Njim i nije svrha da stanemo na tome što je prorok
rekao nego na tome, što kaže Boaz. Mnogi ljudi, nažalost, kada čitaju propovijedi brata Branhama, zapnu na glasniku, a
ne upoznaju Onoga koga je on najavio. Boaz je naredio svojim žeteocima da ne
smiju dirati Rutu nego da joj samo ispuštaju što više, da ona skupi. Pričali
smo o tome i naglasili da je razlika između onoga što mi vjerujemo i onoga kako
mi radimo, živimo i funkcioniramo i onoga što se događa u denominacijama, gdje
denominacijski propovjednici i pastori najčešće ili vrlo često imaju dojam da
je Ruta njihova. Oni se ponašaju prema ljudima kao da su oni vlasnici tih ljudi
ili s druge strane, pokušavaju ljude navesti da slijede njih ili da misle nešto
o njima itd., znači, naglasak stavljaju na sebe. To bi bilo kao da je glavni
žeteoc pokušao zavoditi Rutu ili da su drugi žeteoci pokušali usmjeravati Rutu
na sebe, a to ne smijemo raditi. Jedina svrha koju su ti ljudi imali je da budu
sluge koji su Ruti trebali ostavljati hranu da ona uzima i živi od toga.
Tretman koji je Boaz imao prema Ruti i svojim žeteocima je bio gotovo
identičan; nije Ruta bila mala, a žeteoci neki veliki i obrnuto nego su jeli
istu hranu, pili su iz istih posuda i potpuno su bili na istoj razini. To je
ono kako bi trebalo biti među vjernicima, da smo svi ravnopravni, svi jedemo
istu hranu i svi radimo ono što nam je Bog dao da radimo; ako nam je dao da žanjemo,
da smo žeteoci, onda da ispuštamo što više, a ako nam je dao da pabirčimo, a svi
mi pabirčimo kada čitamo propovijedi brata Branhama, onda da pabirčimo što
više. Ono što je nadalje interesantno,
da Boaz naređuje Ruti da se drži njegovih poslanika i da ne ide za
drugima. Bog je odredio jednu njivu nama, s koje mi trebamo pabirčiti i to je
Boazova njiva. Po čemu možemo prepoznati Boazovu njivu? Isključivo po tome što
je na njoj glavni žeteoc, Boazov glavni sluga u vrijeme žetve. Postoje danas
mnoge njive na kojima možemo pabirčiti: baptistička njiva, metodistička njiva,
postoje raznorazne njive, ali Boaz je naredio da pabirčimo samo s njegove
njive. Ruta je vjerojatno dok bi došla do Boazove njive, prešla mnoge druge
njive. Vrlo vjerojatno, pogotovo vi koji ste iz drugih denominacija, dok ste
došli na Boazovu njivu na kojoj je glavni žeteoc za ovo vrijeme, sigurno ste
prošli preko drugih njiva, ali jednom kad ste našli Boazovu njivu koju smo
prepoznali po tome što je na njoj glavni žeteoc, onda nas Boaz upozorava da se ne držimo
drugih i ne pabirčimo na drugima nego da se držimo isključivo te njive. To je
ono zašto mi stavljamo toliki naglasak na propovijedi brata Branhama i zašto
pabirčimo samo iz tih propovijedi, ne iz drugih knjiga, od drugih propovjednika
i sa drugih njiva jer Boaz kaže da ne pabirčimo, da ne bi imali neugodnosti.
Vrlo često i vrlo lako se može desiti, ako počnemo pabirčiti iz nekih drugih
knjiga, iz nekih drugih propovijedi, s nekih drugih njiva, bilo to
denominacijskih ili bilo kojih, da mi završimo u nevolji, jer ono što je tamo,
ne možemo biti sigurni da je u pravom duhu i ne možemo biti sigurni da je u
potpunosti po Riječi, koliko god nam se to činilo, jer mi svojim intelektom ne
možemo dokučiti Boga i ne vidimo koji je duh iza svega toga bio, a da bi to
vidjeli, potreban je prorok i zato je Bog dao proroka u naše vrijeme.
