.

.

srijeda, 14. studenoga 2012.

PROUČAVANJE: SLIJED DOGAĐAJA NA KRAJU VREMENA / Brat J. Lerga


Tema danas, o čemu ćemo pričati je - Slijed događaja na kraju vremena.  Kada govorimo o planu otkupljenja i načinu kojim je Bog zamislio da se čovječanstvo koje je palo u Edenu vrati natrag u originalno stanje, dobro je da imamo poslagane događaje i posebno događaje koji se odnose za kraj vremena. Kada pogledamo Stari Zavjet, neke slike, neke usporedbe, ako ne znamo o čemu pričamo onda nam te slike ne znače dovoljno. Budući da su neki od nas noviji u Poruci i možda nisu uspjeli još steći cijeli pregled, a neki od nas starih, također, s vremena na vrijeme, nekako izgubimo preciznost tog slijeda kronoloških događaja - zato bi bilo dobro za sve nas da to ponovimo i pogledamo, podsjetimo se što Pismo govori, tako da današnje izlaganje će više biti kao proučavanje Biblije nego kao propovijed. Možda ćete naići na neke stvari koje ste znali, ali nadam se da će biti na blagoslov i da ćete vidjeti neke stvari koje možda još niste vidjeli.



Ono što znamo, da Biblija kaže, da nakon Krista i Njegove smrti, slijedi razdoblje od sedam crkvenih doba. Pismo govori o tome na više mjesta i vrlo često citiramo prva dva poglavlja iz Otkrivenja gdje se nalazi sedam crkava koje označavaju sedam razdoblja koje će slijediti među poganima, nežidovima, ali nalazimo u Pismu da Biblija koristi jedan termin koji naziva punina vremena, ali isto tako koristi termin punina vremena (množina) i misli na dvije različite stvari. Jedan prijevod govori, kojeg nalazimo u Galaćanima 4,4-5.
GALAĆANIMA 4,4-5: Ali kad je došla punina vremena (jednina) izasla Bog Sina Svojega od žene rođenog, zakonu podložnom da otkupi one koji su pod zakonom, da prime posinjenje.   Tu je korištena jednina. Pismo govori o punini vremena, da se ono ispunilo u trenutku kada je Bog poslao Isusa Krista na zemlju. Nakon što je Isus Krist došao na zemlju, došao je među Židove i pridošli narod koji su ga odbacili. Evanđelje je njima prvo ponuđeno, ali oni su to odbili i rekli su – 'Njegova Krv na nas i na našu djecu'. Sve je to bilo po Božjem planu i sa svrhom da bi se spasili pogani, odnosno da bi Bog među poganima izabrao Sebi Nevjestu. Nalazimo u Bibliji mnogo slučajeva i slika gdje su neki ljudi, koji simboliziraju Krista, izabrali među poganima Nevjestu. Ako uzmemo Knjigu o Ruti, o kojoj sam mislio govoriti, tamo nalazimo Boaza koji je uzeo Rutu poganku sebi za ženu ili nalazimo da je Salmon, general židovski, uzeo Rahabu bludnicu sebi za ženu. Znači, nalazimo mnogo slučajeva gdje je poganka uzeta za ženu i to je preslika onoga što se dogodilo ovdje. To se nije desilo slučajno, nego namjerno, jer Bog je ponudio Židovima spasenje i Evanđelje kojeg su oni odbacili sa ciljem da bi uzeo pogansku Nevjestu, a to smo mi. Pismo nam kaže da postoji jedan trenutak u povijesti kršćanstva i židovstva kada je Bog poslao apostola Pavla i On je odlučio da se okrene poganima.

DJELA APOSTOLSKA 13,46-48: Ali Pavao i Barnaba smjelo rekoše: „Vama je najprije trebalo govoriti Riječ Božju, no, kako je vi odbacujete i ne smatrate se dostojnima vječnoga života, evo, obraćamo se poganima (mislim da je za nas pogane to ključni trenutak - jedna od najljepših stvari u Bibliji, da je Bog odlučio Evanđelje ponuditi nama); jer nam je ovako zapovjedio Gospodin: 'Postavih te za svjetlost poganima, da budeš na spasenje do nakraj zemlje.' Čuvši to, pogani se radovahu i proslavljahu Riječ Gospodinovu te povjerovaše koji god bijah određen za život vječni.
Ovdje vidimo da nisu svi pogani određeni za život vječni već da postoje neki među poganima koji su određeni za život vječni i da su oni to povjerovali. Mi vjerujemo, da smo mi jedni od tih. Za pogane postoji  određeno razdoblje kada Bog radi sa poganima. Za to vrijeme, kaže Biblija, kada je Bog odredio da će raditi sa poganima, Bog je odlučio zaslijepiti Židove.

RIMLJANIMA 11,25-26: Jer ne bih htio, braćo, da ne znate ovu tajnu - da ne biste bili sami po sebi pametni: djelomično je otvrdnuće zadesilo Izraela dok punina pogana ne uđe i tako će se sav Izrael spasiti kao što je pisano: „Doći će sa Siona Otkupitelj i odvratiti bezbožnost od Jakova.“
Što Pismo kaže? Židovi su zaslijepljeni dok pogani ne uđu u punom broju. Mi živimo u zadnjim trenucima vremena gdje očekujemo da kad god nekom svjedočimo; došli smo u tu fazu gdje nam se čini da je to posljednji poganin. Kada pogani uđu u punom broju, Bog završava raditi sa poganima i okreće se ka Židovima.  Bog ima jedan princip u Bibliji da ne radi paralelno ili istovremeno sa Židovima i poganima. Ovaj period rada sa poganima je Bog podijelio u neka razdoblja ili u vremena.

LUKA 21,24: Padat će od oštrica mača i bit će odvedeni kao roblje među sve narode, a Jeruzalem će gaziti pogani sve dok se ne navrše vremena (množina) pogana.
Ako pogledamo tu riječ – vremena – to je množina. Kod nas vremena mogu biti jednina i množina. Neki prijevodi kažu – dok se ne navrše razdoblja pogana. Biblija jasno kaže da je Bog za pogane odredio razdoblja ili više vremena. Kada pogledamo Otkrivenje, onda vidimo da je tih sedam razdoblja određeno za pogane.

EFEŽANIMA 1,9-10: Obznanivši nam po svojoj dobrohotnosti tajnu svoje volje prema onome što je već prije u sebi naumio za provedbu punine vremena (množina): uglaviti u Kristu sve – i ono na nebesima i ono na zemlji.
Biblija govori da postoji punina vremena ili kada se navrši punina vremena da će Bog pod jednu glavu, pod Kristovu glavu staviti sve: i ono na nebesima i ono na zemlji. Kada govorimo o vremenima i punini vremena i završetku tih vremena, onda govorimo o sedam crkvenih doba ili sedam vremena koje je Bog dodijelio poganima. Prorok je to jasno objasnio u propovijedi Sedam crkvenih doba – da mi živimo u posljednjem dobu kojeg najbolje opisuje onaj opis laodicejska crkve odnosno opis laodicejskog crkvenog doba. Ono što nas interesira je da pod povećalo uzmemo zadnje crkveno doba jer se tu događa kulminacija onoga što je Bog obećao. Znači, mi ćemo usmjeriti pozornost na laodicejsko crkveno doba i na slijed događaja u tom vremenu.



