.

.

subota, 29. prosinca 2012.

BOŽJI OLTAR (ŽRTVENIK) / Brat Aladin Adi Zerić





POS 12:7:  I javi se Gospod Avramu i reče: tvojemu sjemenu daću zemlju ovu. I Avram načini ondje žrtvenik Gospodu, koji mu se javio.
JEV 13:8-16: Isus Hristos je isti juče i danas i doveka.Ne dajte se zavesti različitim i tuđim naukama; jer je dobro utvrđivati srce blagodaću, ne jelima, od kojih nisu imali koristi oni koji su po njima živeli. Mi imamo žrtvenik od kojega ne smeju jesti oni koji služe skiniji.  Jer se telesa životinja, čiju krv prvosveštenik unosi u svetinju za grehe, spaljuju izvan okola.  Stoga je Isus, da bi osvetio narod svojom krvlju, postradao izvan gradskih vrata.  Izlazimo, dakle, k njemu izvan okola noseći njegovu porugu.  Jer ovde nemamo trajnog grada, nego tražimo budući.  Prinosimo, dakle, stalno - njegovim posredstvom - Bogu zahvalnu žrtvu, to jest, plod usana koje ispovedaju njegovo ime.  A dobročinstvo i održavanje zajednice ne zaboravljajte; jer se takvim žrtvama ugađa Bogu.
Nekoliko kratkih izjava od Brata Branhama na temu o oltaru, jer mislim da je veoma prikladno da bi imali jedan dobar Biblijski pravac na ovu temu:

  • Ustanimo na noge samo za tren. Ne možete načiniti oltarski poziv na jednom ovakvom mestu. Nema dovoljno mesta za to. Ali vaše srce je oltar. Vaše je srce mesto gde živi Bog. Pitam se danas, imali ljudi koji su ovde koji nikada nisu primili Svetog Duha. A vi ste čuli o svim tim velikim stvarima kako se dešavaju, ali niste to nikada još primili, hoćete li dići svoje ruke ka Bogu i reći: "Želim primiti krštenje Svetim Duhom"? Hoćete li podići ruke, i svi okolo, svuda po balkonu, i svugde? Bog vas blagoslovio.
  • Dakle, to su ljudi koji su podigli svoje ruke. Oni to veruju. Oltar je pun dece. Oni se nalaze svuda okolo. Vi ne morate obavezno imati oltar. Vaše srce je oltar. Vaše srce je mesto gde dolazi Bog.
  • "Ja sada želim prihvatiti Hrista kao svog Spasitelja. Želim da me On ispuni svojim Duhom upravo sada. Želim da me On..." Samo ostanite na nogama na tren dok se molite, ako želite. Ustanite. Tako je. Želim...Osećam se vođenim da ovo učinim, čineći...Ovo je oltarski poziv. Ustanite. Mi nemamo oltar do kojeg da dođemo. Vaše srce je oltar. Samo uklonite svu neveru i znajte da je On sada ovde. Ustanite na noge, vi koji želite primiti Hrista upravo sada, u Božanskoj Prisutnosti koju osećate da je sada potvrđena. Pognimo glave.
  • Hoćete li To primiti u - u Duhu u kojem je To napisano? Hoćete li To primiti u Duhu u kom je to predano? Ako još to niste, mi - nemamo mesto za oltarski poziv (Vaše srce je oltar.), hoćete li podići svoje srce, i reći: "Bože, budi mi milostiv. Nka Božiji Duh dođe u mene, da me sada osudi za sve moje grehe i uzrujanosti, i sve loše navike, i lošu narav, i svađe, i borbe, i nervozu, i sve ostalo što sam imao. I ja znam nešto, da moj duh nije podesan za Nebo. Učini me podesnim, Gospode, u ovom poslednjem času. Ovo bi mogla biti poslednja služba koju ću ja ikada čuti. Ovo će možda biti poslednji put da ću ikada čuti Poruku. Podižem svoje ruke, Bože, budi mi milostiv.“
Dakle, cilj ove prezentacije je da utvrdi u nama da je Božiji Oltar u NZ NAŠE SRCE! I kao što vidimo, oltar je u najtešnjoj mogućoj vezi sa primanjem Svetog Duha i spasenja i pravom verom; stoga ovoj temi moramo veoma pažljivo pristupiti.

