Tema danas, o čemu ćemo pričati je - Slijed događaja na kraju vremena. Kada govorimo o planu otkupljenja i načinu kojim je Bog zamislio da se čovječanstvo koje je palo u Edenu vrati natrag u originalno stanje, dobro je da imamo poslagane događaje i posebno događaje koji se odnose za kraj vremena. Kada pogledamo Stari Zavjet, neke slike, neke usporedbe, ako ne znamo o čemu pričamo onda nam te slike ne znače dovoljno. Budući da su neki od nas noviji u Poruci i možda nisu uspjeli još steći cijeli pregled, a neki od nas starih, također, s vremena na vrijeme, nekako izgubimo preciznost tog slijeda kronoloških događaja - zato bi bilo dobro za sve nas da to ponovimo i pogledamo, podsjetimo se što Pismo govori, tako da današnje izlaganje će više biti kao proučavanje Biblije nego kao propovijed. Možda ćete naići na neke stvari koje ste znali, ali nadam se da će biti na blagoslov i da ćete vidjeti neke stvari koje možda još niste vidjeli.
Ono što znamo, da Biblija kaže, da nakon Krista i Njegove
smrti, slijedi razdoblje od sedam crkvenih doba. Pismo govori o tome na više
mjesta i vrlo često citiramo prva dva poglavlja iz Otkrivenja gdje se nalazi
sedam crkava koje označavaju sedam razdoblja koje će slijediti među poganima,
nežidovima, ali nalazimo u Pismu da Biblija koristi jedan termin koji naziva
punina vremena, ali isto tako koristi termin punina vremena (množina) i misli
na dvije različite stvari. Jedan prijevod govori, kojeg nalazimo u Galaćanima
4,4-5.
GALAĆANIMA 4,4-5: Ali kad je došla punina vremena
(jednina) izasla Bog
Sina Svojega od žene rođenog, zakonu podložnom da otkupi one koji su pod
zakonom, da prime posinjenje. Tu je korištena jednina. Pismo govori o punini
vremena, da se ono ispunilo u trenutku kada je Bog poslao Isusa Krista na
zemlju. Nakon što je Isus Krist došao na zemlju, došao je među Židove i
pridošli narod koji su ga odbacili. Evanđelje je njima prvo ponuđeno, ali oni
su to odbili i rekli su – 'Njegova Krv na nas i na našu djecu'. Sve je to bilo
po Božjem planu i sa svrhom da bi se spasili pogani, odnosno da bi Bog među
poganima izabrao Sebi Nevjestu. Nalazimo u Bibliji mnogo slučajeva i slika gdje
su neki ljudi, koji simboliziraju Krista, izabrali među poganima Nevjestu. Ako
uzmemo Knjigu o Ruti, o kojoj sam mislio govoriti, tamo nalazimo Boaza koji je
uzeo Rutu poganku sebi za ženu ili nalazimo da je Salmon, general židovski,
uzeo Rahabu bludnicu sebi za ženu. Znači, nalazimo mnogo slučajeva gdje je
poganka uzeta za ženu i to je preslika onoga što se dogodilo ovdje. To se nije
desilo slučajno, nego namjerno, jer Bog je ponudio Židovima spasenje i Evanđelje
kojeg su oni odbacili sa ciljem da bi uzeo pogansku Nevjestu, a to smo mi.
Pismo nam kaže da postoji jedan trenutak u povijesti kršćanstva i židovstva
kada je Bog poslao apostola Pavla i On je odlučio da se okrene poganima.
DJELA APOSTOLSKA 13,46-48: Ali Pavao i Barnaba
smjelo rekoše: „Vama je najprije trebalo govoriti Riječ Božju, no, kako je vi
odbacujete i ne smatrate se dostojnima vječnoga života, evo, obraćamo se
poganima (mislim da je za nas pogane to ključni trenutak - jedna
od najljepših stvari u Bibliji, da je Bog odlučio Evanđelje ponuditi nama); jer nam je ovako zapovjedio Gospodin: 'Postavih te za svjetlost
poganima, da budeš na spasenje do nakraj zemlje.' Čuvši to, pogani se radovahu
i proslavljahu Riječ Gospodinovu te povjerovaše koji god bijah određen za život
vječni.
Ovdje vidimo da nisu svi pogani određeni za život vječni već
da postoje neki među poganima koji su određeni za život vječni i da su oni to
povjerovali. Mi vjerujemo, da smo mi jedni od tih. Za pogane postoji određeno razdoblje kada Bog radi sa poganima.
Za to vrijeme, kaže Biblija, kada je Bog odredio da će raditi sa poganima, Bog
je odlučio zaslijepiti Židove.
RIMLJANIMA 11,25-26: Jer ne bih htio, braćo, da ne
znate ovu tajnu - da ne biste bili sami po sebi pametni: djelomično je
otvrdnuće zadesilo Izraela dok punina pogana ne uđe i tako će se sav
Izrael spasiti kao što je pisano: „Doći će sa Siona Otkupitelj i odvratiti
bezbožnost od Jakova.“
Što Pismo kaže? Židovi su zaslijepljeni dok pogani ne uđu u
punom broju. Mi živimo u zadnjim trenucima vremena gdje očekujemo da kad god
nekom svjedočimo; došli smo u tu fazu gdje nam se čini da je to posljednji
poganin. Kada pogani uđu u punom broju, Bog završava raditi sa poganima i
okreće se ka Židovima. Bog ima jedan
princip u Bibliji da ne radi paralelno ili istovremeno sa Židovima i poganima.
Ovaj period rada sa poganima je Bog podijelio u neka razdoblja ili u vremena.
LUKA 21,24: Padat će od oštrica mača i bit će
odvedeni kao roblje među sve narode, a Jeruzalem će gaziti pogani sve dok se ne
navrše vremena
(množina) pogana.
Ako pogledamo tu riječ – vremena – to je množina. Kod nas
vremena mogu biti jednina i množina. Neki prijevodi kažu – dok se ne navrše
razdoblja pogana. Biblija jasno kaže da je Bog za pogane odredio razdoblja ili
više vremena. Kada pogledamo Otkrivenje, onda vidimo da je tih sedam razdoblja
određeno za pogane.
EFEŽANIMA 1,9-10: Obznanivši nam po svojoj
dobrohotnosti tajnu svoje volje prema onome što je već prije u sebi naumio za
provedbu punine vremena (množina): uglaviti u Kristu
sve – i ono na nebesima i ono na zemlji.
Biblija govori da postoji punina vremena ili kada se navrši
punina vremena da će Bog pod jednu glavu, pod Kristovu glavu staviti sve: i ono
na nebesima i ono na zemlji. Kada govorimo o vremenima i punini vremena i
završetku tih vremena, onda govorimo o sedam crkvenih doba ili sedam vremena
koje je Bog dodijelio poganima. Prorok je to jasno objasnio u propovijedi Sedam crkvenih doba – da mi živimo u
posljednjem dobu kojeg najbolje opisuje onaj opis laodicejska crkve odnosno
opis laodicejskog crkvenog doba. Ono što nas interesira je da pod povećalo
uzmemo zadnje crkveno doba jer se tu događa kulminacija onoga što je Bog
obećao. Znači, mi ćemo usmjeriti pozornost na laodicejsko crkveno doba i na
slijed događaja u tom vremenu.
Nekoliko stihova koji su nam poznati, a ja ću ih ponoviti u ovoj temi, da bude kompletna slika. Pismo kažeda u posljednjem dobu, u laodicejskom crkvenom dobu, Bog će poslati poslanika, ili anđela, ili glasnika(govorili smo da riječ anđeo znači glasnik, da je to jedna te ista riječ, da anđeo ne mora značiti nužno nebesko biće već može značiti čovjeka koji je poslanik).