Približavamo se trećem poglavlju. Vidimo da je Boaz bio onaj koji je mogao
otkupiti Rutu. Ruta je nastavila i dalje pabirčiti bez obzira što je Boaz došao
na njivu i naš je posao da pabirčimo sve dok se ne požeže i ječam i pšenica. Do
kraja žetve, Ruta je pabirčila i naš je posao da pabirčimo dok god smo ovdje na
zemlji; dok god smo na zemlji da idemo na propovijedi, slušamo i tražimo nešto
što će neki žeteoc ispustiti, da pokupimo i živimo od toga, da se hranimo,
čitamo propovijedi dok god smo tu. Nije dobro ako dođemo do zaključka da nam to
nešto nije više potrebno. Znači, ja sam dovoljno zreo ili dovoljno sam uzrastao
i ne trebam više čitati propovijedi ili ne trebam ići na službe ili bilo što
drugo. Nekad se pojave i takve ideje među ljudima, ali vidimo da to nije u
skladu sa onim što je Ruta činila – ona je pabirčila do kraja, dok žetva nije
završila. To je ono što mi činimo.
RUTA 3,1:„Onda će joj Noemi, svekrva njezina: 'Kćeri moja, da ti potražim mirno mjesto gdje bi mogla biti sretna?'“Ovo je vrlo interesantna rečenica zato što prva asocijacija kada čujemo za mirno mjesto gdje bi mogla biti sretna zamislimo da se radi o nekom mjestu. Ali koliko je to neko mjesto ili neka prostorija ili neka kuća ili neka geografska lokacija moglo biti ono što bi usrećilo Rutu. Govorimo o ženi koja je udovica, koja je izvan svog naroda, ostavila je sve svoje i došla u drugi narod i sad da će biti sretnija ako ima dva kvadrata više prostora ili se nalazi negdje drugdje. Ono o čemu se ovdje zapravo govori i ono na što Noemi aludira je zapravo brak. Jedino što bi Rutu moglo u tom slučaju usrećiti je da nađe nekoga u koga će se zaljubiti i s kim će se oženiti. Vidjet ćemo poslije da je Noemi aludirala na to.
RUTA 3,2:„Vidiš, Boaz, s čijim si se poslenicima našla, naš je rođak.“Kad govori o mjestu na kojem će biti sretna, ona uopće ne govori o nekoj geografskoj lokaciji, nekoj prostoriji ili nekoj kući, nego aludira na Boaza. Kaže – Boaz je to mjesto na kojem ćeš biti sretna. Hajde da nešto napravimo u tom pravcu, da nešto bude između tebe i Boaza jer je to ono što će te usrećiti, to je mjesto koje će te usrećiti.
RUTA 3,2:„Evo, on će noćas vijati ječam na gumnu.“
RUTA 3,3:„Umij se ti i namaži, lijepo se odjeni pa idi na gumno. Ne daj da te prepozna prije nego što se najede i napije.“Prvi put kada je Ruta komunicirala i pristupila Boazu, ona je njemu pristupila kao njegova sluškinja, kao ona koja pabirči. Znala je da po židovskom zakonu, stranac ima pravo doći pabirčiti. Međutim, njezina svekrva, Noemi, joj objašnjava da postoji i više od toga. Mi možemo Bogu pristupiti, tražeći od Njega samo blagoslove, to je onako kako je pristupila Ruta, kao strankinja koja dolazi Boazu i traži blagoslove, da joj nešto ispusti da od toga preživi. Međutim, Noemi joj je objasnila da može pristupiti Boazu, jer je njezin rođak otkupitelj, i kao svom otkupitelju. Prije nego što može pristupiti njemu kao svom otkupitelju, postoje neke stvari koje mora napraviti. Ne možeš doći samo takav, nego moraš doći pripremljen. Kao što je Boaz čistio žito od ljuske, istovremeno se događa to, da se Ruta priprema i sprema da pristupi svom rođaku kao otkupitelju.