Oltar govori o veri onoga ko ga pravi

Nema niti jednog primera u Pismu, kada god bi se Bog objavio nekom svom palom detetu, a da njegov pali sin nije načinio oltar i da nije bilo žrtve na oltaru. Takođe, obično kada bi Božiji sin sagradio oltar, paralelno je to učinio i sotonin sin. Ono što je zanimljivo, je to što na oltaru obično nisu bile iste žrtve. Ili je oltar bio načinjen na različitim mestima, ili je čak oltar bio posvećen različitim bogovima. Oltar i njegov sadržaj, i njegovo mesto gde je bio podignut, žrtva koja je bila na njemu, skoro nepogrešivo su govorili o VERI onoga ko je podigao oltar. Ispravano podignut oltar, na odgovarajućem mestu, sa ispravnom žrtvom na njemu, skoro uvek bi bio svedočanstvo ispravne vere.

Oltar je odnos Boga i čoveka

Inače reč “oltar” znači “žrtvenik” ili mesto gde se prinosi žrtva Bogu. Dakle, oltar je nešto što govori o odnosu čoveka i Boga; i od pada u Edenu, oltar uvek govori o odnosu palog čoveka i svetog Boga. Čovek je bio degradiran u Edenu mešanjem semena, njegova krv je bila degradirana, on je bio pridružen životinjskom carstvu prevarom koja je došla preko zmije, i Bog, Otac, je želeo da načini put kako će to krajnje bedno stanje čoveka, povratiti nazad u Svoj vlastiti lik, kako bi Bog ponovo mogao koristiti čoveka u prvobitnoj nameri. A šta je prvobitna namera Boga za čoveka? Da Njegov Duh živi u čoveku i izražava i otkriva sebe. 
2.Kor 6:16:  Ili kako se slaže crkva-hram Božija s idolima? Jer ste vi crkve-hram Boga živoga, kao što reče Bog: useliću se u njih, i življeću u njima, i biću im Bog, i oni će biti moj narod.
1.Jov 3:1-2: Vidite kakvu nam je ljubav dao Otac - da se nazovemo deca Božija, i jesmo. Svet nas zato ne poznaje, što njega nije upoznao. Dragi moji, sad smo deca Božija i još se ne pokaza šta ćemo biti. Znamo da ćemo - kad se on pokaže - biti njemu slični, jer ćemo ga gledati onakvog kakav je.
Božija namera za čoveka narušena

Dakle, prvobitna namera je bila da Bog svoj Večni Život izrazi, objavi i stavi u Svoje sinove i kćeri. Ono što je sotona preko zmije uspeo je da izbaci napolje, VOLJOM ČOVEKA, Božjeg Duha iz čoveka, i da ga degradira i iskoristi ga za svoju svrhu, da načini svoje kraljevstvo na zemlji, kraljevstvo greha, smrti, i religiozne perverzije, sa mnoštvo podignutih hramova njemu u slavu, i sa čovekom koji nije Božiji hram, u kome ne živi Sveti Božiji Duh. Mešanjem semena u Edenu, on je proizveo svoga sina Kajina, koji je začetnik pervezne ljudske degradirane rase, tako da Pismo kaže da je Kajin bio od zloga. 
1Jov 3:12: Ne kao što Kain beše od nečastivoga i ubi brata svoga.
Božiji plan je da nas Opravda

Iz prethodnih prezentacija, i naravno iz Poruke, znamo da je Bog želeo vratiti svoju decu, sinove i kćeri nazad u originalnu poziciju iz koje ih je đavo preko zmije izbacio u Edenu. I pošto je plata za greh (neveru) bila smrt, Bog je odlučio još u večnosti (budući da je znao šta će se desiti u vremenu), DA NEŠTO NEVINO MORA DA PRIMI KAZNU SMRTI NA SEBE, DA BI PALI, SADA VEĆ GREŠNI SIN I KĆER BOŽIJA (i svi mi), MOGLI ŽIVETI I BITI OPRAVDANI PRED NJIME. Dakle, neko ili neki NEVIN ŽIVOT, će primiti na sebe kaznu kojom smo mi trebali biti kažnjeni, i zbog toga mi ćemo moći živeti, i ne samo živeti, već time ćemo biti OPRAVDANI U BOŽIJIM OČIMA, KAO DA GREHA NIKADA NIJE NI BILO. Zato što kada Bog prihvati ponuđenu zamenu (koju će uvek prihvatiti), Bog ne samo da prašta grehe, već ih sve baca u more zaborava, tako da što se njega tiče, oni koji su ponudili Bogu zahtevanu zamenu za svoj život, u Njegovim mislima nije bilo više sećanja na greh. No, to sve je najpre moralo biti pokazano u senkama a ne u stvarnosti, zbog jednog ogromnog, dugog, savršenog i nezamislivog Božijeg programa, koji je i samog ovog trenutka još uvek u toku.