MALAHIJA 4,5-6: Poslat ću vam proroka Iliju prije
nego dođe dan Jahvin, dan velik i strašan. On će obratiti srca otaca k djeci, a srce djece k ocima, da ne dođem i
ne udarim prokletstvom zemlju.
Ako pogledamo, Pismo kaže u Malahiji 4,5-6, da će taj glasnik
ili poslanik za laodicejsko crkveno doba biti prorok. Znamo, da taj Ilija koji dolazi mora
doći prije i velikog i strašnog dana Gospodnjeg, a isto tako znamo da je prvi
Kristov dolazak bio velik, a ne strašan dan Gospodnji, jer je donio milost, ne
sud. Njegov drugi dolazak je dolazak da osudi ovaj svijet i to je strašan dan
Gospodnji. Prorok Ilija mora doći i prije jednog i prije drugog dana. Pismo
kaže da je Ivan Krstitelj bio jedan od proroka, prorok s Ilijinim duhom; jer
kad se Zahariji, Ivanovom ocu, ukazao anđeo i najavio dolazak Ivana Krstitelja,
rekao mu je:
LUKA 1,17: I mnoge će sinove Izraelove obratiti Gospodinu, Bogu njihovom. Ići će
pred njim u duhu i sili Ilijinoj, da obrati srca otaca k djeci i
nepokorne k mudrosti pravednih te spremi Gospodinu narod pripravan.
Što je Pismo reklo? Da je Ivan Krstitelj ispunio samo pola
proroštva i da postoji dolazak drugog proroka Ilije, prije strašnog dana
Gospodnjeg, koji će vratiti srca djece k ocima dok je Ivan Krstitelj vratio samo srca otaca k djeci. Isto tako
vidimo tko su ta djeca i tko su ti sinovi kojima srce treba biti vraćeno:
DJELA APOSTOLSKA 13,32-33:
I mi vam navješćujemo radosnu vijest da je obećanje dano ocima, Bog ispunio nama, njihovoj djeci, uskrisivši Isusa;
kao što je u drugom psalmu i zapisano : „Ti si Sin moj, ja te
danas rodih.“
Pavao kaže za sebe, za tu generaciju – mi smo ta djeca kojima
je vraćeno srce otaca. Onaj drugi dio, Ivan Krstitelj nije ispunio.
MATEJ 17,10-11: Upitaju ga njegovi učenici: „Zašto
onda pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija?“ A Isus im odgovori: „Ilija
će doista doći najprije i sve će obnoviti.“
Isus kaže – Ilija će doći - futur ili buduće vrijeme –
znači, Ilija tek treba doći. Sam Isus kaže: jedan Ilija je došao – Ivan
Krstitelj, ali Ilija također mora ponovno doći i sve obnoviti. Još jedan stih
da potvrdimo, da zaista u vrijeme Laodiceja mora doći prorok:
MATEJ 25,6-10: U ponoć odjeknu glas: „Evo, zaručnik dolazi! Iziđite
mu u susret!“ Tada ustadoše sve one djevice i urediše svjetiljke. Lude tada
rekoše mudrima: „Dajte nam od svoga ulja, gase nam se svjetiljke!“ Ali im mudre
odgovore: „Nipošto! Ne bi bilo dostatno za nas i za vas. Pođite radije k
prodavačima i kupite za se!“ Dok one odoše kupiti, dođe zaručnik; koje bijahu
pripravne uđoše na svadbu i vrata se zatvore.
Znači, osim dolaska Zaručnika, prije nego što je Zaručnik
došao u ponoć, u vrijeme kraja
svijeta, oglasio se određeni glas koji
je najavio dolazak Zaručnika. Taj glas bi mogli nazvati pretečom Kristovog
dolaska. Pismo ukazuje da uistinu, prije kraja svijeta, mora se pojaviti
prorok. Mi vjerujemo da je taj prorok brat Branham koji je rođen 1909. godine i
živio je do 1965. godine. Ova žuta boja označava jedan period prisutnosti
proroka, glasnika laodicejskom crkvenom dobu na zemlji. Vidimo da je to po
Riječi, da je to najavljeno. Ja sam izdvojio samo nekoliko stihova, a tih
stihova je moglo biti puno više za sve ove događaje koje ćemo slagati na ovu
lentu vremena, a koga interesira možemo o tome razgovarati poslije jer svaka od
ovih stavki koja se pojavi na ovoj lenti bi mogla biti 5-10 službi iz Biblije,
na osnovi toga da se to potkrijepi i dokaže.
Pismo kaže da će se pojaviti prvi svjetski rat jer Biblija u
Otkrivenju govori da postoji – tri 'jao' ili tri svjetska rata: prvi 'jao',
drugi 'jao' i treći 'jao'. Biblija ih slaže redom i objašnjava što će se
događati u prvom, što u drugom, što u trećem svjetskom ratu. Prvi svjetski rat
je nešto što je Biblija najavila i nazvala - prvi 'jao'. Pismo to opisuje u
jednoj viziji koju je Ivan imao na otoku Patmos:
OTKRIVENJE 9,1: Peti anđeo zatrubi. I vidjeh:
zvijezda je s neba na zemlju pala; i bi joj dan ključ od ždrijela Bezdana.
Ovdje ima 11, 12 stihova koji opisuju prvi svjetski rat i
mogli bi se zadržati na tome i analizirati samo to, kao temu, ali ono što je interesantno
da se pojavljuje u Pismu kao jedan događaj koji je Pismo najavilo.
OTKRIVENJE 9,12: Prvi 'jao' prođe - evo, dolaze još dva 'jao' nakon toga.
Pismo jasno govori da postoje još dva svjetska rata nakon
toga. Ovaj posljednji naziva Harmagedonom ili Armagedon. Znamo da se to desilo
od 1914. – 1918. godine prošlog stoljeća i stavili smo taj događaj na lentu vremena.
Što se dalje događa što Pismo kaže? Osim prvog, najavljuje
drugi 'jao'. Nalazi se odmah poslije prvog 'jao':
OTKRIVENJE 9,13-15: I šesti anđeo zatrubi. I začuh
neki glas iz četiriju rogova zlatnog žrtvenika koji je pred Bogom gdje govori
šestom anđelu koji imaše trublju.: „Odriješi četiri anđela što su svezana na
rijeci velikoj, Eufratu!“ I odriješena bijahu četiri anđela koji bijahu spremni
za taj sat i dan i mjesec i godinu da pobiju trećinu ljudi. A broj vojske
konjanika bijaše dvjesto milijuna, i čuh njihov broj.
Nakon Otk.9, gdje Pismo opisuje drugi svjetski rat ili drugi
'jao', vidimo da ne prelazi odmah na treći 'jao'. Treći 'jao' se spominje tek u
Otk.11:
OTKRIVENJE 11,14: Drugi je 'jao' prošao, treći 'jao'
dolazi uskoro!
Između drugog i trećeg svjetskog rata koje se nalazi u
Otkrivenju, nalazimo dva poglavlja Biblije koja su umetnuta unutra i to nije
slučajno, već namjerno umetnuta. Umetnuto je Otk.10 koje opisuje silazak moćnog
anđela, odnosno Kristov dolazak i opisuje prisutnost sedmog anđela na zemlji
koji se mora oglasiti i završiti Božju tajnu i opisuje Ivana kako uzima
otvorenu knjižicu, otkrivenu Božju Riječ, kako je jede i prorokuje ponovo
drugim pucima, narodima. Nakon toga se nalazi Otk.11 koje opisuje dva proroka
koja će se pojaviti u Izraelu. Što Pismo jasno kaže? Između drugog svjetskog
rata i trećeg svjetskog rata dogodit će se dvije važne stvari: dolazak Krista i
dva proroka u Izraelu. Osim dolaska Krista, dogodit će se i to, da će se
oglasiti sedmi anđeo ili glasnik ovom crkvenom dobu koji će otkriti Božju tajnu
i nakon čega će neki ljudi uzeti otkrivenu Bibliju i to ponovno prorokovati.