Nekoliko stihova koji su nam poznati, a ja ću ih ponoviti u ovoj temi, da bude kompletna slika. Pismo kažeda u posljednjem dobu, u laodicejskom crkvenom dobu, Bog će poslati poslanika, ili anđela, ili glasnika(govorili smo da riječ anđeo znači glasnik, da je to jedna te ista riječ, da anđeo ne mora značiti nužno nebesko biće već može značiti čovjeka koji je poslanik).
MALAHIJA 4,5-6: Poslat ću vam proroka Iliju prije nego dođe dan Jahvin, dan velik i strašan. On će obratiti srca otaca k djeci, a srce djece k ocima, da ne dođem i ne udarim prokletstvom zemlju.
Ako pogledamo, Pismo kaže u Malahiji 4,5-6, da će taj glasnik ili poslanik za laodicejsko crkveno doba biti  prorok. Znamo, da taj Ilija koji dolazi mora doći prije i velikog i strašnog dana Gospodnjeg, a isto tako znamo da je prvi Kristov dolazak bio velik, a ne strašan dan Gospodnji, jer je donio milost, ne sud. Njegov drugi dolazak je dolazak da osudi ovaj svijet i to je strašan dan Gospodnji. Prorok Ilija mora doći i prije jednog i prije drugog dana. Pismo kaže da je Ivan Krstitelj bio jedan od proroka, prorok s Ilijinim duhom; jer kad se Zahariji, Ivanovom ocu, ukazao anđeo i najavio dolazak Ivana Krstitelja, rekao mu je:

LUKA 1,17:  I mnoge će sinove Izraelove obratiti Gospodinu, Bogu njihovom. Ići će pred njim u duhu i sili Ilijinoj, da obrati srca otaca k djeci i nepokorne k mudrosti pravednih te spremi Gospodinu narod pripravan.
Što je Pismo reklo? Da je Ivan Krstitelj ispunio samo pola proroštva i da postoji dolazak drugog proroka Ilije, prije strašnog dana Gospodnjeg, koji će vratiti srca djece k ocima dok je Ivan Krstitelj  vratio samo srca otaca k djeci. Isto tako vidimo tko su ta djeca i tko su ti sinovi kojima srce treba biti vraćeno:

DJELA APOSTOLSKA 13,32-33:  I mi vam navješćujemo radosnu vijest da je obećanje dano ocima, Bog ispunio nama, njihovoj djeci, uskrisivši Isusa; kao što je u drugom psalmu i zapisano : „Ti si Sin moj, ja te danas rodih.“
Pavao kaže za sebe, za tu generaciju – mi smo ta djeca kojima je vraćeno srce otaca. Onaj drugi dio, Ivan Krstitelj nije ispunio.

MATEJ 17,10-11: Upitaju ga njegovi učenici: „Zašto onda pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija?“ A Isus im odgovori: „Ilija će doista doći najprije i sve će obnoviti.“
Isus kaže – Ilija će doći - futur ili buduće vrijeme – znači, Ilija tek treba doći. Sam Isus kaže: jedan Ilija je došao – Ivan Krstitelj, ali Ilija također mora ponovno doći i sve obnoviti. Još jedan stih da potvrdimo, da zaista u vrijeme Laodiceja mora doći prorok:

MATEJ 25,6-10: U ponoć odjeknu glas: „Evo, zaručnik dolazi! Iziđite mu u susret!“ Tada ustadoše sve one djevice i urediše svjetiljke. Lude tada rekoše mudrima: „Dajte nam od svoga ulja, gase nam se svjetiljke!“ Ali im mudre odgovore: „Nipošto! Ne bi bilo dostatno za nas i za vas. Pođite radije k prodavačima i kupite za se!“ Dok one odoše kupiti, dođe zaručnik; koje bijahu pripravne uđoše na svadbu i vrata se zatvore.
Znači, osim dolaska Zaručnika, prije nego što je Zaručnik došao u ponoć,  u vrijeme kraja svijeta,  oglasio se određeni glas koji je najavio dolazak Zaručnika. Taj glas bi mogli nazvati pretečom Kristovog dolaska. Pismo ukazuje da uistinu, prije kraja svijeta, mora se pojaviti prorok. Mi vjerujemo da je taj prorok brat Branham koji je rođen 1909. godine i živio je do 1965. godine. Ova žuta boja označava jedan period prisutnosti proroka, glasnika laodicejskom crkvenom dobu na zemlji. Vidimo da je to po Riječi, da je to najavljeno. Ja sam izdvojio samo nekoliko stihova, a tih stihova je moglo biti puno više za sve ove događaje koje ćemo slagati na ovu lentu vremena, a koga interesira možemo o tome razgovarati poslije jer svaka od ovih stavki koja se pojavi na ovoj lenti bi mogla biti 5-10 službi iz Biblije, na osnovi toga da se to potkrijepi i dokaže. 

Pismo kaže da će se pojaviti prvi svjetski rat jer Biblija u Otkrivenju govori da postoji – tri 'jao' ili tri svjetska rata: prvi 'jao', drugi 'jao' i treći 'jao'. Biblija ih slaže redom i objašnjava što će se događati u prvom, što u drugom, što u trećem svjetskom ratu. Prvi svjetski rat je nešto što je Biblija najavila i nazvala - prvi 'jao'. Pismo to opisuje u jednoj viziji koju je Ivan imao na otoku Patmos:
OTKRIVENJE 9,1: Peti anđeo zatrubi. I vidjeh: zvijezda je s neba na zemlju pala; i bi joj dan ključ od ždrijela Bezdana.
Ovdje ima 11, 12 stihova koji opisuju prvi svjetski rat i mogli bi se zadržati na tome i analizirati samo to, kao temu, ali ono što je interesantno da se pojavljuje u Pismu kao jedan događaj koji je Pismo najavilo.

OTKRIVENJE 9,12: Prvi 'jao' prođe -  evo, dolaze još dva 'jao' nakon toga.
Pismo jasno govori da postoje još dva svjetska rata nakon toga. Ovaj posljednji naziva Harmagedonom ili Armagedon. Znamo da se to desilo od 1914. – 1918. godine prošlog stoljeća i stavili smo taj događaj na  lentu vremena.


Što se dalje događa što Pismo kaže? Osim prvog, najavljuje drugi 'jao'. Nalazi se odmah poslije prvog 'jao':
OTKRIVENJE 9,13-15: I šesti anđeo zatrubi. I začuh neki glas iz četiriju rogova zlatnog žrtvenika koji je pred Bogom gdje govori šestom anđelu koji imaše trublju.: „Odriješi četiri anđela što su svezana na rijeci velikoj, Eufratu!“ I odriješena bijahu četiri anđela koji bijahu spremni za taj sat i dan i mjesec i godinu da pobiju trećinu ljudi. A broj vojske konjanika bijaše dvjesto milijuna, i čuh njihov broj.

Nakon Otk.9, gdje Pismo opisuje drugi svjetski rat ili drugi 'jao', vidimo da ne prelazi odmah na treći 'jao'. Treći 'jao' se spominje tek u Otk.11:
OTKRIVENJE 11,14: Drugi je 'jao' prošao, treći 'jao' dolazi uskoro!