RUTA 3,4„Kad bude lijegao, dobro pazi gdje će leći; pa kad legne, otiđi onamo, podigni mu pokrivač s nogu i lezi ondje! Tada će ti on reći što ti je činiti.“
RUTA3,5: „Ona joj odgovori: 'Učinit ću sve kako mi kažeš.'Prvo što vidimo da je Ruta imala veliko povjerenje u Noemi, imala je veliko povjerenje u ono što je ona njoj rekla i objasnila, njezina prava i obaveze. Mi isto tako moramo imati povjerenje u ono što vidimo u Božjoj Riječi, koja nam govori o našim pravima i obavezama kako možemo pristupiti Kristu. Da nema Božje Riječi, da nema ovih Biblijskih slika i usporedbi, mi bi i dalje pristupali Bogu samo tražeći blagoslove – Bože smiluj se, Bože budi milostiv, Bože daj mi ovo, daj mi ono. Tako su kršćani pristupali Bogu kroz sedam crkvenih doba, moleći Ga za ovo, za ono. Ali na kraju vremena, u kojem mi živimo, otkriveno nam je da možemo pristupiti Kristu ne samo kao stranci da tražimo neke blagoslove da jedva preživimo i pabirčimo nešto, već Mu možemo pristupiti kao prema našem Rođaku Otkupitelju. Brat Branham je jedini propovjednik, koliko ja znam, koji je propovijedao tu propovijed 'Rođak Otkupitelj' i koji recimo, u Pečatima i u Procjepu između crkvenih doba i pečata jasno objašnjava naša prava kao Kristove Zaručnice i Njega kao našeg Rođaka, da Mu možemo pristupiti da On obavi otkupiteljski posao za nas. Znači, sve se to događa u vrijeme kada je Noemi u svojoj zemlji, ali prije nego što je Noemi dobila svoje puno otkupljenje. Događa se u vrijeme kada je Boaz već došao na njivu i tamo sreo glavnog žeteoca, u vrijeme nakon što je glavni žeteoc otišao sa scene, u vrijeme kada se pšenica odvaja od ljuske i prije nego je žito završilo u žitnici, prije uznesenja, što potpuno odgovara našem vremenu. Ruta je zapravo ona koja treba otkupljenje i ona kojoj je otkupljenje potrebno saznaje prava otkupljenja, zakonitosti otkupljenja i ona kao takva, pristupa onome tko je može otkupiti. U to vrijeme, mi saznajemo koja su naša prava otkupljenja i kako pristupiti našem Otkupitelju. Ruta nije mogla pristupiti otkupitelju dok on nije došao. Zašto doba prije ovog našeg doba, nisu pristupila Kristu kao prema svom Otkupitelju? Da bi Ruta pristupila Njemu kao prema otkupitelju, on je morao doći na njivu, zatim je morao otići na gumno. Dok on nije došao na njivu, ona nije mogla njemu pristupiti jer ga nije kao takvog ni poznavala. Sva ova doba koja su živjela prije ovog vremena, žive u razdoblju i vremenu kada Krist nije došao na zemlju i zbog toga Mu ne mogu pristupiti na način na koji Mu mi možemo pristupiti.