Nakon toga će se pojaviti Otk.11 ili dva proroka koja su poslana u Izrael. Po
onom opisu njihove službe vidimo da su to proroci čija služba nalikuje službi
Mojsije i Ilije – jedan može pretvoriti vodu u krv (Mojsije), a drugi može
zatvoriti nebo da ne pada kiša (Ilija). To je sve označeno
na lenti: vidimo gdje je drugi svjetski rat, treći svjetski rat će se pojaviti
negdje poslije, a između imamo Otk.10 i Otk.11.
Otk.10 je Kristov dolazak, a Otk.11 je dva proroka u Izraelu.
Što još možemo
primijetiti? Označio sam plavom bojom. Pismo kaže da zbog toga što su Židovi
odbacili Krista, Bog ih je odlučio kazniti na način da će ih raspršiti među sve
narode, ali je obećao da će ih i vratiti.
PONOVLJENI ZAKON
4,26-28 : Uzimam za svjedoke protiv vas nebesa i zemlju - da će
vas brzo nestati sa zemlje u koju idete preko Jordana da je zaposjednete:
nećete u njoj dugo živjeti nego ćete biti iskorijenjeni. Jahve će vas
raspršiti po narodima i ostat će vas samo malen broj među narodima među koje
vas Jahve odvede. Ondje ćete se klanjati bogovima što su ih ljudske ruke
načinile od drveta i kamena, bogovima koji ne mogu ni vidjeti, ni čuti, ni
jesti, ni mirisati.
U Ponovljenom zakonu primjećujemo da su najavljene dvije
stvari: da će biti raspršeni među narodima i da će se desiti nešto zbog čega će se njihov
broj smanjiti. To je upravo ono što se desilo Židovima nakon što su odbacili
Krista, bili su rastjerani među druge narode. Među tim drugim narodima su
živjeli neko vrijeme, ali se onda desio holokaust koji im je drastično smanjio
broj. Dok su živjeli među tim drugim narodima, većina njih nije uopće živjela
služeći Jahvi nego su bili obični svjetovni ljudi. Velika većina Židova su
svjetovni ljudi i danas: bankari, biznismeni i sl, i nisu Židovi po religiji
već samo po narodnosti.
EZEKIEL 22,14-16: Jer, hoće li srce tvoje izdržati i hoće li ruke tvoje odoljeti u dane
kada ja na te ustanem? Ja, Jahve, rekoh i učinit ću! Zato ću te raspršiti
među narode, rasijat' te po zemljama, da uklonim iz tebe svu nečistoću! I
bit ćeš opet moja baština naočigled naroda. I znat ćeš da sam ja Jahve!
Vidimo, Bog govori
Židovima da će ih rastjerati, ali im i obećava da će ponovno postati Njegova
baština, odnosno ponovno će ih prihvatiti:
EZEKIEL 20,42: Tada ćete znati da sam ja Jahve, kada vas dovedem u zemlju
Izraelovu, u zemlju koju se zakleh dati očevima vašim.
U Ezekielu, Židovi
su već živjeli u zemlji izraelskoj i Bog im je najavio da će ih rastjerati, ali
im je i obećao da će ih vratiti natrag u izraelsku zemlju. Još jedan stih koji
govori o tome se nalazi u:
IZAIJA 43,5-7: Ne boj se jer ja sam s tobom. S istoka ću ti dovest` potomstvo i
sabrat ću te sa zapada. Reći ću sjeveru: `Daj mi ga!` a jugu `Ne zadržavaj ga!`
Sinove mi dovedi izdaleka i kćeri moje s kraja zemlje, sve koji se mojim zovu imenom i koje
sam na svoju slavu stvorio, koje sam sazdao i načinio.
Postoji mnogo
Biblijskih stihova koji govore da će Bog raspršiti Židove i da će ih vratiti
natrag. To je ono što se događa na kraju vremena. Prvi svjetski rat i drugi
svjetski rat su bili samo pritisak; brat Branham to naziva da je to bila nježna
ruka Jahvina da ih vrati natrag u obećanu zemlju. Da nije bilo prvog svjetskog
rata i drugog svjetskog rata, Židovi se ne bi vratili natrag u obećanu zemlju
jer je njima bilo toliko dobro; ekonomski i u biznisu su jako napredovali. U
Bibliji postoji princip: ako Židov želi doživjeti uskrsnuće mora biti u
obećanoj zemlji. Zašto je Josip inzistirao da vrate njegove kosti u izraelsku
zemlju? Zato što je znao da će se uskrsnuće desiti u Izraelu i ako njega nema
tamo, da ne odlazi u uskrsnuće. Kad je Isus umro, Pismo kaže, da su se otvorili
grobovi i da su tjelesa mnogih ustala. Ustao je i Josip. Zašto? Zato što su
njegove kosti bile donesene u Izrael. Da nije bio u Izraelu, ne bi ustao u
vrijeme Kristovog uskrsnuća. To je preslika da mi moramo biti u našoj obećanoj
zemlji ako želimo uskrsnuće. Naša obećana zemlja nije neka geografska lokacija,
naša obećana zemlja je duhovnog tipa i mi moramo biti u Duhu Svetom; naša
baština je Duh Sveti kao što je njima bila dana zemlja. Ako smo mi u Duhu
Svetom, kada se desi uskrsnuće, mi ustajemo. Na lenti smo označili, nakon
drugog svjetskog rata, jedan masovni povratak Židova natrag u Izrael, u obećanu
zemlju. Taj povratak traje dan danas iako
je tu označen da traje do nekog vremena, ali najmasovniji povratak i
kulminacija toga je bila nakon drugog svjetskog rata.
Pismo ne najavljuje
samo da će se Židovi vratiti u obećanu zemlju već da će dobiti i državu, da će
postati nacija.
MATEJ 24,32-35: A od smokve naučite usporedbu. Kad joj grana omekša i lišće potjera,
znate da je blizu ljeto. Tako i vi, kad sve to ugledate znajte da je blizu – na
vratima. Zaista, kažem vam; nipošto neće proći ovaj naraštaj dok se sve to ne
dogodi. Nebo će i zemlja proći, ali riječi moje nipošto neće proći.
Pismo kaže u drugom
Evanđelju – kada propupa smokva i ostala stabla; a u Mateju spominje samo
smokvu. Znači, smokva uvijek predstavlja u Bibliji Izrael kao naciju. Što znači
da je propupala? Znači da je doživjela probuđenje. Vidimo da postoji jedan
trenutak, jedan događaj kada će smokva propupati, a i druga stabla će
propupati: pojavljuje se masovno nastajanje država koje proglašavaju svoju
samostalnost, a sve je počelo sa smokvom ili Izraelom koji je odmah nakon
drugog svjetskog rata proglasio neovisnost. Jedna mala država na jednoj maloj
lokaciji, jedan mali narod, nakon holokausta potpuno dotučen, proglašava
neovisnost u okruženju višestruko brojnijeg neprijatelja, Arapa. Uspjeli su
obraniti svoju slobodu, ne svojom snagom već Božjim vodstvom, jer se to moralo
desiti, jer Biblija kaže da smokva mora propupati. Osim toga, Pismo kaže da ta generacija
ili naraštaj neće proći dok se sve ne desi. Od 1946 godine pa do kraja vremena
traje zadnja generacija. Jedna generacija ne može živjeti predugo, a po Pismu
posljednja generacija traje od 1946 godine.