Između drugog i trećeg svjetskog rata koje se nalazi u Otkrivenju, nalazimo dva poglavlja Biblije koja su umetnuta unutra i to nije slučajno, već namjerno umetnuta. Umetnuto je Otk.10 koje opisuje silazak moćnog anđela, odnosno Kristov dolazak i opisuje prisutnost sedmog anđela na zemlji koji se mora oglasiti i završiti Božju tajnu i opisuje Ivana kako uzima otvorenu knjižicu, otkrivenu Božju Riječ, kako je jede i prorokuje ponovo drugim pucima, narodima. Nakon toga se nalazi Otk.11 koje opisuje dva proroka koja će se pojaviti u Izraelu. Što Pismo jasno kaže? Između drugog svjetskog rata i trećeg svjetskog rata dogodit će se dvije važne stvari: dolazak Krista i dva proroka u Izraelu. Osim dolaska Krista, dogodit će se i to, da će se oglasiti sedmi anđeo ili glasnik ovom crkvenom dobu koji će otkriti Božju tajnu i nakon čega će neki ljudi uzeti otkrivenu Bibliju i to ponovno prorokovati. Nakon toga će se pojaviti Otk.11 ili dva proroka koja su poslana u Izrael. Po onom opisu njihove službe vidimo da su to proroci čija služba nalikuje službi Mojsije i Ilije – jedan može pretvoriti vodu u krv (Mojsije), a drugi može zatvoriti nebo da ne pada kiša (Ilija). To je sve označeno na lenti: vidimo gdje je drugi svjetski rat, treći svjetski rat će se pojaviti negdje poslije, a između imamo Otk.10 i Otk.11.  Otk.10 je Kristov dolazak, a Otk.11 je dva proroka u Izraelu.


Što još možemo primijetiti? Označio sam plavom bojom. Pismo kaže da zbog toga što su Židovi odbacili Krista, Bog ih je odlučio kazniti na način da će ih raspršiti među sve narode, ali je obećao da će ih i vratiti.

PONOVLJENI ZAKON 4,26-28 : Uzimam za svjedoke protiv vas nebesa i zemlju - da će vas brzo nestati sa zemlje u koju idete preko Jordana da je zaposjednete: nećete u njoj dugo živjeti nego ćete biti iskorijenjeni. Jahve će vas raspršiti po narodima i ostat će vas samo malen broj među narodima među koje vas Jahve odvede. Ondje ćete se klanjati bogovima što su ih ljudske ruke načinile od drveta i kamena, bogovima koji ne mogu ni vidjeti, ni čuti, ni jesti, ni mirisati.
U Ponovljenom zakonu primjećujemo da su najavljene dvije stvari: da će biti raspršeni među narodima i  da će se desiti nešto zbog čega će se njihov broj smanjiti. To je upravo ono što se desilo Židovima nakon što su odbacili Krista, bili su rastjerani među druge narode. Među tim drugim narodima su živjeli neko vrijeme, ali se onda desio holokaust koji im je drastično smanjio broj. Dok su živjeli među tim drugim narodima, većina njih nije uopće živjela služeći Jahvi nego su bili obični svjetovni ljudi. Velika većina Židova su svjetovni ljudi i danas: bankari, biznismeni i sl, i nisu Židovi po religiji već samo po narodnosti.

EZEKIEL 22,14-16: Jer, hoće li srce tvoje izdržati i hoće li ruke tvoje odoljeti u dane kada ja na te ustanem? Ja, Jahve, rekoh i učinit ću! Zato ću te raspršiti među narode, rasijat' te po zemljama, da uklonim iz tebe svu nečistoću! I bit ćeš opet moja baština naočigled naroda. I znat ćeš da sam ja Jahve!
Vidimo, Bog govori Židovima da će ih rastjerati, ali im i obećava da će ponovno postati Njegova baština, odnosno ponovno će ih prihvatiti:

EZEKIEL 20,42: Tada ćete znati da sam ja Jahve, kada vas dovedem u zemlju Izraelovu, u zemlju koju se zakleh dati očevima vašim.
U Ezekielu, Židovi su već živjeli u zemlji izraelskoj i Bog im je najavio da će ih rastjerati, ali im je i obećao da će ih vratiti natrag u izraelsku zemlju. Još jedan stih koji govori o tome se nalazi u:

IZAIJA 43,5-7: Ne boj se jer ja sam s tobom. S istoka ću ti dovest` potomstvo i sabrat ću te sa zapada. Reći ću sjeveru: `Daj mi ga!` a jugu `Ne zadržavaj ga!` Sinove mi dovedi izdaleka i kćeri moje s kraja zemlje, sve koji se mojim zovu imenom i koje sam na svoju slavu stvorio, koje sam sazdao i načinio.
Postoji mnogo Biblijskih stihova koji govore da će Bog raspršiti Židove i da će ih vratiti natrag. To je ono što se događa na kraju vremena. Prvi svjetski rat i drugi svjetski rat su bili samo pritisak; brat Branham to naziva da je to bila nježna ruka Jahvina da ih vrati natrag u obećanu zemlju. Da nije bilo prvog svjetskog rata i drugog svjetskog rata, Židovi se ne bi vratili natrag u obećanu zemlju jer je njima bilo toliko dobro; ekonomski i u biznisu su jako napredovali. U Bibliji postoji princip: ako Židov želi doživjeti uskrsnuće mora biti u obećanoj zemlji. Zašto je Josip inzistirao da vrate njegove kosti u izraelsku zemlju? Zato što je znao da će se uskrsnuće desiti u Izraelu i ako njega nema tamo, da ne odlazi u uskrsnuće. Kad je Isus umro, Pismo kaže, da su se otvorili grobovi i da su tjelesa mnogih ustala. Ustao je i Josip. Zašto? Zato što su njegove kosti bile donesene u Izrael. Da nije bio u Izraelu, ne bi ustao u vrijeme Kristovog uskrsnuća. To je preslika da mi moramo biti u našoj obećanoj zemlji ako želimo uskrsnuće. Naša obećana zemlja nije neka geografska lokacija, naša obećana zemlja je duhovnog tipa i mi moramo biti u Duhu Svetom; naša baština je Duh Sveti kao što je njima bila dana zemlja. Ako smo mi u Duhu Svetom, kada se desi uskrsnuće, mi ustajemo. Na lenti smo označili, nakon drugog svjetskog rata, jedan masovni povratak Židova natrag u Izrael, u obećanu zemlju. Taj povratak traje dan danas iako  je tu označen da traje do nekog vremena, ali najmasovniji povratak i kulminacija toga je bila nakon drugog svjetskog rata.


Pismo ne najavljuje samo da će se Židovi vratiti u obećanu zemlju već da će dobiti i državu, da će postati nacija. 

MATEJ 24,32-35: A od smokve naučite usporedbu. Kad joj grana omekša i lišće potjera, znate da je blizu ljeto. Tako i vi, kad sve to ugledate znajte da je blizu – na vratima. Zaista, kažem vam; nipošto neće proći ovaj naraštaj dok se sve to ne dogodi. Nebo će i zemlja proći, ali riječi moje nipošto neće proći.
Pismo kaže u drugom Evanđelju – kada propupa smokva i ostala stabla; a u Mateju spominje samo smokvu. Znači, smokva uvijek predstavlja u Bibliji Izrael kao naciju. Što znači da je propupala? Znači da je doživjela probuđenje. Vidimo da postoji jedan trenutak, jedan događaj kada će smokva propupati, a i druga stabla će propupati: pojavljuje se masovno nastajanje država koje proglašavaju svoju samostalnost, a sve je počelo sa smokvom ili Izraelom koji je odmah nakon drugog svjetskog rata proglasio neovisnost. Jedna mala država na jednoj maloj lokaciji, jedan mali narod, nakon holokausta potpuno dotučen, proglašava neovisnost u okruženju višestruko brojnijeg neprijatelja, Arapa. Uspjeli su obraniti svoju slobodu, ne svojom snagom već Božjim vodstvom, jer se to moralo desiti, jer Biblija kaže da smokva mora propupati. Osim toga, Pismo kaže da ta generacija ili naraštaj neće proći dok se sve ne desi. Od 1946 godine pa do kraja vremena traje zadnja generacija. Jedna generacija ne može živjeti predugo, a po Pismu posljednja generacija traje od 1946 godine.