RUTA 3,6-7: „I siđe na gumno i učini sve kako joj je svekrva naredila. A Boaz, pošto je jeo i pio i tako se odobrovoljio, ode i leže kraj stoga. Onda ona priđe polako, otkri mu noge i leže.“Vidimo Boaza kao onog koji sije sjeme ili sijača sjemena, a znamo da Biblija kaže da je sijač sjemena Sin Čovječji; to sjeme koje sije su djeca Kraljevstva; vidimo da je to sjeme posijao u zemlju i da je sunce i kiša dovela da taj urod nikne, sazre. Ako pogledamo - sunce, ono što daje svjetlo ili Otkrivenje, i kiša je naravno Duh Sveti. Kada je to došlo do zrelosti, on je to požnjeo, odnio na gumno i stavio na hrpu, odvojio žito od pljeve i legao pokraj toga da to sačuva. Ako gledamo gdje je Ženik sada - On čuva one koje čisti od pljeve. Boaz je uložio veliku pažnju na to što je napravio i da sačuva to, da nitko ne oduzme. Ruta je došla k njemu, ponizila se i traži od njega da bude njezin otkupitelj. Ruta leži pokraj Boaza i zapravo u to vrijeme je vrijeme kada je Ruta prvi puta jako blizu Boazu. Vrijeme kada Bog čisti nas od pljeve je vrijeme kada je Ruta vrlo blizu Boazu. Vidimo da je legla pokraj njega i da ju je on pokrio ogrtačem, a ogrtač simbolizira Duha Svetoga. Duh Sveti je Onaj Duh koji je bio na Iliji i kada je Elizej uzeo ogrtač od Ilije, dobio je Ilijinog duha. Boaz pokriva Rutu svojim ogrtačem što je simbolika davanja Duha Svetog i tu je ona vrlo blizu njemu, u vrijeme kada se čisti žito od pljeve. Mi, u svom životu, prolazimo kroz taj period kada nas Bog pročišćava od nekih stvari i taj period sigurno nije nekakav ugodan period i mislimo da smo u tom trenutku daleko od Boga, ili da je Bog ljut na nas. ili da ne čuje naše molitve, ali to je vrijeme kada smo po prvi puta u svom životu najbliže Boazu ili našem Ženiku. Ruta je po prvi put uz Ženika, a sve do sada je bilo nešto, što ga je ona vidjela izdaleka. Vidjela ga je da dolazi na njivu, vidjela ga je da dolazi glavnome žeteocu, pa je čula da je on otišao na gumno, da tamo čisti i razdvaja pšenicu od ljuske; u tom vremenu kada je ona došla do njega, u tom vremenu kada se događa njezino čišćenje i pročišćavanje, ona je po prvi puta vrlo blizu njemu.
RUTA 3,8: „Kad bijaše oko ponoći, trže se čovjek i obrnu se, i gle: žena leži do njegovih nogu.“Vrlo interesantno da se to događa u ponoć. Prije toga se događalo ono čišćenje pšenice od žita, nakon toga je on legao pored toga da to sačuva i prvi put je ona blizu njega i kad bijaše ponoć, on se trgnuo, obrnuo i žena leži do njegovih nogu. Ponoć je vrijeme kraja svijeta i to je vrijeme kada je Boaz prihvatio njezin zahtjev da bude njezin otkupitelj. Boaz nije napravio otkupljenje na svoju ruku i na svoju silu, nego da bi on bio njezin otkupitelj, ona je to morala zatražiti od njega. Da bi Krist bio naš Otkupitelj i naš Ženik, mi to moramo zatražiti od Njega, mi to moramo zahtjevati od Njega, mi moramo se pozvati na pravo koje imamo u Božjoj Riječi. Ruta je imala pravo u Božjoj Riječi da pristupi njemu kao ženiku, po tom pravu u Izraelu, i kada je ona aktivirala to svoje pravo ili iskoristila to pravo, onda je on prihvatio njezin poziv da bude ženik. Ako mi želimo Krista