Ono što je
interesantno da Pismo kaže, čitali smo u Otk.10, za vrijeme dok je sedmi
glasnik na zemlji dogodit će se silazak moćnog anđela. Sedmi glasnik je bio na
zemlji od 1909 godine do 1965 godine i u tom periodu se desio silazak moćnog
anđela. Mi koji čitamo propovijedi brata Branhama znamo da je to bilo
najavljeno kroz viziju. Bog je pozvao brata Branhama da propovijeda sedam
pečata, da otvori Knjigu koja je bila zapečaćena sa sedam pečata, da objasni
tajne iz Božje Riječi i najavljuje Svoj dolazak, a Pismo opisuje kako će taj
dolazak izgledati. To je danas sporna tema u kršćanstvu i u kršćanskim
krugovima jer velika većina pokušava spojiti dva Kristova dolaska i predstaviti
ga kao jedan. Pismo govori o Kristovom dolasku: u jednom slučaju da će doći kao
lopov u noći, a u drugom slučaju da će doći i da će ga vidjeti svako oko.
Većina kršćana smatra da je i jedno i drugo – drugi Kristov dolazak. Znamo da
nije moguće da Krist dođe tajno kao lopov; koji dođe da Ga nitko ne vidi i
ukrade te nestane; Krist ne kaže da će doći kao razbojnik pa da će doći da Ga
svi vide i onda će ukrasti. On dolazi kao lopov – lopova vidimo tek kada obavi
posao. Drugi Kristov dolazak je tajanstveni Kristov dolazak:
1.SOLUNJANIMA 4,16-17: Jer će sam
Gospodin – sa zapovjedničkim zovom, s glasom arkanđela i s trubljom Božjom sići
s neba i najprije će uskrsnuti mrtvi u Kristu, a potom ćemo mi živi,
preostali, zajedno s njima biti uzneseni u oblacima u susret Gospodinu u
zraku - i tako ćemo uvijek biti s Gospodinom.
Ili ono što smo
pročitali, govorimo o istom događaju: Ivan ga je vidio u svojoj viziji:
OTKRIVENJE 10,1-7: I ugledah nekog drugog snažnog anđela gdje silazi s neba zaogrnut
oblakom. Na glavi
mu duga, lice mu kao sunce, a noge kao stupovi ognjeni; a u ruci je imao
otvorenu knjižicu. I stane desnom nogom na more, a lijevom na zemlju pa poviče
jakim glasom kao kad lav riče. A kad je on povikao, sedam gromova progovorilo
svojim glasom. A kad je sedam gromova progovorilo svojim glasom naumih pisati,
ali začuh glas s neba kako mi govori: „Zapečati to što je izreklo sedam gromova
i nemoj to pisati.“ A anđeo kojeg sam vidio kako stoji na moru i na zemlji,
podigne svoju ruku k nebu i zakle se Onime koji živi u vijeke vjekova , koji je
stvorio nebo i sve što je na njemu, i zemlju i sve što je na njoj, i more i sve
što je u njemu, 'da neće više biti vremena' nego će se u dane kad se
oglasi sedmi anđeo, čim on zatrubi, dovršiti tajna Božja kao što je On
navijestio svojim slugama, prorocima.
Kada se desi ovaj
Kristov dolazak neće više biti vremena – znači, to je vrijeme ili razdoblje
kada vrijeme završava. 'Nego će se u dane
kad se oglasi sedmi anđeo, čim on zatrubi, dovršiti tajna Božja' – ono što
je bila tajna, prestat će biti tajna jer će biti otkrivena. Tajna se dovršava
kada je netko otkrije. U Božjoj Riječi postoje neke tajne: tajne o Kristovom
dolasku, tajne o spasenju, tajne o ispravnom krštenju, tajne o prvom grijehu,
postoje mnoge Biblijske tajne u Božjoj Riječi koje su bile tajne sve do vremena
dok se sedmi glasnik nije oglasio ili prorok, koji je poslan laodicejskom crkvenom
dobu. Kad se on oglasi, završava se Božja tajna kako je to bilo navješteno
prorocima.
OTKRIVENJE 16,15: Evo, dolazim kao lopov! Blažen onaj tko bdije i čuva halje
svoje, kako ne bi gol hodio pa da vide sramotu njegovu. I okupi ih na mjestu
koje se hebrejski zove Harmagedon.
Nakon Kristovog
dolaska, događa se okupljanje na mjestu koje se zove Harmagedon i od tud naziv
za taj rat koji će se odviti kao Harmagedon.
Kada opisuje drugi
Kristov dolazak nalazimo detaljan opis kako će se on desiti:
DJELA APOSTOLSKA
1,9-10: Kad to reče, dok su ga oni gledali, bi uzdignut i oblak
ga ote njihovim očima. – bitno je da primijetimo da je oblak
oteo Krista njihovim očima. I dok su netremice gledali u nebo
kako on odlazi, gle, dva čovjeka u bjelini stanu kraj njih i kažu im:
„Ljudi, Galilejci, što stojite i gledate u nebo? Ovaj Isus koji je
od vas uznesen na nebo, doći će na isti način kao što ste vidjeli da odlazi na
nebo.“
Kako je Krist otišao
na nebo? Otišao je tako što Ga je oblak oteo njihovim očima. Kako će Krist doći
ili sići s neba? Sići će opet sa oblakom. Taj dolazak Krista u oblaku je
najavljen bratu Branhamu u viziji i ta vizija se ispunila 1963 godine.
Znanstvenici su
uslikali oblak koji se pojavio na nebu u području gdje nema vlage tj. na takvoj
visini i takvih dimenzija – to je 4 – 5 puta višlje od mjesta gdje završava
vlaga, gdje završavaju oblaci. Tko se vozio avionom zna da avion u jednom
trenutku pređe iznad oblaka; ispod sebe vidite oblake i koliko god još išli
gore, nema više vlage jer vlaga ne može dosegnuti tako visoko zbog fizikalnih
zakona. Taj oblak je uslikan sa većine zvjezdarnica i meteoroloških postaja u
Americi i o tome je objavljen članak u časopisu Science. Na svijetu postoji desetine tisuća znanstvenih časopisa, a
časopis Science je jedan od četiri vrhunska časopisa. Onaj
tko objavi članak u časopisu Science
postaje kandidat za Nobelovu nagradu jer se tamo samo objavljuju vrhunska otkrića,
tamo se ne objavljuje svašta. Onaj tko je objavio sliku oblaka, morao ju je
studirati i analizirati i doći do takvih zaključaka da takvo što je neviđeno i
izvan svih fizikalnih zakona koji postoje u fizici, u meteorologiji itd., zbog
čega su dali naziv tom članku 'Natprirodan
oblak'. Međutim, njima taj natprirodan oblak je nejasan oblak dok je za nas
ispunjenje proroštva koje je Bog najavio preko proroka, da će sići s neba. Kad
pogledamo sliku vidimo da je to slika ljudske glave oko koje se nalazi bijela
boja ili bijela vuna. Krist kad silazi kao sudac, u Otk. je opisan sa bijelom
kosom; a isto tako znamo, da dan danas je običaj sudaca u raznim državama, kada
donose presudu stavljaju bijelu periku koja simbolizira mudrost. Ovaj drugi
Kristov dolazak i ovaj oblak o kojem mi pričamo (koji je znanstveno potvrđen i
o tome ne pišu vjernici već znanost i nevjernici, a mi znamo da je najavljen i
prorokovan i da se to desilo) je zapravo ono što mi vjerujemo - ispunjenje
obećanja o drugom Kristovom dolasku. Ljudi kada očekuju drugi Kristov dolazak
najčešće očekuju da će se pojaviti čovjek u tijelu, na zemlji. Ali ako
pročitamo Solunjane još jednom – 'najprije
će uskrsnuti mrtvi u Kristu, a potom ćemo mi živi, mi preostali, zajedno s
njima biti uzneseni u oblacima u susret Gospodinu, u zrak' – vidimo, da naš
susret s Gospodinom nije na zemlji, nego u zraku i drugi Kristov dolazak nije
dolazak na zemlju, preciznije je to silazak s neba: Krist silazi s neba, mi
ćemo uzići gore i susrest ćemo se u zraku. To je taj tajanstveni dolazak o
kojem svijet malo toga zna i to je dolazak koji je namijenjen za Nevjestu.