Ono što je interesantno da Pismo kaže, čitali smo u Otk.10, za vrijeme dok je sedmi glasnik na zemlji dogodit će se silazak moćnog anđela. Sedmi glasnik je bio na zemlji od 1909 godine do 1965 godine i u tom periodu se desio silazak moćnog anđela. Mi koji čitamo propovijedi brata Branhama znamo da je to bilo najavljeno kroz viziju. Bog je pozvao brata Branhama da propovijeda sedam pečata, da otvori Knjigu koja je bila zapečaćena sa sedam pečata, da objasni tajne iz Božje Riječi i najavljuje Svoj dolazak, a Pismo opisuje kako će taj dolazak izgledati. To je danas sporna tema u kršćanstvu i u kršćanskim krugovima jer velika većina pokušava spojiti dva Kristova dolaska i predstaviti ga kao jedan. Pismo govori o Kristovom dolasku: u jednom slučaju da će doći kao lopov u noći, a u drugom slučaju da će doći i da će ga vidjeti svako oko. Većina kršćana smatra da je i jedno i drugo – drugi Kristov dolazak. Znamo da nije moguće da Krist dođe tajno kao lopov; koji dođe da Ga nitko ne vidi i ukrade te nestane; Krist ne kaže da će doći kao razbojnik pa da će doći da Ga svi vide i onda će ukrasti. On dolazi kao lopov – lopova vidimo tek kada obavi posao. Drugi Kristov dolazak je tajanstveni Kristov dolazak:
1.SOLUNJANIMA 4,16-17: Jer će sam Gospodin – sa zapovjedničkim zovom, s glasom arkanđela i s trubljom Božjom sići s neba i najprije će uskrsnuti mrtvi u Kristu, a potom ćemo mi živi, preostali, zajedno s njima biti uzneseni u oblacima u susret Gospodinu u zraku - i tako ćemo uvijek biti s Gospodinom. 
Ili ono što smo pročitali, govorimo o istom događaju: Ivan ga je vidio u svojoj viziji:
OTKRIVENJE 10,1-7: I ugledah nekog drugog snažnog anđela gdje silazi s neba zaogrnut oblakom. Na glavi mu duga, lice mu kao sunce, a noge kao stupovi ognjeni; a u ruci je imao otvorenu knjižicu. I stane desnom nogom na more, a lijevom na zemlju pa poviče jakim glasom kao kad lav riče. A kad je on povikao, sedam gromova progovorilo svojim glasom. A kad je sedam gromova progovorilo svojim glasom naumih pisati, ali začuh glas s neba kako mi govori: „Zapečati to što je izreklo sedam gromova i nemoj to pisati.“ A anđeo kojeg sam vidio kako stoji na moru i na zemlji, podigne svoju ruku k nebu i zakle se Onime koji živi u vijeke vjekova , koji je stvorio nebo i sve što je na njemu, i zemlju i sve što je na njoj, i more i sve što je u njemu, 'da neće više biti vremena' nego će se u dane kad se oglasi sedmi anđeo, čim on zatrubi, dovršiti tajna Božja kao što je On navijestio svojim slugama, prorocima.
Kada se desi ovaj Kristov dolazak neće više biti vremena – znači, to je vrijeme ili razdoblje kada vrijeme završava. 'Nego će se u dane kad se oglasi sedmi anđeo, čim on zatrubi, dovršiti tajna Božja' – ono što je bila tajna, prestat će biti tajna jer će biti otkrivena. Tajna se dovršava kada je netko otkrije. U Božjoj Riječi postoje neke tajne: tajne o Kristovom dolasku, tajne o spasenju, tajne o ispravnom krštenju, tajne o prvom grijehu, postoje mnoge Biblijske tajne u Božjoj Riječi koje su bile tajne sve do vremena dok se sedmi glasnik nije oglasio ili prorok, koji je poslan laodicejskom crkvenom dobu. Kad se on oglasi, završava se Božja tajna kako je to bilo navješteno prorocima.

OTKRIVENJE 16,15: Evo, dolazim kao lopov! Blažen onaj tko bdije i čuva halje svoje, kako ne bi gol hodio pa da vide sramotu njegovu. I okupi ih na mjestu koje se hebrejski zove Harmagedon.
Nakon Kristovog dolaska, događa se okupljanje na mjestu koje se zove Harmagedon i od tud naziv za taj rat koji će se odviti kao Harmagedon.

Kada opisuje drugi Kristov dolazak nalazimo detaljan opis kako će se on desiti:
DJELA APOSTOLSKA 1,9-10: Kad to reče, dok su ga oni gledali, bi uzdignut i oblak ga ote njihovim očima. – bitno je da primijetimo da je oblak oteo Krista njihovim očima. I dok su netremice gledali u nebo kako on odlazi, gle, dva čovjeka u bjelini stanu kraj njih i kažu im:Ljudi, Galilejci, što stojite i gledate u nebo? Ovaj Isus koji je od vas uznesen na nebo, doći će na isti način kao što ste vidjeli da odlazi na nebo.“
Kako je Krist otišao na nebo? Otišao je tako što Ga je oblak oteo njihovim očima. Kako će Krist doći ili sići s neba? Sići će opet sa oblakom. Taj dolazak Krista u oblaku je najavljen bratu Branhamu u viziji i ta vizija se ispunila 1963 godine.


Znanstvenici su uslikali oblak koji se pojavio na nebu u području gdje nema vlage tj. na takvoj visini i takvih dimenzija – to je 4 – 5 puta višlje od mjesta gdje završava vlaga, gdje završavaju oblaci. Tko se vozio avionom zna da avion u jednom trenutku pređe iznad oblaka; ispod sebe vidite oblake i koliko god još išli gore, nema više vlage jer vlaga ne može dosegnuti tako visoko zbog fizikalnih zakona. Taj oblak je uslikan sa većine zvjezdarnica i meteoroloških postaja u Americi i o tome je objavljen članak u časopisu Science. Na svijetu postoji desetine tisuća znanstvenih časopisa, a časopis Science  je jedan od četiri vrhunska časopisa. Onaj tko objavi članak u časopisu Science postaje kandidat za Nobelovu nagradu jer se tamo samo objavljuju vrhunska otkrića, tamo se ne objavljuje svašta. Onaj tko je objavio sliku oblaka, morao ju je studirati i analizirati i doći do takvih zaključaka da takvo što je neviđeno i izvan svih fizikalnih zakona koji postoje u fizici, u meteorologiji itd., zbog čega su dali naziv tom članku 'Natprirodan oblak'. Međutim, njima taj natprirodan oblak je nejasan oblak dok je za nas ispunjenje proroštva koje je Bog najavio preko proroka, da će sići s neba. Kad pogledamo sliku vidimo da je to slika ljudske glave oko koje se nalazi bijela boja ili bijela vuna. Krist kad silazi kao sudac, u Otk. je opisan sa bijelom kosom; a isto tako znamo, da dan danas je običaj sudaca u raznim državama, kada donose presudu stavljaju bijelu periku koja simbolizira mudrost. Ovaj drugi Kristov dolazak i ovaj oblak o kojem mi pričamo (koji je znanstveno potvrđen i o tome ne pišu vjernici već znanost i nevjernici, a mi znamo da je najavljen i prorokovan i da se to desilo) je zapravo ono što mi vjerujemo - ispunjenje obećanja o drugom Kristovom dolasku. Ljudi kada očekuju drugi Kristov dolazak najčešće očekuju da će se pojaviti čovjek u tijelu, na zemlji. Ali ako pročitamo Solunjane još jednom – 'najprije će uskrsnuti mrtvi u Kristu, a potom ćemo mi živi, mi preostali, zajedno s njima biti uzneseni u oblacima u susret Gospodinu, u zrak' – vidimo, da naš susret s Gospodinom nije na zemlji, nego u zraku i drugi Kristov dolazak nije dolazak na zemlju, preciznije je to silazak s neba: Krist silazi s neba, mi ćemo uzići gore i susrest ćemo se u zraku. To je taj tajanstveni dolazak o kojem svijet malo toga zna i to je dolazak koji je namijenjen za Nevjestu. Postoji i onaj drugi dolazak gdje Krist dolazi i vidi ga svako oko i njega ćemo locirati u ovom slijedu događaja na kraju vremena i potvrditi ga.