Prve Žrtve

Dakle, vidimo prva dva deteta u Edenu: Jedan ima svoje korene u Drvetu Života, a drugi ima svoje korene u Drvetu Znanja Dobra i Zla. Oni su oboje izvan Edena, izvan obećanja, što znači da su izvan Božije Prisutnosti, što opet znači da su grešnici i da ne služe prvobitnoj Božijoj nameri da Njegov Duh živi u njima, već sada oni su oboje pomazani grešnim duhom, i rođeni su u grehu i pripadaju novom sotonskom grešnom poretku, tako da su OBOJICA OD SVETA, robovi greha. No Bog, koji je Bogat u milosti, otkriva SVOM SEMENU, onom koje potiče sa Drveta Života, koja je to bila odluka u VEČNOSTI, da nevin život mora da bude zamena za grešnika, da bi grešnik mogao opet uspostaviti prijateljski i očinski odnos sa Bogom, a ljuti se na Kajina koji ne želi da prihvati to otkrivenje od svog brata Avelja. I kada je Bog otkrio Avelju Njegovu večnu odluku, kao rezultat tog otkrivenja javlja se OLTAR ili ŽRTVENIK, na kom će Avelj imati priliku da pokaže svoje OTKRIVENJE i šta je Božiji plan. Kajin je ovde IMITATOR, zato što i on podiže oltar kao i Avelj, ali budući da nema otkrivenje od Boga, a i ne želi ga primiti od svoga brata Avelja, na njegovom oltaru-žrtveniku, nije ista žrtva kao kod Avelja. I konačno Avelj prinosi žrtvu, jedno Jagnje, najneviniju stvar u prirodi, i proliva njegovu krv, a krv koja je potekla je bila ZNAK DA JE NEŠTO UMRLO UMESTO GREŠNOG AVELJA I DA SADA AVELJ MOŽE DA ŽIVI I DA JE KAZNA ZA GREH ISPLAĆENA. Kada je Bog naravno prihvatio Aveljevo žrtvu, jer je to bila Njegova volja da se na taj način sačuva Aveljov život; Kajin se jako rasrdio (u srcu je nosi smrt i mržnju, ljubomoru i zavist kao i njegov otac), i nije želeo da svoje pogrešno otkrivenje o žrtvi zameni za pravo, već kada je video šta je Bog POTVRDIO i PRIHVATIO i da je OTKRIVENJE njegovog brata bilo ispravno, on je skočio na brata u ubio ga.

Sačuvani Avelj preko nevine žrtve

Dobro, prvi razlog Aveljove smrti je očit: Ljubomora njegovog brata ga je ubila. Ali kao i uvek, SVE IDE NA DOBRO ONIMA KOJI LJUBE GOSPODA PA ČAK I SMRT. Ovde nam Avelj pokazuje, da će PRAVI BOŽIJI OLTAR ZAHTEVATI DVE SMRTI! Nevinog života, koji je položen kao zamena za grešnika, i smrt grešnika koji je prineo taj nevin život; ali ne SMRT koja znači odvojenje od Boga; već smrt koja znači smrt telesnog čoveka i pomirenje sa Bogom. Ono što je Kajin ubio bilo je samo Aveljovo telo, ali zato što je Avelj preko NEVINOG ŽIVOTA bio pomiren sa Bogom, Avelj je otišao u Božiju Prisutnost i tamo se čuva za Večnu Svrhu, i njegova krv još i danas govori (što znači da je Avelj živ, jer u krvi je život), to znači da njegov život i danas govori, a to znači da je živ, i Bog svedoči kroz njega o ispravnom otkrivenju i o ispravnom oltaru i o ispravnoj žrtvi.