Postoji i onaj drugi dolazak gdje Krist dolazi i vidi ga svako oko i njega ćemo
locirati u ovom slijedu događaja na kraju vremena i potvrditi ga.
Čitali smo da nakon
Kristovog dolaska; što je opisano u Otk.10; događaju se dvije stvari: da će
najprije ustati umrli u Kristu, a da ćemo mi živi preostali biti preobraženi. O
tom preobraženju Pavao piše:
1.KORINĆANIMA
15,51-56: Evo, otkrivam vam tajnu: svi nećemo usnuti, ali svi
ćemo se izmijeniti – u trenutku, u tren oka, na posljednju trublju – jer će
zatrubiti i mrtvi će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo se promijeniti. Jer
se ovo raspadljivo treba odjenuti u neraspadljivost, i ovo smrtno treba se
odjenuti u besmrtnost. A kad se ovo raspadljivo zaodjene u neraspadljivost, i
ovo smrtno kada se zaodjene u besmrtnost, ispunit će se riječ napisana: „Pobjeda
proguta smrt. Gdje je, smrti, žalac tvoj? Gdje ti je, grobe, pobjeda?“ - Žalac
je smrti grijeh, a snaga je grijeha Zakon.
Nakon Kristovog
dolaska postoji prorok na zemlji koji otvara Istine Božje Riječi, koji završava
Božje tajne i objavljuje Božje tajne: nakon toga događa se da Ivan koji
simbolizira nas, uzima tu otvorenu Božju Riječ i ponovno je prorokuje i sve to
završava s time da će uskrsnuti umrli u Kristu, a mi živi ćemo se preobraziti.
FILIPLJANIMA 3,21: Koji će, prema djelotvornosti snage svoje kojom sebi može sve
podložiti, preobraziti ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga svome slavnom
tijelu.
Bog će preobraziti
ovo naše bijedno tijelo i u jednom trenutku, u tren oka ćemo se promijeniti i
ovo raspadljivo će obući neraspadljivo, i ovo smrtno će obući besmrtno. To je
ono što će se desiti: umrli u Kristu će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo
obući tu neraspadljivost ili se preobraziti i susresti se sa Gospodinom u
zraku. Između vremena kada Gospodin siđe i vremena kada se dogodi preobraženje,
postoji određeni period i taj period opisuje Otk.10. U tom periodu mora
postojati sedmi glasnik na zemlji i mora postojati Ivan koji jede i ponovno
prorokuje tu otvorenu knjižicu. To je prvi sljedeći događaj koji mi kao
vjernici očekujemo. Brat Branham nam jasno kaže, koliko on razumije Pismo, da
ne postoji ništa što se treba dogoditi prije uznesenja. Uznesenje je prva sljedeća
stvar po Pismu koja se treba dogoditi; sve se drugo dogodilo. Da bi se desilo
uznesenje i uskrsnuće umrlih u Kristu koje Pismo naziva prvim uskrsnućem –
pogani moraju ući u punom broju. Kada se obrati posljednji koji se treba
obratiti slijedi uznesenje i uskrsnuće umrlih u Kristu. U to vrijeme, kada je
Nevjesta uznesena, odlazi na svadbenu večeru. Ta svadbena večera traje 3 i pol
godine. Dok je Nevjesta u zraku, u nebu, na svadbenoj večeri sa Kristom, na
zemlji traje nešto što Pismo naziva velikom nevoljom.
Kad se desi to
uznesenje događa se jedna stvar – nestaje Duha Svetog na zemlji. Zašto? Zato
što Duh Sveti danas je u Nevjesti, u mudroj djevici. Postoje dvije djevice:
jedna je mudra, druga je luda. Mudra djevica ima ulje što simbolizira da ima
Duha Svetog i ona odlazi na svadbenu večeru koja traje 3 i pol godine. Luda
djevica nema ulja i ostaje na zemlji za vrijeme velikih nevolja. Luda djevica
nema Duha Svetoga iako je djevica i živi ispravnim životom, trudi se živjeti
ispravno, nije bludnica već pravedna, ali opet nema Duha Svetoga i to je ono,
nažalost, što se događa po mnogim denominacijskim crkvama gdje imamo iskrene
ljude koji služe Bogu i žive što mogu bolje, međutim, nemaju Duha Svetoga i
zbog toga kada se desi ovaj trenutak kada Zaručnik odvede mudru djevicu na
svadbenu večeru u zrak, oni ostaju na zemlji. Kada nema Duha Svetoga onda se
može ispuniti ovo proroštvo o čovjeku grijeha ili o lažnom proroku:
2.SOLUNJANIMA
2,3-12: Neka vas nitko ne
zavede ni na koji način, jer taj dan neće doći ako prije ne dođe Otpad
od vjere i ne otkrije se Čovjek grijeha, Sin propasti koji se protivi i
uzdiže sebe iznad svega što se naziva Bogom ili se štuje, tako da i u hram
Božji zasjedne kao Bog prikazujući sebe Bogom. Ne sjećate li se da sam vam
to govorio još dok sam bio s vama? I sada znate što ga zadržava kako bi se
objavio tek u svoje vrijeme. Jer tajna
bezakonja već djeluje, samo ima tko ga zasad zadržava dok ne bude uklonjen.
Tada će se otkriti Bezakonik, koga će Gospodin pogubiti duhom usta
svojih i uništiti sjajem svoga Dolaska; njega čiji je dolazak popraćen
djelovanjem Sotoninim sa svom silom, znamenjima i lažnim čudesima, i sa svim
nepravednim zavarivanjem u onima što propadaju jer nisu prihvatili ljubav prema
istini da bi se spasili.
Jedna jedina osoba,
koliko god grubo zvučilo, danas sebe prikazuje Bogom unutar kršćanskog svijeta,
a to je papa koji ima titulu – namjesnik Sina Božjeg ili umjesto Sina Božjeg - Vicarious
Filii Dei. Pismo kaže da će se pojaviti Čovjek grijeha koji sebe prezentira kao
da je Bog i uzdiže se na taj način što kaže ljudima da je on umjesto ili
namjesnik Sina Božjeg na zemlji. Kada će se on pojaviti? Tko zadržava Čovjeka
grijeha da se ne očituje? Iako tajna bezakonja već djeluje, postoji Netko tko
ga zadržava – Duh Sveti koji je u Nevjesti. Kada bude uklonjen Taj koji ga
zadržava, tada će se otkriti bezbožnik i to će biti javno i očito. Postoji
jedan novi Kristov dolazak koji će uništiti Čovjeka grijeha. Tog istog Čovjeka
grijeha ili otpada koji će se očitovati u te tri i pol godine, Pismo naziva i
lažnim prorokom:
OTKRIVENJE 19,20-21:
I uhvaćena bi zvijer, a sa njom i lažni prorok, koji je činio
čudesa u njegovoj nazočnosti, kojima je zavodio one koji su primili žig zvijeri
i one koji su se klanjali slici njegovoj. Oboje su bili živi bačeni u jezero
ognjeno što gori sumporom. A ostali su pobijeni mačem što izlazi iz usta onog
koji sjedi na konju – i sve se ptice nasitiše mesa njihova.