Čitali smo da nakon Kristovog dolaska; što je opisano u Otk.10; događaju se dvije stvari: da će najprije ustati umrli u Kristu, a da ćemo mi živi preostali biti preobraženi. O tom preobraženju Pavao piše:

1.KORINĆANIMA 15,51-56: Evo, otkrivam vam tajnu: svi nećemo usnuti, ali svi ćemo se izmijeniti – u trenutku, u tren oka, na posljednju trublju – jer će zatrubiti i mrtvi će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo se promijeniti. Jer se ovo raspadljivo treba odjenuti u neraspadljivost, i ovo smrtno treba se odjenuti u besmrtnost. A kad se ovo raspadljivo zaodjene u neraspadljivost, i ovo smrtno kada se zaodjene u besmrtnost, ispunit će se riječ napisana: „Pobjeda proguta smrt. Gdje je, smrti, žalac tvoj? Gdje ti je, grobe, pobjeda?“ - Žalac je smrti grijeh, a snaga je grijeha Zakon.
Nakon Kristovog dolaska postoji prorok na zemlji koji otvara Istine Božje Riječi, koji završava Božje tajne i objavljuje Božje tajne: nakon toga događa se da Ivan koji simbolizira nas, uzima tu otvorenu Božju Riječ i ponovno je prorokuje i sve to završava s time da će uskrsnuti umrli u Kristu, a mi živi ćemo se preobraziti.
FILIPLJANIMA 3,21: Koji će, prema djelotvornosti snage svoje kojom sebi može sve podložiti, preobraziti ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga svome slavnom tijelu.
Bog će preobraziti ovo naše bijedno tijelo i u jednom trenutku, u tren oka ćemo se promijeniti i ovo raspadljivo će obući neraspadljivo, i ovo smrtno će obući besmrtno. To je ono što će se desiti: umrli u Kristu će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo obući tu neraspadljivost ili se preobraziti i susresti se sa Gospodinom u zraku. Između vremena kada Gospodin siđe i vremena kada se dogodi preobraženje, postoji određeni period i taj period opisuje Otk.10. U tom periodu mora postojati sedmi glasnik na zemlji i mora postojati Ivan koji jede i ponovno prorokuje tu otvorenu knjižicu. To je prvi sljedeći događaj koji mi kao vjernici očekujemo. Brat Branham nam jasno kaže, koliko on razumije Pismo, da ne postoji ništa što se treba dogoditi prije uznesenja. Uznesenje je prva sljedeća stvar po Pismu koja se treba dogoditi; sve se drugo dogodilo. Da bi se desilo uznesenje i uskrsnuće umrlih u Kristu koje Pismo naziva prvim uskrsnućem – pogani moraju ući u punom broju. Kada se obrati posljednji koji se treba obratiti slijedi uznesenje i uskrsnuće umrlih u Kristu. U to vrijeme, kada je Nevjesta uznesena, odlazi na svadbenu večeru. Ta svadbena večera traje 3 i pol godine. Dok je Nevjesta u zraku, u nebu, na svadbenoj večeri sa Kristom, na zemlji traje nešto što Pismo naziva velikom nevoljom.


Kad se desi to uznesenje događa se jedna stvar – nestaje Duha Svetog na zemlji. Zašto? Zato što Duh Sveti danas je u Nevjesti, u mudroj djevici. Postoje dvije djevice: jedna je mudra, druga je luda. Mudra djevica ima ulje što simbolizira da ima Duha Svetog i ona odlazi na svadbenu večeru koja traje 3 i pol godine. Luda djevica nema ulja i ostaje na zemlji za vrijeme velikih nevolja. Luda djevica nema Duha Svetoga iako je djevica i živi ispravnim životom, trudi se živjeti ispravno, nije bludnica već pravedna, ali opet nema Duha Svetoga i to je ono, nažalost, što se događa po mnogim denominacijskim crkvama gdje imamo iskrene ljude koji služe Bogu i žive što mogu bolje, međutim, nemaju Duha Svetoga i zbog toga kada se desi ovaj trenutak kada Zaručnik odvede mudru djevicu na svadbenu večeru u zrak, oni ostaju na zemlji. Kada nema Duha Svetoga onda se može ispuniti ovo proroštvo o čovjeku grijeha ili o lažnom proroku:

2.SOLUNJANIMA 2,3-12:  Neka vas nitko ne zavede ni na koji način, jer taj dan neće doći ako prije ne dođe Otpad od vjere i ne otkrije se Čovjek grijeha, Sin propasti koji se protivi i uzdiže sebe iznad svega što se naziva Bogom ili se štuje, tako da i u hram Božji zasjedne kao Bog prikazujući sebe Bogom. Ne sjećate li se da sam vam to govorio još dok sam bio s vama? I sada znate što ga zadržava kako bi se objavio tek u svoje vrijeme. Jer tajna bezakonja već djeluje, samo ima tko ga zasad zadržava dok ne bude uklonjen. Tada će se otkriti Bezakonik, koga će Gospodin pogubiti duhom usta svojih i uništiti sjajem svoga Dolaska; njega čiji je dolazak popraćen djelovanjem Sotoninim sa svom silom, znamenjima i lažnim čudesima, i sa svim nepravednim zavarivanjem u onima što propadaju jer nisu prihvatili ljubav prema istini da bi se spasili.
Jedna jedina osoba, koliko god grubo zvučilo, danas sebe prikazuje Bogom unutar kršćanskog svijeta, a to je papa koji ima titulu – namjesnik Sina Božjeg ili umjesto Sina Božjeg - Vicarious Filii Dei. Pismo kaže da će se pojaviti Čovjek grijeha koji sebe prezentira kao da je Bog i uzdiže se na taj način što kaže ljudima da je on umjesto ili namjesnik Sina Božjeg na zemlji. Kada će se on pojaviti? Tko zadržava Čovjeka grijeha da se ne očituje? Iako tajna bezakonja već djeluje, postoji Netko tko ga zadržava – Duh Sveti koji je u Nevjesti. Kada bude uklonjen Taj koji ga zadržava, tada će se otkriti bezbožnik i to će biti javno i očito. Postoji jedan novi Kristov dolazak koji će uništiti Čovjeka grijeha. Tog istog Čovjeka grijeha ili otpada koji će se očitovati u te tri i pol godine, Pismo naziva i lažnim prorokom:
OTKRIVENJE 19,20-21: I uhvaćena bi zvijer, a sa njom i lažni prorok, koji je činio čudesa u njegovoj nazočnosti, kojima je zavodio one koji su primili žig zvijeri i one koji su se klanjali slici njegovoj. Oboje su bili živi bačeni u jezero ognjeno što gori sumporom. A ostali su pobijeni mačem što izlazi iz usta onog koji sjedi na konju – i sve se ptice nasitiše mesa njihova.
Pismo kaže da postoji Zvijer i ta zvijer je katolička crkva; postoji lik zvijeri što je nešto podignuto nalik zvijeri i to je ekumena; i postoji lažni prorok i Pismo ga opisuje kao onog čovjeka koji će u te 3 i pol godine postati Čovjek grijeha ili Otpad kada bude uklonjen Duh Sveti koji ga još uvijek zadržava.
OTKRIVENJE 20,7-10: A kad se navrši tisuću godin, Sotona će biti pušten iz svog zatvora i izaći će zavoditi narode na četiri strane svijeta, Goga i Magoga, i okupiti ih za boj; a broj će ih biti kao pijeska morskog. I uzađoše na prostrano polje zemlje te opkoliše tabor svetih i ljubljeni grad; ali s neba siđe od Boga oganj i proždrje ih. I đavao, koji ih je zavodio, bačen bi u jezero ognjeno i sumporno, gdje se nalaze Zvijer i Lažni prorok: i bit će mučeni i dan i noć u vijeke vjekova.