da bude naš Ženik, onda mi moramo pristupiti Njemu na taj način i znati da na to imamo pravo u Božjoj Riječi: to zahtjevati od Njega i On će to prihvatiti. To se događa u vrijeme ponoći, u vrijeme kraja svijeta. Biblija kaže puno stvari o vremenu u ponoći; jedna od njih kaže: „U ponoć nasta vika, evo zaručnika, iziđite mu u susret. Tada ustanu sve one djevice i urediše svoje svjetiljke, lude tada rekoše mudrima“...itd. Znamo da ova priča govori o tome da postoje dvije skupine među vjernicima i da se u vrijeme ponoći oglašava glas koji najavljuje dolazak Ženika. To je isto ono što se događa u ponoć, u Knjizi o Ruti. U ponoć je Boaz prihvatio Rutin zahtjev da bude njezin otkupitelj i u ponoć dolazi Ženik i uzima mudru djevicu. Potpuno iste slike o kojima pričamo. Boaz, iako je bio stariji čovjek, nije bio oženjen. Biblija Krista naziva Pradavnim. U Danijelu kaže: „Gledao sam prijestolja, bijahu postavljena i Pradavni sjede. Odijelo mu bijelo poput snijega, vlasi na glavi kao čista vuna, njegovo prijestolje kao plamenovi ognjeni i točkovi kao žarki oganj.“ Opet vidimo da Biblija govori, da na kraju vremena, u vrijeme suda, naziva Krista Pradavnim; kao što ovdje vidimo da, Boaz, iako je bio imućan, bio je stariji čovjek i nije bio oženjen, a oženio se ili prihvatio je Rutu onog trenutka kada je ona od njega zahtijevala da bude njezin otkupitelj.
RUTA 3,9: „ 'Tko si?' – upita on, a ona odgovori: 'Ja sam Ruta, sluškinja tvoja. Raširi skut svoje haljine na sluškinju svoju jer si mi skrbnik.'“Ovdje vidimo da Ruta zahtjeva od Boaza da bude njezin otkupitelj. On je pristao na to, a kao potvrdu ili znak da je pristao na to, bila je:
RUTA 3,10: „'Blagoslovio te Jahve, kćeri moja!' – dočeka on. 'Ovaj drugi tvoj čin milosti još je vredniji od prvoga, jer se nisi trudila da slijediš mlade poslenike, bili oni bogati ili siromašni.'“Potvrda, koju smo maloprije pročitali, bila je to da ju je on pokrio svojim ogrtačem. Kao znak da će nas prihvatiti Krist i biti naš Otkupitelj je Duh Sveti kojeg nam je dao. Nakon perioda čišćenja pšenice od ljuske, dolazi trenutak kada nas Ženik pokriva Svojim ogrtačem ili nam daje Duha Svetog. Nakon toga, Ruta nije više imala nikakvog posla. Sav njen posao je bio da čeka ili da odmara. Prva faza Rutinog života je bila njezina odluka, druga faza je bila njezino pabirčenje ili njezin rad - faza posvećenja, a treća faza je faza kada je pokrivena ogrtačem, odnosno dobiva Duha Svetog i čeka, počiva – vrijeme počinka. Ona je sve svoje napravila, dalje je na njemu. To je ono što Krist čini u našem životu: kada mi sve to napravimo, On nam daje Duha Svetoga kao potvrdu da će On dovršiti posao otkupljenja za nas, kao što smo mi od Njega to i tražili. 'Nisi išla za mladim poslenicima...' – Ruta nije išla za nečim modernim, atraktivnim već je pristupila njemu koji je bio stariji; i mi pristupamo Kristu i toj staroj vjeri i staroj religiji, nas ne interesira moderna religioznost, moderne stvari nego nas zanima stara Istina Božje Riječi. Kako Ruta nije slijedila mlade poslenike, tako i mi ne slijedimo raznorazne mlade, moderne propovjednike, evangelizatore itd.