Pismo kaže da
postoji Zvijer i ta zvijer je katolička crkva; postoji lik zvijeri što je nešto
podignuto nalik zvijeri i to je ekumena; i postoji lažni prorok i Pismo ga
opisuje kao onog čovjeka koji će u te 3 i pol godine postati Čovjek grijeha ili
Otpad kada bude uklonjen Duh Sveti koji ga još uvijek zadržava.
OTKRIVENJE 20,7-10: A kad se navrši tisuću godin, Sotona će biti pušten iz svog zatvora i
izaći će zavoditi narode na četiri strane svijeta, Goga i Magoga, i okupiti ih
za boj; a broj će ih biti kao pijeska morskog. I uzađoše na prostrano polje
zemlje te opkoliše tabor svetih i ljubljeni grad; ali s neba siđe od Boga oganj
i proždrje ih. I đavao, koji ih je zavodio, bačen bi u jezero ognjeno i
sumporno, gdje se nalaze Zvijer i Lažni prorok: i bit će mučeni i dan i
noć u vijeke vjekova.
Znači, prije uznesenja
se ne može očitovati zbog Onog koji ga zadržava, a to je Duh Sveti u Nevjesti.
U tom periodu
postoji nešto što Pismo naziva velikom nevoljom koja traje 3 i pol godine. U to
vrijeme dok traje ta velika nevolja na zemlji postoje dva proroka u Izraelu
koja će prorokovati, a u istom vremenu događa se progonstvo lude djevice – one
koja je bila djevica ali nije imala Duha
Svetoga i nije otišla u uznesenje.
OTKRIVENJE 11,1-3: I bila mi je dana trska slična palici; a anđeo stane i reče: 'Ustani i
izmjeri hram Božji, i žrtvenik, i one koji se klanjaju u njemu. A dvorište što
je izvan hrama izostavi i nemoj ga mjeriti jer je dano poganima; i gazit će
svetim gradom četrdeset i dva mjeseca. I dat ću dvojici svojih svjedoka
da odjeveni u kostrijet prorokuju tisuću dvjesto i šezdeset dana.“
Pismo govori da će
postojati jedan period od 42 mjeseca ili 3 i pol godine u kojem će pogani
gaziti sveti grad i gdje će dva proroka prorokovati 1260 dana ili 3 i pol
godine. Postoji još jedan opis u Otk.12 gdje Biblija opisuje jednu ženu koja
predstavlja židovstvo ili židovsku crkvu ili Židove:
OTKRIVENJE 12,6: A žena pobježe u pustinju gdje je imala mjesto od Boga pripravljeno
da je ondje hrane tisuću dvjesto i šezdeset dana.
Postoji jedna
skupina unutar židovstva koja će 1260 dana biti zaštićena od Boga i s kojom će
se Bog baviti i to je tih 144 000 Židova koji će u te 3 i pol godine prepoznati
Mesiju na način da će im dva proroka propovijedati o Kristu.
OTKRIVENJE 13,3-8: I opazih: jedna joj glava kao na smrt zaklana, ali joj smrtna rana bi
izliječena te se sva zemlja zanese za zvijeri. I pokloniše se zmaju koji dade
vlast zvijeri, a pokloniše se i zvijeri govoreći: „Tko je kao zvijer? Tko može
ratovati s njim?“ I dana su joj usta da govori velike stvari i hule; i dana joj
je vlast da to čini četrdeset i dva mjeseca. I otvori usta svoja da huli na
Boga, da huli ime njegovo i prebivalište njegovo i one što na zemlji prebivaju.
I dano joj je da zarati sa svetima i da ih pobijedi; i dana joj je vlast
nad svim plemenima i jezikom i narodom; i poklonit će joj se svi koji stanuju
na zemlji, čija imena nisu zapisana u Knjizi života Jaganjca zaklanoga od
postanka svijeta.
Ovdje govorimo o
zvijeri ili Rimokatoličkoj crkvi gdje Pismo govori da joj je jedna glava bila
na smrt ranjena – pad Rimskog carstava. Međutim, bila je izliječena na način da
je Rimsko carstvo iz političkog carstva
prešlo u religiozno ili papinsko carstvo. Katolička crkva će u ta 42 mjeseca
imati određenu moć i vlast koju će joj Bog dati da čini. Zašto će imati tu
vlast? Zato što je Duh Sveti otišao sa zemlje kada je otišla Nevjesta. To
sigurno nije ugodno vrijeme, nije ugodno ni sad živjeti dok je Duh Sveti na
zemlji, a pogotovo kada se Duh Sveti povuče i kada oni budu imali mogućnost da
čine što ih je volja. Postoje ipak na zemlji, neki sveti, koji nisu otišli u
uznesenje, koji će biti proganjani od zvijeri ili od crkve i bit će pobijeđeni,
ubijeni. Dokaz da je ova zvijer, iz Otk.13, katolička crkva je Biblijski dokaz
i da imamo više vremena detaljno bi Biblijom dokazali da se radi o tome.
DANIEL 7,25: On će huliti na Svevišnjega, zatirati Svece Svevišnjega;
pomišljat će da promijeni blagdane i Zakon, i Sveci će biti predani u
njegove ruke na jedno vrijeme i dva vremena i polovinu vremena.
Daniel kaže da postoji
jedno vrijeme, dva vremena i polovina vremena i kada to zbrojimo to je 3 i pol
vremena ili 3 i pol godine; i u te tri
godine kaže da će huliti na Svevišnjega i zatirati svece - opet isti opis. U 3
i pol godine događa se progonstvo svetih, ali ne mudre djevice koja je otišla u
uznesenje, nego lude djevice koja je ostala u velikim nevoljama. U to vrijeme
dok je proganjana luda djevica ili pogani, postoje u Izraelu dva proroka koja
prorokuju i 144 000 Židova prihvaćaju Mesiju. Tih 144 000 Židova su također
ubijeni u Izraelu kao i ta dva proroka.
Nakon toga, Pismo
kaže, dolazi jedan kratak period kada će se desiti treći svjetski rat ili
Armagedon. Sedmi anđeo donosi taj treći 'jao' ili treći svjetski rat na zemlju:
OTKRIVENJE 16,17-21:
I sedmi anđeo izlije svoju čašu u zrak. I iziđe iz hrama nebeskog, od
prijestolja, jak glas: „Gotovo je!“ I nastanu glasovi i gromovi i munje; i
potres nasta velik, kakvog ne bijaše otkako je na zemlji ljudi – tako silan
bijaše taj potres, tako velik. I raspuknu se grad na tri djela i gradovi
poganski padoše. I spomenu se Bog Babilona velikog da mu dadne čašu vina srdžbe
gnjeva svojega. I svaki otok pobježe i gore se više ne nađoše, a s neba pade na
ljude tuča kao talent teška. I hulili su ljudi Boga zbog zla te tuče jer pošast
njezina bijaše nadasve velika.
Ovdje vidimo opis,
što će se događati u tom trećem svjetskom ratu koji se događa na kraju te 3 i
pol godine.