Znači, prije uznesenja se ne može očitovati zbog Onog koji ga zadržava, a to je Duh Sveti u Nevjesti.


U tom periodu postoji nešto što Pismo naziva velikom nevoljom koja traje 3 i pol godine. U to vrijeme dok traje ta velika nevolja na zemlji postoje dva proroka u Izraelu koja će prorokovati, a u istom vremenu događa se progonstvo lude djevice – one koja  je bila djevica ali nije imala Duha Svetoga i nije otišla u uznesenje.

OTKRIVENJE 11,1-3: I bila mi je dana trska slična palici; a anđeo stane i reče: 'Ustani i izmjeri hram Božji, i žrtvenik, i one koji se klanjaju u njemu. A dvorište što je izvan hrama izostavi i nemoj ga mjeriti jer je dano poganima; i gazit će svetim gradom četrdeset i dva mjeseca. I dat ću dvojici svojih svjedoka da odjeveni u kostrijet prorokuju tisuću dvjesto i šezdeset dana.“
Pismo govori da će postojati jedan period od 42 mjeseca ili 3 i pol godine u kojem će pogani gaziti sveti grad i gdje će dva proroka prorokovati 1260 dana ili 3 i pol godine. Postoji još jedan opis u Otk.12 gdje Biblija opisuje jednu ženu koja predstavlja židovstvo ili židovsku crkvu ili Židove:

OTKRIVENJE 12,6: A žena pobježe u pustinju gdje je imala mjesto od Boga pripravljeno da je ondje hrane tisuću dvjesto i šezdeset dana.
Postoji jedna skupina unutar židovstva koja će 1260 dana biti zaštićena od Boga i s kojom će se Bog baviti i to je tih 144 000 Židova koji će u te 3 i pol godine prepoznati Mesiju na način da će im dva proroka propovijedati o Kristu. 

OTKRIVENJE 13,3-8: I opazih: jedna joj glava kao na smrt zaklana, ali joj smrtna rana bi izliječena te se sva zemlja zanese za zvijeri. I pokloniše se zmaju koji dade vlast zvijeri, a pokloniše se i zvijeri govoreći: „Tko je kao zvijer? Tko može ratovati s njim?“ I dana su joj usta da govori velike stvari i hule; i dana joj je vlast da to čini četrdeset i dva mjeseca. I otvori usta svoja da huli na Boga, da huli ime njegovo i prebivalište njegovo i one što na zemlji prebivaju. I dano joj je da zarati sa svetima i da ih pobijedi; i dana joj je vlast nad svim plemenima i jezikom i narodom; i poklonit će joj se svi koji stanuju na zemlji, čija imena nisu zapisana u Knjizi života Jaganjca zaklanoga od postanka svijeta.
Ovdje govorimo o zvijeri ili Rimokatoličkoj crkvi gdje Pismo govori da joj je jedna glava bila na smrt ranjena – pad Rimskog carstava. Međutim, bila je izliječena na način da je  Rimsko carstvo iz političkog carstva prešlo u religiozno ili papinsko carstvo. Katolička crkva će u ta 42 mjeseca imati određenu moć i vlast koju će joj Bog dati da čini. Zašto će imati tu vlast? Zato što je Duh Sveti otišao sa zemlje kada je otišla Nevjesta. To sigurno nije ugodno vrijeme, nije ugodno ni sad živjeti dok je Duh Sveti na zemlji, a pogotovo kada se Duh Sveti povuče i kada oni budu imali mogućnost da čine što ih je volja. Postoje ipak na zemlji, neki sveti, koji nisu otišli u uznesenje, koji će biti proganjani od zvijeri ili od crkve i bit će pobijeđeni, ubijeni. Dokaz da je ova zvijer, iz Otk.13, katolička crkva je Biblijski dokaz i da imamo više vremena detaljno bi Biblijom dokazali da se radi o tome.

DANIEL 7,25: On će huliti na Svevišnjega, zatirati Svece Svevišnjega; pomišljat će da promijeni blagdane i Zakon, i Sveci će biti predani u njegove ruke na jedno vrijeme i dva vremena i polovinu vremena.
Daniel kaže da postoji jedno vrijeme, dva vremena i polovina vremena i kada to zbrojimo to je 3 i pol vremena  ili 3 i pol godine; i u te tri godine kaže da će huliti na Svevišnjega i zatirati svece - opet isti opis. U 3 i pol godine događa se progonstvo svetih, ali ne mudre djevice koja je otišla u uznesenje, nego lude djevice koja je ostala u velikim nevoljama. U to vrijeme dok je proganjana luda djevica ili pogani, postoje u Izraelu dva proroka koja prorokuju i 144 000 Židova prihvaćaju Mesiju. Tih 144 000 Židova su također ubijeni u Izraelu kao i ta dva proroka. 


Nakon toga, Pismo kaže, dolazi jedan kratak period kada će se desiti treći svjetski rat ili Armagedon. Sedmi anđeo donosi taj treći 'jao' ili treći svjetski rat na zemlju:
OTKRIVENJE 16,17-21: I sedmi anđeo izlije svoju čašu u zrak. I iziđe iz hrama nebeskog, od prijestolja, jak glas: „Gotovo je!“ I nastanu glasovi i gromovi i munje; i potres nasta velik, kakvog ne bijaše otkako je na zemlji ljudi – tako silan bijaše taj potres, tako velik. I raspuknu se grad na tri djela i gradovi poganski padoše. I spomenu se Bog Babilona velikog da mu dadne čašu vina srdžbe gnjeva svojega. I svaki otok pobježe i gore se više ne nađoše, a s neba pade na ljude tuča kao talent teška. I hulili su ljudi Boga zbog zla te tuče jer pošast njezina bijaše nadasve velika.
Ovdje vidimo opis, što će se događati u tom trećem svjetskom ratu koji se događa na kraju te 3 i pol godine.