RUTA 3,11: „'I zato se, kćeri moja, sada ne plaši: učinit ću ti sve što zatražiš, jer sva vrata moga naroda znaju da si čestita žena.'“Prvo što vidimo da je bila čestita. Zašto? Zato što je narod znao kako je ona postupila prema svojoj svekrvi Noemi. Ostavila je svoj narod, svoju kulturu, sve svoje i došla je s njom, radi nje. I to su znali svi. Rutin život nije bilo nešto skriveno nego je bilo nešto vidljivo, javno i naš život ne bi trebao biti nešto što je skriveno; ne bi trebali biti vjernici u kući, a izvan kuće obični ljudi. Njezin život i njezino svjedočanstvo je bilo javno. To je ono što i mi želimo, da naše svjedočanstvo bude javno; ono što smo i što vjerujemo da bude svima znano. 'Učinit ću ti sve što zatražiš' – to je ono obećanje koje Isus kaže u Ivanu 14,13: „Što god zaištete u moje ime, učinit ću, da se proslavi Otac u Sinu. Ako me što zaištite u moje ime, učinit ću.“ Kao što je Ruti Boaz rekao da će učiniti sve što je zatražila, tako Krist kaže nama, da će učiniti sve što smo zatražili. Ako je Boaz to učinio u slici, u simbolici, u tipu, koliko će više Krist učiniti u stvarnosti.
RUTA 3,12-13: „'Jest, uistinu sam ti skrbnik; ali postoji još bliži od mene. Ostani noćas; ako te sutra ujutro on kao skrbnik htjedne uzeti, dobro, neka te uzme; a ne htjedne li, uzet ću te ja, tako mi Jahve! Spavaj do jutra!'“Ovdje vidimo da Boaz daje zakletvu Ruti – uzet ću te ja, ako on neće, tako mi Jahve. Ako pročitamo Otkrivenje 10, u vrijeme kada dolazi moćni anđeo ili u vrijeme drugog Kristovog dolaska nalazimo da se Krist i nama zakleo. „ I onaj anđeo što ga vidjeh gdje stoji na moru i zemlji, podiže k nebu desnicu i zakle se Živim u vijeke vjekova, koji stvori nebo i sve što je na njemu, zemlju i sve što je na njoj, more i sve što je u njemu: 'Neće više biti vremena!'“ Opet vidimo tu istu paralelu: Boaz daje zakletvu Ruti i Krist, u Svom drugom dolasku, daje zakletvu nama kao vjernicima.
RUTA 3,14: „I spavaše ona do njegovih nogu do jutra. On ustade prije nego što mogaše čovjek čovjeka razaznati jer mišljaše: 'Ne treba da znaju, da je žena bila na gumnu.'“U vrijeme kad se čisti pšenica od ljuske, u vrijeme kada je Izrael u svojoj zemlji, u vrijeme kada je glavni žeteoc nestao sa scene: ovo što se događa između Rute i Boaza na gumnu je nešto tajno. Boaz se pobrinuo da o tome drugi ne znaju. Ono što se događa između Krista i Nevjeste u ovom vremenu u kojem mi živimo, kada su Židovi u svojoj domovini, kada je žetva na kraju, kada Bog odvaja pšenicu od ljuske, je nešto što se događa između svakog od nas, osobno, i Krista, i o tome drugi ne znaju. Boaz se pobrinuo da o tome drugi ne znaju.
RUTA 3,15-17: „I kaza joj: 'Daj ogrtač što je na tebi i drži ga dobro.' Ona ga pridrža, a on joj nasu šest mjerica ječma i naprti joj. I ode ona u grad. Kad je stigla, upita je svekrva: 'Što je s tobom, kćeri moja?' A ona joj pripovjedi sve što je učinio za nju. I nadoveza: 'Ovih šest mjerica ječma dade mi kazujući: 'Ne smiješ se vratiti svekrvi praznih ruku.'“Ono što je Noemi dobila su bili darovi i blagoslovi. Ono što je Ruta dobila, bio je Boaz. Velika razlika! Ono što Židovi dobivaju i ono što Nevjesta, mi kao poganska crkva, na kraju dobivamo: mi dobivamo Krista kao našeg Zaručnika, a oni dobivaju velike blagoslove, ali nisu Njegova Zaručnica.