Sagraditi ispravan oltar

Jednom kada je bilo postavljeno pitanje ponovnog obnavljanja ispravnog oltara prorok Ilija je rekao: 
1.Kr 18:36:  A kad bi vrijeme da se prinese žrtva, pristupi Ilija prorok i reče: Gospode Bože Avramov, Isakov i Izrailjev, neka danas poznadu da si ti Bog u Izrailju i ja da sam tvoj sluga, i da sam po tvojoj riječi učinio sve ovo. 
Vidite, prva stvar koja je potrebna da bi se sagradio ispravan oltar-žrtvenik, je Božija Reč koja dolazi proroku, otkrivenje od Boga. Bez otkrivenja Reči Božije nije moguće sagraditi ispravan oltar. To je ono što kaže u Jevrejima: "Bez vere-otkrivenja je ne moguće ugoditi Bogu."
Sledeće što je potrebno je izabrati pravo mesto, odnosno mesto koje je Bog izabrao za slavljenje. Naš glasnik ima propoved: Mesto koje je Bog izabrao za slavljenje. Prinos na oltaru će biti prihvaćen samo ako bude prinesen na ispravno odabranom mestu od Boga, potvrđeno preko proroka koji je usta Božja na zemlji. 
Pos 22:3: I sjutradan rano ustavši Avram osamari magarca svojega, i uze sa sobom dva momka i Isaka sina svojega; i nacijepavši drva za žrtvu podiže se i pođe na mjesto koje mu kaza Bog. 
5. Moj 12:11:  Onda u mjesto koje izbere Gospod Bog vaš da u njemu nastani ime svoje, donosite sve što vam ja zapovijedam, žrtve svoje paljenice i druge žrtve svoje, desetke svoje i prinose ruku svojih i sve što bude najbolje u onome što zavjetujete Gospodu.
Oltar je mesto Božijeg imena i žrtve

Dakle, mesto koje je Bog izabrao za oltar-žrtvenik je takođe i mesto gde će On nastaniti svoje Ime. A sledeće, potrebno je da se zna, šta na oltaru-žrtveniku treba da se prinese.
Pos 22:8:  A Avram odgovori: Bog će se, sinko, postarati za jagnje sebi na žrtvu. I iđahu obojica zajedno.
Izl 12:3-7:  Kažite svemu zboru Izrailjevu i recite: desetoga dana ovoga mjeseca svaki neka uzme jagnje ili jare, po porodicama, po jedno na dom; Ako li je dom mali za jagnje ili jare, neka uzme k sebi susjeda, koji mu je najbliži, s onoliko duša koliko treba da mogu pojesti jagnje ili jare. A jagnje ili jare da vam bude zdravo, muško, od godine; između ovaca ili između koza uzmite. I čuvajte ga do četrnaestoga dana ovoga mjeseca, a tada savkoliki zbor Izrailjev neka ga zakolje uveče. I neka uzmu krvi od njega i pokrope oba dovratka i gornji prag na kućama u kojima će ga jesti.
Vidite, žrtva na oltaru-žrtveniku mora biti tačno prema Reči Gospodnjoj i nikako drugačije, inače neće biti NIKAD prihvaćena.

Smrt na oltaru

I naravno, na oltaru mora da dođe do smrti života koji je dan u zamenu za život vernika koji proslavlja na oltaru, a ZNAK tog života je hemikalija krvi, jer preko krvi se život vezuje za ovo telo. Narvno u SZ, to je bila smrt jagnjeta, i krv je svedočila na oltaru da je PRAVEDNI ZAHTEV svetog Boga zadovoljen, i da je PLATA ZA GREH-SMRT, NAMIRENA, ALI NE SMRĆU ONOGA KOJI PROSLAVLJA KRAJ OLTARA, VEĆ SMRĆU ZAMENE KOJU JE BOG ODREDIO I PRIHVATIO PO SVOJOJ REČI.
Dakle,  umire jagnje a ne osoba koja proslavlja Boga preko oltara.
I da kažem, da je NE MOGUĆE proslavljati ili štovati Boga bez oltara, ni u SZ a ni u NZ. Isus je o tome pričao sa Samarjankom kraj studenca.