Poslije ovog trećeg svjetskog rata, Biblija opisuje da postoji treći Kristov dolazak koji ljudi često miješaju sa ovim drugim – tajnim. Treći dolazak Krista je javan. Pismo opisuje taj treći dolazak:

OTKRIVENJE 19,11: I vidjeh nebo otvoreno, kad gle: konj bijel, a onaj što sjedi na njemu, zvan Vjerni i Istiniti, sudi i vojuje u pravednosti. Oči mu kao plamen ognjeni, a na glavi mu mnoge krune; ima ime napisano koje nitko ne zna doli on sam; ogrnut je ogrtačem umočenim u krv, a ime mu glasi Riječ Božja. Za njim idu vojske nebeske na bijelim konjima, odjevene u fin lan, bijel i čist. Iz usta mu izlazi oštar mač da njime sasiječe pogane; i vladat će njima palicom željeznom. On gazi tijesak vina gnjeva i srdžbe Boga Svevladara. Na ogrtaču mu je i na boku napisano ime: KRALJ KRALJEVA I GOSPODAR GOSPODARA. I vidje jednog anđela, stajao je na suncu i vikao jakim glasom svim pticama što lete posred neba: „Dođite! Okupite se na večeru velikoga Boga da se najedete mesa kraljeva, i mesa vojskovođa, mesa moćnika, i mesa konja i konjanika, i mesa svih ljudi, slobodnjaka i robova, malih i velikih!“ I spazih zvijer i kraljeve zemaljske i vojske njihove okupljene da povedu boj s onime koji sjedi na konju i s vojskom njegovom. I uhvaćena bi zvijer, a s njom i lažni prorok koji je činio čudesa u njezinoj nazočnosti, koji je zavodio one što primiše žig zvijeri i one koji se klanjaju slici njezinoj. Oboje bijahu živi bačeni u jezero ognjeno, što gori sumporom. A ostali su pobijeni mačem što izlazi iz usta onoga koji sjedi na konju – i sve se ptice nasitiše mesa njihova.
Pismo opisuje Krista na bijelom konju kako silazi u pratnji nebeske vojske na bijelim konjima; opisuje cijeli taj događaj koji će se dogoditi i to je Kristov dolazak sa Nevjestom. Drugi Kristov dolazak je tajanstveni dolazak, kada dolazi da ukrade Nevjestu, da nas odnese sa zemlje; a treći dolazak je dolazak kada će Ga svatko vidjeti i dolazi sa Nevjestom. Zašto? Da uspostavi Svoje Kraljevstvo na zemlji koje će trajati 1000 godina.
OTKRIVENJE 1,7: Gle, dolazi s oblacima i gledat će ga svako oko, i oni koji ga probodoše; i naricat će zbog njega sva plemena zemaljska.

Znači, treba razlikovati dolazak Krista koji se desio, Njegov silazak s neba i taj Njegov silazak s neba nije dolazak kada će On doći kao čovjek na zemlju, nego će sići s neba, a mi ćemo biti preobraženi i otići ćemo u susret s Njim u zraku. Treći Kristov dolazak je dolazak Krista kao čovjeka na zemlju jer Isus kaže da neće piti od roda trsovog dok ne bude ponovo pio u Svom Kraljevstvu. Postoji Kristovo Kraljevstvo koje će biti na zemlji, u kojem će biti vinova loza od koje će se raditi vino, kada će Krist ponovo piti vino u Svom Kraljevstvu; znači, Kristovo Kraljevstvo je kraljevstvo na zemlji. Postoje neki ljudi koji vjeruju da je Kristovo Kraljevstvo kraljevstvo na nebu, ali to je vrlo lako dokazati da nije, jer Pismo opisuje da je to period kada će vuk i janje ležati zajedno, kada će se dijete igrati na rupi gujinoj itd.; znači, ne govorimo o nebu već o zemlji. Isto tako, u Otk.5, kada za nas kaže da nas je Krist načinio kraljevstvom i svećenicima kaže – i kraljevat ćemo s Njim na zemlji.


Da bi Bog uspostavio Svoje Kraljevstvo, mora se spustiti sa neba, sa svadbene večere na zemlju i mora pripremiti tu zemlju da bi na njoj moglo biti Kraljevstvo i Pismo kaže da će u tih 1000 godina Sotona biti vezan:
OTKRIVENJE 20,1-6: I vidjeh anđela gdje silazi s neba s ključevima Bezdana i s lancem velikim u ruci. I zgrabi zmaja, staru zmiju – a to je đavao, i Sotona – i okuje ga na tisuću godina i baci ga u Bezdan. Zaključa ga i zapečati nad njim da više ne zavodi narode dok se ne navrši tisuću godina. Nakon toga treba biti odriješen na kratko vrijeme. I vidjeh prijestolja i one što sjedoše na njih – dano im je da sude – i duše pogubljenih zbog svjedočanstva Isusova i zbog riječi Božje, i one što se ne pokloniše zvijeri ni njezinoj slici te ne primiše žig na čela svoja ni na ruku. Oni oživješe i zakraljevaše s Kristom na tisuću godina. Ali drugi mrtvi ne oživješe dok se ne navrši tisuću godina. To je prvo uskrsnuće. Blažen i svet onaj tko ima udjela u prvom uskrsnuću, nad njim druga smrt nema vlasti: oni će biti svećenici Božji i Kristovi i kraljevati s njime tisuću godina. 

U Izaiji opisuje Kristovo Kraljevstvo na zemlji:
IZAIJA 65,18-25: „Veselite se i dovijeka kličite zbog onoga što ja stvaram; jer, evo, od Jeruzalema stvaram klicanje, od naroda njegova radost. I klicat ću nad Jeruzalemom, radovat` se nad svojim narodom. U njemu više neće čuti ni plača ni vapaja. U njemu više neće biti novorođenčeta koje živi malo dana ni starca koji ne bi godina svojih navršio: najmlađi će umrijet` kao stogodišnjak, a tko ne doživi stotinu godina prokletim će se smatrati. Gradit će kuće i stanovat` u njima, saditi vinograde i uživati rod njihov. Neće se više graditi da drugi stanuju ni saditi da drugi uživa: vijek naroda moga bit će k`o vijek drveta, izabranici moji dugo će uživati plodove ruku svojih. Neće se zalud mučiti i neće rađati za smrt preranu, jer će oni s potomcima svojim biti rod blagoslovljenika Jahvinih. Prije nego me zazovu, ja ću im se odazvat`; još će govoriti, a ja ću ih već uslišiti. Vuk i jagnje zajedno će pasti, lav će jesti slamu k`o govedo; al` će se zmija prahom hraniti. Nitko neće činiti zla ni štete na svoj Svetoj gori mojoj" - govori Jahve. 

Ovdje ne govorimo o vječnosti jer još uvijek se broje godine; vječnost je vrijeme kada nema godina; ovdje govorimo o Kristovom Kraljevstvu i Pismo opisuje taj novi grad kao goru i za to vrijeme je Sotona vezan.


Nakon toga, Pismo kaže da Sotona mora biti na kratko pušten:
OTKRIVENJE: 20,7-10: A kad se navrši tisuću godina, Sotona će biti pušten iz svog zatvora i izIći će zavoditi narode četiri strane svijeta, Goga i Magoga, i okupiti ih za boj; a broj će ih biti kao pijeska morskoga. I uzađoše na prostrano polje zemlje te opkoliše tabor svetih i ljubljeni grad; ali s neba siđe od Boga oganj i proždrije ih. I đavao, koji ih je zavodio, bačen bi u jezero ognjeno i sumporno, gdje su Zvijer i Lažni prorok: i bit će mučeni dan i noć u vijeke vjekova.
Nakon 1000 godina postoji jedan period kada će Sotona biti odriješen i kada će početi zavoditi narode i skupiti ih za bitku koju nazivamo – bitka Goga i Magoga. Kada se desi ta bitka, to će biti konačni poraz Sotone.