Poslije ovog trećeg
svjetskog rata, Biblija opisuje da postoji treći Kristov dolazak koji ljudi
često miješaju sa ovim drugim – tajnim. Treći dolazak Krista je javan. Pismo
opisuje taj treći dolazak:
OTKRIVENJE 19,11: I vidjeh nebo otvoreno, kad gle: konj bijel, a onaj što sjedi na njemu, zvan Vjerni i Istiniti, sudi i vojuje u
pravednosti. Oči mu kao plamen ognjeni, a na glavi mu mnoge krune; ima
ime napisano koje nitko ne zna doli on sam; ogrnut je ogrtačem umočenim u krv,
a ime mu glasi Riječ Božja. Za njim idu vojske nebeske na bijelim konjima,
odjevene u fin lan, bijel i čist. Iz usta mu izlazi oštar mač da njime sasiječe
pogane; i vladat će njima palicom željeznom. On gazi tijesak vina gnjeva i
srdžbe Boga Svevladara. Na ogrtaču mu je i na boku napisano ime: KRALJ KRALJEVA
I GOSPODAR GOSPODARA. I vidje jednog anđela, stajao je na suncu i vikao jakim
glasom svim pticama što lete posred neba: „Dođite! Okupite se na večeru
velikoga Boga da se najedete mesa kraljeva, i mesa vojskovođa, mesa moćnika, i
mesa konja i konjanika, i mesa svih ljudi, slobodnjaka i robova, malih i
velikih!“ I spazih zvijer i kraljeve zemaljske i vojske njihove okupljene da
povedu boj s onime koji sjedi na konju i s vojskom njegovom. I uhvaćena bi
zvijer, a s njom i lažni prorok koji je činio čudesa u njezinoj nazočnosti,
koji je zavodio one što primiše žig zvijeri i one koji se klanjaju slici
njezinoj. Oboje bijahu živi bačeni u jezero ognjeno, što gori sumporom. A
ostali su pobijeni mačem što izlazi iz usta onoga koji sjedi na konju – i sve
se ptice nasitiše mesa njihova.
Pismo opisuje Krista na bijelom konju kako silazi u pratnji
nebeske vojske na bijelim konjima; opisuje cijeli taj događaj koji će se
dogoditi i to je Kristov dolazak sa Nevjestom. Drugi Kristov dolazak je
tajanstveni dolazak, kada dolazi da ukrade Nevjestu, da nas odnese sa zemlje; a
treći dolazak je dolazak kada će Ga svatko vidjeti i dolazi sa Nevjestom.
Zašto? Da uspostavi Svoje Kraljevstvo na zemlji koje će trajati 1000 godina.
OTKRIVENJE 1,7: Gle, dolazi s oblacima i gledat će ga svako oko, i oni koji ga
probodoše; i naricat će zbog njega sva plemena zemaljska.
Znači, treba
razlikovati dolazak Krista koji se desio, Njegov silazak s neba i taj Njegov
silazak s neba nije dolazak kada će On doći kao čovjek na zemlju, nego će sići
s neba, a mi ćemo biti preobraženi i otići ćemo u susret s Njim u zraku. Treći
Kristov dolazak je dolazak Krista kao čovjeka na zemlju jer Isus kaže da neće
piti od roda trsovog dok ne bude ponovo pio u Svom Kraljevstvu. Postoji
Kristovo Kraljevstvo koje će biti na zemlji, u kojem će biti vinova loza od
koje će se raditi vino, kada će Krist ponovo piti vino u Svom Kraljevstvu;
znači, Kristovo Kraljevstvo je kraljevstvo na zemlji. Postoje neki ljudi koji
vjeruju da je Kristovo Kraljevstvo kraljevstvo na nebu, ali to je vrlo lako
dokazati da nije, jer Pismo opisuje da je to period kada će vuk i janje ležati
zajedno, kada će se dijete igrati na rupi gujinoj itd.; znači, ne govorimo o
nebu već o zemlji. Isto tako, u Otk.5, kada za nas kaže da nas je Krist načinio
kraljevstvom i svećenicima kaže – i kraljevat ćemo s Njim na zemlji.
Da bi Bog uspostavio
Svoje Kraljevstvo, mora se spustiti sa neba, sa svadbene večere na zemlju i
mora pripremiti tu zemlju da bi na njoj moglo biti Kraljevstvo i Pismo kaže da
će u tih 1000 godina Sotona biti vezan:
OTKRIVENJE 20,1-6: I vidjeh anđela gdje silazi s neba s ključevima Bezdana i s lancem
velikim u ruci. I zgrabi zmaja, staru zmiju – a to je đavao, i Sotona – i okuje
ga na tisuću godina i baci ga u Bezdan. Zaključa ga i zapečati nad njim da više
ne zavodi narode dok se ne navrši tisuću godina. Nakon toga treba biti
odriješen na kratko vrijeme. I vidjeh prijestolja i one što sjedoše na njih –
dano im je da sude – i duše pogubljenih zbog svjedočanstva Isusova i zbog
riječi Božje, i one što se ne pokloniše zvijeri ni njezinoj slici te ne primiše
žig na čela svoja ni na ruku. Oni oživješe i zakraljevaše s Kristom na tisuću
godina. Ali drugi mrtvi ne oživješe dok se ne navrši tisuću godina. To je prvo
uskrsnuće. Blažen i svet onaj tko ima udjela u prvom uskrsnuću, nad njim druga
smrt nema vlasti: oni će biti svećenici Božji i Kristovi i kraljevati s njime tisuću godina.
U Izaiji opisuje
Kristovo Kraljevstvo na zemlji:
IZAIJA 65,18-25: „Veselite se i dovijeka kličite zbog onoga što ja stvaram; jer, evo,
od Jeruzalema stvaram klicanje, od naroda njegova radost. I klicat ću nad Jeruzalemom, radovat`
se nad svojim narodom. U njemu više neće čuti ni plača ni vapaja. U njemu više
neće biti novorođenčeta koje živi malo dana ni starca koji ne bi godina svojih
navršio: najmlađi će umrijet` kao stogodišnjak, a tko ne doživi stotinu godina
prokletim će se smatrati. Gradit će kuće i stanovat` u njima, saditi vinograde
i uživati rod njihov.
Neće se više graditi da drugi stanuju ni saditi da drugi
uživa: vijek naroda moga bit će k`o vijek drveta, izabranici moji dugo će
uživati plodove ruku svojih. Neće se zalud mučiti i neće rađati za
smrt preranu, jer će oni s potomcima svojim biti rod blagoslovljenika Jahvinih. Prije nego me
zazovu, ja ću im se odazvat`; još će govoriti, a ja ću ih već uslišiti. Vuk i jagnje
zajedno će pasti, lav će jesti slamu k`o govedo; al` će se zmija prahom
hraniti. Nitko neće činiti zla ni štete na svoj Svetoj gori mojoj" -
govori Jahve.
Ovdje ne govorimo o
vječnosti jer još uvijek se broje godine; vječnost je vrijeme kada nema godina;
ovdje govorimo o Kristovom Kraljevstvu i Pismo opisuje taj novi grad kao goru i
za to vrijeme je Sotona vezan.
Nakon toga, Pismo
kaže da Sotona mora biti na kratko pušten:
OTKRIVENJE: 20,7-10: A kad se navrši tisuću godina, Sotona će biti pušten
iz svog zatvora i izIći će zavoditi narode četiri strane svijeta, Goga i
Magoga, i okupiti ih za boj; a broj će ih biti kao pijeska morskoga. I uzađoše
na prostrano polje zemlje te opkoliše tabor svetih i ljubljeni grad; ali s neba
siđe od Boga oganj i proždrije ih. I đavao, koji ih je zavodio, bačen bi u
jezero ognjeno i sumporno, gdje su Zvijer i Lažni prorok: i bit će mučeni dan i
noć u vijeke vjekova.