Isus najavljuje promenu oltara
Jov 4:19-24:  Reče mu žena: Gospode! vidim da si ti prorok. Oci naši moliše se Bogu na ovoj gori, a vi kažete da je u Jerusalimu mjesto gdje se treba moliti. Reče joj Isus: ženo! vjeruj mi da ide vrijeme kad se nećete moliti ocu ni na ovoj gori ni u Jerusalimu. Vi ne znate čemu se molite; a mi znamo čemu se molimo: jer je spasenije od Jevreja.  Ali ide vrijeme, i već je nastalo, kad će se pravi bogomoljci moliti ocu duhom i istinom, jer otac hoće takovijeh bogomoljaca.  Bog je duh; i koji mu se mole, duhom i istinom treba da se mole.
Promena mesta oltara i dvostruka smrt

Nepažljivim čitanjem i bez otkrivenja, student Biblije bi mogao da pomisli da je Gospod Isus ovde govorio o ukidanju oltara i da ide vreme kada oltar više neće imati ulogu. Ali to nije tako. Jer ukidanje oltara bi značilo i ukidanje žrtve, a ako ne bi bilo žrtve za greh i ne bi bilo prolivanja krvi, ne bi bilo ni oproštenja greha. Šta je onda Gospod Isus govorio Samarjanki? On joj ustvari govori o PROMENI MESTA koje je Bog izabrao za slavljenje, i On joj govori o promeni žrtve koja će biti na oltaru, i govori joj da će oltar biti drugačiji nego što je do tada bio. I rekao joj je: "Ne ćete slaviti niti na toj gori a niti u Jerusalimu." To su bila mesta koja je Bog izabrao za slavljenje i mesta gde se nalazio Božiji oltar i bila prinesena Božija žrtva.
Međutim, još u Edenu, Aveljova vera, Aveljovo otkrivenje, Aveljova dela su navestila dvostruku oltarsku smrt, koja tek u dalekoj budućnosti treba da se desi u punoj meri. Kako to? Pa na Aveljovom olteru nije umrlo samo jagnje, uskoro je i sam Avelj umro, i njegova krv još i danas govori o dvostrukoj smrti koja je bila rezultat slavljenja Boga. Gospod Isus tu DVOSTRUKU SMRT naziva NANOVOROĐENJE!

Četiri oltara

Kada je Bog dao jasne upute u SZ kako da se napravi oltar-žrtvenik preko Mojsija, mi vidimo da je taj oltar bio načinjen, na tačno određenom mestu i od tačno određenog materijala, što je sve govorilo o ulozi i nameni oltara.
Četiri Oltara-Žrtvenika koje je načinio Mojsije.

  • Prvi Oltar je bio OLTAR OD ZEMLJE:
Izl 20:24:  Oltar od zemlje načini mi, na kojem ćeš mi prinositi žrtve svoje paljenice i žrtve svoje zahvalne, sitnu i krupnu stoku svoju. Na kojem god mjestu zapovjedim da se spominje ime moje, doći ću k tebi i blagosloviću te.
Vidite, zašto od zemlje? Pa zato što to govori o tome da je čovekov pad bio u zemljanom-telesnom-mesnom telu i da je žrtva na njemu namenjena radi tog pada. Ali i ovaj oltar krasi nekoliko zajedničkih atributa koje imaju svi oltari: Na njemu se prinose žrtve; onda to je mesto koje je Bog izabrao; takođe tu je mesto gde je Bog nastanio svoje Ime (Božija Prisutnost); i to je mesto blagoslova kada je učinjeno prema Reči Gospodnjoj.

  • Oltar od kamena-otkrivenja
Zašto toliko detaljno posvećujemo pažnju strukturi oltara? Pa zato što, ako razumemo kako oltar treba ispravno da se načini i postupimo onako kako je Bog rekao, to će postati mesto na kojem će nas Bog blagosloviti.
Izl 20:25:  Ako li mi načiniš oltar od kamena, nemoj načiniti od tesanoga kamena; jer ako povučeš po njemu gvožđem, oskvrnićeš ga.
Ovde vidimo još jedan oltar koji se pravi od kamena (na tom kamenu Ja ću sazidati crkvu svoju), i znamo da kamen predstavlja OTKRIVENJE, dakle, ceo Božiji oltar, i ono što se prinosi na oltaru je izgrađeno na OTKRIVENJU. I to kamenje NE SME BITI TESANO LJUDSKOM RUKOM; što znači da BOG NEĆE PRIHVATITI OLTAR NAČINJEN OD DENOMINACIJE. I još Pismo kaže: 
5. Moj 27:6:  Od cijela kamenja načini oltar Gospodu Bogu svojemu, i na njemu prinesi Gospodu Bogu svojemu žrtve paljenice.
Vidite, kamenje mora biti CELO, što znači da se od Reči, onako kako je otkrivena i rečena ne sme ništa oduzimati a ni dodavati, već onako kako je Bog to rekao.