Nakon toga, Pismo kaže, slijedi samo jedan događaj, nakon čega nastupa vječnost. Taj posljednji događaj koji slijedi, Pismo naziva – bijelim prijestoljom suda. Tada će uskrsnuti svi i tu govorimo o drugom uskrsnuću:
OTKRIVENJE 20, 11-15: I vidjeh veliko bijelo prijestolje i Onoga što sjedi na njemu, pred čijim licem pobježe zemlja i nebo, i mjesta im se više ne nađe. I vidjeh mrtvace, male i velike, stajali su pred Bogom; i knjige se otvoriše. I druga jedna knjiga bi otvorena, Knjiga života. I mrtvima bi suđeno po onome što je napisano u knjigama, po djelima njihovim. I more dade mrtvace koji su bili u njemu, i smrt i pakao dadoše mrtvace koji su bili u njima; i svaki bi suđen po djelima svojim. I smrt i pakao bijahu bačeni u jezero ognjeno – to je druga smrt. I tko god se ne nađe zapisan u Knjizi života, bačen bi u jezero ognjeno. 

Znači, govorimo o općem uskrsnuću svih i to je drugo uskrsnuće. Nas ne interesira da budemo u drugom uskrsnuću, zato što je drugo uskrsnuće, uskrsnuće za sud. Prvo uskrsnuće je uskrsnuće za uznesenje. Smrt i pakao; Sotona i oni koji budu osuđeni na pakao odlaze u ognjeno jezero i to Biblija naziva drugom smrću. Prva smrt je smrt u tijelu, kada čovjek umre, i Biblija to nekad naziva da je čovjek usnuo, nije umro, ali druga smrt je smrt čovjeka u duši, kada čovjek biva odvojen od Boga. Prva smrt je kada se čovjek odvoji od svoga tijela, druga smrt je kada se čovjek odvoji od Boga - vječno odvojen od Boga. Znači, postoji jedno generalno uskrsnuće, drugo uskrsnuće, sa svrhom da se ljudi pojave na sudu, da im bude suđeno po njihovim djelima. Pismo kaže da u generalnom uskrsnuću postoje dvije skupine: postoje sveti koji će suditi svijetu i postoje neki kojima je suđeno. Na ovom bijelom prijestolju suda Nevjesta je prisutna, ali ne kao okrivljenik nego kao sudac - „Sveti će suditi svijetu.“ Pismo govori da će postojati 12 prijestolja gdje će apostoli suditi 12 plemena Izraelovih, a isto tako kaže da ćemo mi sveti suditi svijetu, odnosno poganima; apostoli Židovima, mi poganima. Na tom prijestolju neki će dobiti vječni život:

MATEJ 25,31-46: A kad Sin čovječji dođe u svojoj slavi i svi sveti anđeli s njime, sjest će na prijestolje slave svoje. I sabrat će se pred njim svi narodi, a on će ih odvojiti jedne od drugih kao što pastir odvaja ovce od janjaca; postavit će ovce sebi zdesna, a jarce slijeva. Tada će Kralj reći onima zdesna: „Dođite, blagoslovljeni Oca mojega, primite u baštinu Kraljevstvo pripravljeno za vas od postanka svijeta! Jer gladovah i dadoše mi jesti; žeđah i napojiše me; stranac bijah i primiste me; u tamnici bijah i dođoste k meni.“ Tada će mu odgovoriti pravednici: „Gospodine, kada te to vidjesmo: gladovah i nahranismo te; ili žeđali i napojismo? Kada te vidjesmo kao stranca i primismo; ili gola i odjenusmo? Kada te vidjesmo bolesna ili u tamnici i dođosmo k tebi?“ I odgovarajući im, Kralj će reći: „Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!“ Zatim će reći i onima slijeva: „Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni, pripravljen za anđele njegove! Jer gladovah i ne dadoste mi jesti; žeđah i ne dadoste mi piti; stranac bijah i ne primiste me; gol i ne odjenuste me; bolestan i u tamnici i ne pohodiste me!“ Tada će mu i oni odgovoriti: „Gospodine, a kad te to vidjesmo gladnog, ili žednog, ili stranca, ili gola, ili bolesna, ili u tamnici i ne poslužismo te?“ Tada će im on odgovoriti: „Zaista, kažem vam, što god ne učiniste jednom od ovih najmanjih, ni meni ne učiniste.“ I otići će u muku vječnu, a pravednici u život vječni.
Znači, postoje Njegovi najmanji i neki koji su učinili nešto dobro za njih. Vidimo da na sudu postoje dvije kategorije: Kristovi najmanji ili Kristova Nevjesta i oni koji su bili dobri prema njima zbog čega su dobili vječni život. Znači, Pismo kaže da postoji na konačnom sudu oni koji će suditi kao Nevjesta i postoje oni kojima će biti suđeno, koji će dobiti ili neće dobiti vječni život. Oni koji neće dobiti vječni život završit će u paklu, a pakao i Sotona je bačeno u ognjeno jezero i to je druga smrt. Ono što mi vjerujemo, da to ognjeno jezero nije vječno; ljudi koji završe u ognjenom jezeru neće tamo imati vječni život. Vječni život nije stvar lokacije – vječni život čovjek ima ili ga nema. Sotona i oni koji završe u ognjenom jezeru neće vječno živjeti u ognjenom jezeru nego će s vremenom biti završeni, kao što su imali početak imat će i svoj kraj. Prorok kaže u nekim slučajevima da je to čak milijarde godina koliko će ljudi ispaštati za svoju kaznu, ali će s tom kaznom biti završeno. Njihova kazna je vječna -  kazna da su odvojeni od Boga, druga smrt; ali nije vječno izdržavanje kazne. Pakao nije vječan: pakao ima početak i kraj. Teško je i zamisliti Boga da čovjeka muči vječno, bez prestanka. Ljudi dobivaju vječnu kaznu – vječno su odvojeni od Boga. U slučaju, kada bi ljudi vječno gorjeli u paklu, bez kraja, značilo bi da imaju vječni život u paklu. 


To je slijed događaja o kojem mi pričamo. Kada pričamo o nekim stvarima, sad imamo pregled da to lociramo. Kada smo pričali o Mojsiju, vidjeli smo da je Bog poslao proroka i vidimo da se to desilo i u naše vrijeme. Zatim vidimo da je taj prorok u jednom trenutku završio svoju službu i da je Duh Sveti nastavio, odnosno Jošua nastavio voditi Izraelce u obećanu zemlju; nalazimo da je prorok završio svoju službu i da dalje nas u uznesenje ne vodi prorok nego Krist. Mnoge stvari koje nalazimo u Starom zavjetu kao preslike ovoga, potpuno se uklapaju s ovim i iznova potvrđuju. Jedna od stvari je Knjiga o Ruti koja savršeno paše ovom slijedu događaja o kojem mi pričamo i priča potpuno istu priču, samo u simbolima i povijesnim događajima koji izravno potkrepljuju i dokazuju da ovo uistinu je tako. Ovo je bilo više proučavanje, ali je bilo korisno jer kad budemo pričali u nekim propovijedima imat ćemo predođbu o čemu govorimo i što je simbolika čega.













































































Nema komentara:

Objavi komentar