RUTA 3,18: „Nato će joj Noemi: 'Budi mirna, kćeri moja, dok ne vidiš što će biti: jer neće on imati spokoja dok sve još danas ne dokrajči.'“Kaže – budi mirna. Treća faza u Rutinom životu je bilo njezino počivanje ili ovo što joj kaže svekrva – budi mirna. Sve dalje će on napraviti. To je upravo ono kroz što mi prolazimo, u našem kršćanskom životu. Nakon naše odluke i krštenja, slijedi jedno vrijeme pročišćavanja, jedno vrijeme naših djela, jedno vrijeme kada smo legalistički, jedno vrijeme koje mora proći, jedno vrijeme čišćenja na gumnu pšenice od ljuske, da bi na kraju dobili Duha Svetog ili bili pokriveni istim ogrtačem kojim je pokriven Boaz, odnosno Krist i nakon toga slijedi vrijeme našeg počivanja. Sve što smo mi napravili je bilo gotovo i od tada na dalje, sve je na Ženiku, odnosno na Boazu, koji mora završiti otkupljenje i koji nas mora uzeti sebi u kuću. Na kraju vidimo Rutu kod Boaza u njegovoj kući kao njegovu ženu ili zaručnicu. Od sada na dalje, sve što čitamo je ono što radi Boaz, više nema ništa od toga što bi trebala napraviti Ruta. To je ono do čega mi želimo doći u životu i do čega smo došli, da nas je Bog nakon što smo krenuli, pročistio, proveo kroz neke stvari, dao nam Duha Svetog i od sada na dalje mi počivamo. Krist će sve ovo završiti vrlo brzo i na tome počiva naša vjera, naše povjerenje u Njega; ako je ispunio sve ovo do sada, onda će ispuniti i još ovo malo, što je preostalo.
Dragi Gospode, hvala Ti
za ovu priliku da možemo razgovarati o Tvojoj Riječi i molim Te da ovo što je
bilo rečeno Ti blagosloviš Gospode, da bi ljudi uhvatili tu nešto Gospode, da
bi bilo nešto što će popabirčiti, pokupiti, s čime će Gospode se hraniti i da
bi im bilo na ohrabrenje Gospode, da bi vidjeli Gospode gdje se oni nalaze u svom
hodu sa Tobom, da bi vidjeli Gospode, gdje se mi kao crkva, Tijelo Kristovo,
nalazimo u ovom vremenu i Gospode kada pogledamo, vidimo da je sve to što treba
proći i što se trebalo desiti u glavnom gotovo Gospode, i da je proroštvo koje
čitamo ovdje u Knjigi o Ruti, velikim djelom prošlost. Gospode, Hvala Ti, iako
možda nismo svjesni toga da živimo u samim trenucima vremena kada je ostalo ovo
još malo da se ispuni, Gospode kada je ostalo vrijeme da žito ode u žitnicu i Gospode, ako postoji
nešto u našem životu, neka ljuska, neka pljeva koja treba biti očišćena, molim
Te neka Ti to u potpunosti dovršiš da bi bili spremni za odlazak u žitnicu. Ako
postoji još neka osoba Gospode, koja treba čuti ovo Evanđelje, koja treba čuti
ovu Istinu i prihvatiti je, da nas dovedeš do nje, da bi bili alatka u Tvojim
rukama, da nas Ti iskoristiš, da Ti Gospode preko nas učiniš ono što trebaš i
možeš učiniti, da mi svjedočimo tim ljudima i da oni to prihvate. To je naša
svrha ovdje na zemlji, Gospode: u jednu ruku da mi budemo u potpunosti
pročišćeni i da se u našem životu ukloni sva pljeva, a s druge strane, da
nađemo onog posljednjeg kojeg treba prihvatiti: jer Tvoja Riječ kaže da će svi
doći k Tebi, Gospode, koje Ti je Otac dao. Molimo Te to u Isusovo Ime! Amen!
Božji
blagoslov svima!
Nema komentara:
Objavi komentar