  • Treći oltar od Sitima  bronze
Sledeći oltar načinjen je od sitimskog drveta i bronze-mjedi:
Izl 27:1-2  I načini oltar od drveta sitima, pet lakata u dužinu i pet lakata u širinu, četvorouglast da bude oltar, tri lakta visok.  I na četiri ugla načini mu rogove, iz njega da izlaze rogovi, i okovaćeš ga u mjed.
Samo bi naveo jedan primer i onda šta kaže brat Branham o sitimskom drvetu i bronzi. Samo da kažem uzgred da je u vreme Nojevo, kovčeg-brod koji je Noje gradio bio načinjen od Sitimskog drveta.
Glasnik Laodikeje o Sitimskom drvetu iz propovedi Vera iz Srca:

  • Kako ponekad smešno Bog čini stvari u očima čoveka. Da li ste se ikada zaustavili da razmislite od kakvog drveta je Noje izgradio barku. Ona je bila izgrađena od Šetimskog drveta. A ono je najmekše drvo koje se može naći. To je jednostavno kao balzam. To je… Pa, ako vi bacite to tamo u jezero, to će potonuti za pet minuta. To je balzam drvo, ili Šetimsko drvo i rupičasto je. I nije li to čudno što je lađa izdržala test velikog predpotopskog uništenja a bila je načinjena od mekog drveta? Ali, ono je bilo savitljivo.I ponekad kada mi postanemo tako tvrdi i držimo se svojih puteva, Bog nas ne može upotrebiti za bilo šta. Ali evo razloga zašto je On to činio.Da li ste primetili? Pošto je on napravio to tako, onda je on skuvao katran ili nešto smole, što je bilo izvađeno iz drugog drveća. Dakle, šta je učinio ovaj čovek? Kada je on sastavio lađu, ona je bila napravljena od tih stvarno lakih i mekih drva. Vi biste mogli to podići veoma lako, to je tako lako i savitljivo. I onda je on posekao drugo drveće, koje je bilo borovo drvo, i oni su ga udarali, to je bio način na koji su oni to dobili; udarali i udarali, sve dok nisu izbili smolu napolje iz njega. I onda je on uzeo smolu i izlio je u to lako drvo, i male rupe koje su bile u lakom drvetu ispunile su se smolom i premazao ga je i učinio da to bude čvršće od čelika.
Mora biti i bronze na oltaru.
Vidite li zbog čega je oltar bio načinjen od sitima?
Takođe glasnik Laodikeje kaže u propovedi Ti Moraš Biti Nanovorođen o bronzi, glasnik govori o bronzanoj zmiji koju je podigao Mojsije:

  • A vi kažete: “Zašto je bila od bronze?” Bronza predstavlja sud, Božanski sud. Da li ste uočili u Bibliji, u Starom Zavetu, da je oltar bio napravljen od bronze, tamo gde se spaljivala žrtva? Bronza govori o sudu. Poput Ilije, u njegovim danima, otišao je da pogleda u nebo, da vidi da li će nekakva kiša doći nakon njegove molitve i rekao je: “Nebo izgleda poput bronze.” Šta je to bilo? Božanski sud nad neverničkim narodom, na jednoj neverničkoj naciji koja je zaboravila Boga. To je bio Božanski sud – bronza. I sama zmija, to je forma koja predstavlja greh već osuđen,  jer zmija je bila osuđena u Vrtu Edenskom. Ona je bila ta osuđena zmija.
Sada vidimo zašto je Bog načinio oltar od sitimskog drveta i okovao ga bronzom. Sve to je govorilo o snazi slabosti i o osudi greha koju za nas treba da nosi nevina žrtva koja staje u trenucima smrti na naše meso i umesto nas ispija čašu Božjeg gneva i osude.
  • Zlatni Oltar
Izl 40:5-6:  I namjesti zlatni oltar kadioni pred kovčegom od svjedočanstva; i objesi zavjes na vratima od šatora. I metni oltar za žrtvu paljenicu pred vrata šatoru, šatoru od sastanka
Vidite, sada imamo i ZLATNI OLTAR, i on je postavljen daleko na bliže mesto do kovčega u Svetinji nad Svetinjama nego bronzani oltar. Na bronzanom oltaru, koji je uzgred postavljen ispred Šatora od Sastanka, se prinose žrtve za grehe; što znači da ništa i niko ne može ući u Šator od Sastanka a da za njega nije prinesena NEVINA ŽRTVA radi njegovih-njenih greha. Ali kada je žrtva već prineta, i kada je osoba ušla u Šator, tamo je pred Kovčegom gde su bile Mojsijeve ploče, bio postavljen Zlatni Oltar, i to je bio KADIONI MIRISNI oltar, gde su se prinosili razni mirisi na tom oltaru. Šta nam to govori? Jednom kada je prinesena za nas Nevina Žrtva, to nas uvodi u Božiji Šator i tamo imamo službu Večnog Života, koja se ogleda u službi ZAHVALJIVANJA BOGU ZA ONO ŠTO JE UČINIO ZA NAS: Pismo kaže: Jevrejima 13,15: Prinosimo, dakle, stalno - njegovim posredstvom - Bogu zahvalnu žrtvu, to jest, plod usana koje ispovedaju njegovo ime. To je Zlatni Oltar, prinos Bogu Zahvalne žrtve koje priznaju Njegovo delo našeg spasenja, a budući da smo spaseni, zlato govori o VEČNOSTI, imamo Večni Život.