Nakon 1000 godina
postoji jedan period kada će Sotona biti odriješen i kada će početi zavoditi
narode i skupiti ih za bitku koju nazivamo – bitka Goga i Magoga. Kada se desi
ta bitka, to će biti konačni poraz Sotone.
Nakon toga, Pismo
kaže, slijedi samo jedan događaj, nakon čega nastupa vječnost. Taj posljednji
događaj koji slijedi, Pismo naziva – bijelim prijestoljom suda. Tada će
uskrsnuti svi i tu govorimo o drugom uskrsnuću:
OTKRIVENJE 20, 11-15: I vidjeh veliko bijelo prijestolje i Onoga što sjedi
na njemu, pred čijim licem pobježe zemlja i nebo, i mjesta im se više ne nađe.
I vidjeh mrtvace, male i velike, stajali su pred Bogom; i knjige se otvoriše. I
druga jedna knjiga bi otvorena, Knjiga života. I mrtvima bi suđeno po onome što
je napisano u knjigama, po djelima njihovim. I more dade mrtvace koji su bili u
njemu, i smrt i pakao dadoše mrtvace koji su bili u njima; i svaki bi suđen po
djelima svojim. I smrt i pakao bijahu bačeni u jezero ognjeno – to je druga
smrt. I tko god se ne nađe zapisan u Knjizi života, bačen bi u jezero ognjeno.
Znači, govorimo o
općem uskrsnuću svih i to je drugo uskrsnuće. Nas ne interesira da budemo u
drugom uskrsnuću, zato što je drugo uskrsnuće, uskrsnuće za sud. Prvo uskrsnuće
je uskrsnuće za uznesenje. Smrt i pakao; Sotona i oni koji budu osuđeni na
pakao odlaze u ognjeno jezero i to Biblija naziva drugom smrću. Prva smrt je
smrt u tijelu, kada čovjek umre, i Biblija to nekad naziva da je čovjek usnuo,
nije umro, ali druga smrt je smrt čovjeka u duši, kada čovjek biva odvojen od
Boga. Prva smrt je kada se čovjek odvoji od svoga tijela, druga smrt je kada se
čovjek odvoji od Boga - vječno odvojen od Boga. Znači, postoji jedno generalno
uskrsnuće, drugo uskrsnuće, sa svrhom da se ljudi pojave na sudu, da im bude
suđeno po njihovim djelima. Pismo kaže da u generalnom uskrsnuću postoje dvije
skupine: postoje sveti koji će suditi svijetu i postoje neki kojima je suđeno.
Na ovom bijelom prijestolju suda Nevjesta je prisutna, ali ne kao okrivljenik
nego kao sudac - „Sveti će suditi
svijetu.“ Pismo govori da će postojati 12 prijestolja gdje će apostoli
suditi 12 plemena Izraelovih, a isto tako kaže da ćemo mi sveti suditi svijetu,
odnosno poganima; apostoli Židovima, mi poganima. Na tom prijestolju neki će
dobiti vječni život:
MATEJ 25,31-46: A kad Sin čovječji dođe u svojoj slavi i svi sveti anđeli s njime,
sjest će na prijestolje slave svoje. I sabrat će se pred njim svi narodi, a on
će ih odvojiti jedne od drugih kao što pastir odvaja ovce od janjaca; postavit
će ovce sebi zdesna, a jarce slijeva. Tada će Kralj reći onima zdesna: „Dođite,
blagoslovljeni Oca mojega, primite u baštinu Kraljevstvo pripravljeno za vas od
postanka svijeta! Jer gladovah i dadoše mi jesti; žeđah i napojiše me; stranac
bijah i primiste me; u tamnici bijah i dođoste k meni.“ Tada će mu odgovoriti
pravednici: „Gospodine, kada te to vidjesmo: gladovah i nahranismo te; ili
žeđali i napojismo? Kada te vidjesmo kao stranca i primismo; ili gola i
odjenusmo? Kada te vidjesmo bolesna ili u tamnici i dođosmo k tebi?“ I odgovarajući im, Kralj će reći: „Zaista, kažem vam, što god
učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!“ Zatim će reći i
onima slijeva: „Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni, pripravljen za
anđele njegove! Jer gladovah i ne dadoste mi jesti; žeđah i ne dadoste mi piti;
stranac bijah i ne primiste me; gol i ne odjenuste me; bolestan i u tamnici i
ne pohodiste me!“ Tada će mu i oni odgovoriti: „Gospodine, a kad te to vidjesmo
gladnog, ili žednog, ili stranca, ili gola, ili bolesna, ili u tamnici i ne
poslužismo te?“ Tada će im on odgovoriti: „Zaista, kažem vam, što god ne
učiniste jednom od ovih najmanjih, ni meni ne učiniste.“ I otići će u muku
vječnu, a pravednici u život vječni.
Znači, postoje
Njegovi najmanji i neki koji su učinili nešto dobro za njih. Vidimo da na sudu
postoje dvije kategorije: Kristovi najmanji ili Kristova Nevjesta i oni koji su
bili dobri prema njima zbog čega su dobili vječni život. Znači, Pismo kaže da
postoji na konačnom sudu oni koji će suditi kao Nevjesta i postoje oni kojima
će biti suđeno, koji će dobiti ili neće dobiti vječni život. Oni koji neće
dobiti vječni život završit će u paklu, a pakao i Sotona je bačeno u ognjeno
jezero i to je druga smrt. Ono što mi vjerujemo, da to ognjeno jezero nije
vječno; ljudi koji završe u ognjenom jezeru neće tamo imati vječni život.
Vječni život nije stvar lokacije – vječni život čovjek ima ili ga nema. Sotona
i oni koji završe u ognjenom jezeru neće vječno živjeti u ognjenom jezeru nego
će s vremenom biti završeni, kao što su imali početak imat će i svoj kraj.
Prorok kaže u nekim slučajevima da je to čak milijarde godina koliko će ljudi
ispaštati za svoju kaznu, ali će s tom kaznom biti završeno. Njihova kazna je
vječna - kazna da su odvojeni od Boga,
druga smrt; ali nije vječno izdržavanje kazne. Pakao nije vječan: pakao ima
početak i kraj. Teško je i zamisliti Boga da čovjeka muči vječno, bez
prestanka. Ljudi dobivaju vječnu kaznu – vječno su odvojeni od Boga. U slučaju,
kada bi ljudi vječno gorjeli u paklu, bez kraja, značilo bi da imaju vječni
život u paklu.
To je slijed
događaja o kojem mi pričamo. Kada pričamo o nekim stvarima, sad imamo pregled
da to lociramo. Kada smo pričali o Mojsiju,
vidjeli smo da je Bog poslao proroka i vidimo da se to desilo i u naše vrijeme.
Zatim vidimo da je taj prorok u jednom trenutku završio svoju službu i da je
Duh Sveti nastavio, odnosno Jošua nastavio voditi Izraelce u obećanu zemlju;
nalazimo da je prorok završio svoju službu i da dalje nas u uznesenje ne vodi
prorok nego Krist. Mnoge stvari koje nalazimo u Starom zavjetu kao preslike
ovoga, potpuno se uklapaju s ovim i iznova potvrđuju. Jedna od stvari je Knjiga o Ruti koja savršeno paše ovom
slijedu događaja o kojem mi pričamo i priča potpuno istu priču, samo u
simbolima i povijesnim događajima koji izravno potkrepljuju i dokazuju da ovo
uistinu je tako. Ovo je bilo više proučavanje, ali je bilo korisno jer kad
budemo pričali u nekim propovijedima imat ćemo predođbu o čemu govorimo i što
je simbolika čega.
Nema komentara:
Objavi komentar