Ugodan miris Bogu

Da vidimo najpre Žrtveni-Bronzani oltar. Kao što smo videli, bronza govori o sudu nad grehom. Dakle, na OLTARU SE IZVRŠAVA SUD NAD GREHOM. Grešnik-krivac pred Bogom dolazi do Božijeg Šatora, na mesto gde je Bog izabrao da nastani Svoje Ime, i najpre dolazi pred Bronzani Oltar na kojem će se suditi njegovi gresi. Pošto je plata za greh smrt, kaže Pismo, to znači da bi grešnik morao da umre. Ali Bog bogat milošću, prihvatio je zamenu, tako da je nevini život bio ubijen radi krivca, da bi krivac mogao živeti, i ne samo živeti, već biti prihvaćen kod Boga i služiti Bogu. Ali posle bronzanog oltara, vernik dolazi pred zlatni oltar, i to je sada drugačija služba Bogu. To je ugodan miris koji se podiže sa zlatnog oltara ka Bogu; a to je kada je osoba izmirena sa Bogom na način kako je Bog to odredio, onda je život te osobe ugodan miris Bogu, a o tome govori i SZ i NZ.
Pismo o ugodnom mirisu
Pos 8:20-21:  I načini Noje žrtvenik Gospodu, i uze od svake čiste stoke i od svijeh ptica čistijeh, i prinese na žrtveniku žrtve paljenice.  I Gospod omirisa miris ugodni, i reče u srcu svojem: neću više kleti zemlje s ljudi, što je misao srca čovječijega zla od malena; niti ću više ubijati svega što živi, kao što učinih.
Miris sa Zlatnog Oltara u NZ:
2.Ko 2:14-16:  Ali hvala Bogu koji svagda nama daje pobjedu u Hristu Isusu, i kroz nas javlja miris poznanja svojega na svakom mjestu.  Jer smo mi Hristov miris Bogu i među onima koji se spasavaju i koji ginu: Jednima dakle miris smrtni za smrt, a drugima miris životni za život. I za ovo ko je vrijedan?
Efe 5:2:  I živite u ljubavi, kao što je i Hristos ljubio nas, i predade sebe za nas u prilog i žrtvu Bogu na slatki miris.
Pilip 4:18:  A ja sam primio sve i imam izobila. Ispunio sam se primivši od Epafrodita što ste mi poslali, slatki miris, prilog prijatan, ugodan Bogu.
Dakle, više nego očito da je ugodan miris Bogu naš život koji je u skladu sa Njegovom voljom kao svedočanstvo svim ljudima, i koji se spašavaju i koji ginu. Dakle, Život Po Božijoj volji je naš ZLATNI OLTAR u Novom Zavetu.
No cilj ove prezentacije je da se bavi oltarom koji nas dovodi do potpunog pomirenja s Bogom, i da budemo do te mere opravdani, kao da nikada i nismo grešili, i da se pojavi Vatra na našem Novozavetnom oltaru što će biti Krštenje Svetim Duhom.
Dakle, sa ovom izjavom završavamo 1.-vi deo prezentacije Božiji oltar. Glasnik kaže u  propovedi Jehova Jireh: U Novom Zavetu Oltar je vaše srce!

Nema komentara:

Objavi komentar