.

.

ponedjeljak, 12. studenoga 2012.

U PONOĆ ODJEKNU GLAS (DRUGI KRISTOV DOLAZAK I NJEGOV PRETEČA) / 2011. / Brat J. Lerga



Ljudi su općenito skloni diviti se onome što je Bog nekad činio i ukazivati na ono što Biblija kaže da će Bog činiti - istovremeno propuštajući uvidjeti što Bog čini u njihovom vremenu. U Bibliji je mnoštvo takvih primjera, i što je najvažnije, bez obzira na revnost, iskrenost i slično - oni koji nisu prepoznali što Bog radi u njihovom vremenu i koja se to proročanstva iz Biblije ispunjavaju u njihovom vremenu - propustili su svoju priliku koju im je Bog dao. Ovo predavanje govori upravo o onome što se ispunjava u našem vremenu -- a to je vrijeme drugog Kristovog dolaska i preteče drugog Kristovog dolaska.
Svi ćemo se složiti da drugi Kristov dolazak je ono što svi kršćani imaju zajedno jer je Isus više nego očito objasnio da će doći ponovno. Ako postoji drugi Kristov dolazak i ako je to toliko naglašeno u Pismu, pogledajmo što Biblija kaže za drugi Kristov dolazak. Ono što vidimo u naslovu je da Biblija naglašava da drugi Kristov dolazak mora imati proroka - preteču, kao što je imao prvi Kristov dolazak, a to je bio Ivan Krstitelj – preteča tog dolaska. 

DOLAZAK ZARUČNIKA NAJAVLJUJE GLASNIK

¤ MATEJ 25,6-10:U ponoć odjeknu glas: Evo, zaručnik dolazi! Iziđite mu u susret! Tada ustadoše sve one djevice i urediše svoje svjetiljke. Lude tada rekoše mudrima: „Dajte nam od svoga ulja, gase nam se svjetiljke!“ Ali im mudre odgovore: „Nipošto! Ne bi bilo dostatno za nas i za vas. Pođite radije k prodavačima i kupite za se! Dok one odoše kupiti, dođe zaručnik; koje bijahu pripravne uđoše s njim na svadbu i vrata se zatvore.

PRIMIJETIMO:      
    1.   PONOĆ
          2.      DOLAZI ZARUČNIK
          3.      GLAS KOJI NAJAVLJUJE DOLAZAK ZARUČNIKA

U tekstu vidimo da Biblija kaže – 'U ponoć odjeknu glas. Zaručnik dolazi!' Biblija ovdje razlikuje dvije stvari: glas i zaručnika. Kristov dolazak, drugi Kristov dolazak, mora imati jedan glas koji će ga najaviti da se ljudi koji ga čekaju pripreme. One ljude, koji su ga čekali, Biblija naziva – djevicama. Biblija ima striktnu podjelu među ženama: bludnice i djevice. O djevicama Biblija govori vrlo pozitivno. Međutim, ove djevice, iako su bile sve djevice i čekale zaručnika,  podijeljene su u dvije skupine. Jedna skupina su one koje su imale ulja, a druga skupina su bile one koje nisu imale ulja. Svi znamo, koji čitaju Bibliju, da ulje simbolizira Duha Svetoga; znači, jedni su imali Duha Svetoga, bili su spremni i otišli su na svadbu dok druge (iako su bile djevice i živjele čistim načinom života) nisu imale ulja i svjetiljke su im se gasile. Bit ću otvoren, kao što nam je i namjera da budemo večeras otvoreni - ako pogledamo religiozni svijet: kršćanstvo, protestante i druge, nailazimo na mnoge dobre ljude za koje bismo mogli reći da su djevice, da žive pravim načinom života, ali nailazimo na to da je više nego očito da im se svjetiljke gase što znači da im nešto fali da bi mogli živjeti u svijetu konstantno. Glas najavljuje zaručnikov dolazak i one koje su bile spremne su otišle na svadbenu večeru dok su ove druge ostale na nečemu što Biblija naziva – velika nevolja. Odmah u startu govorimo, da razumijete, o dvije skupine spašenih: govorimo o mudroj djevici i ludoj djevici. Jedna i druga su djevice, nisu bludnice. Biblija govori o sudu nad bludnicama, a nikad ne govori o sudu nad djevicama. Postoji jedna zanimljiva stvar: ovaj glas o kojem govorimo: postoje mnoga mjesta u Bibliji koja nam govore tko je taj glas ili glasnik koji najavljuje – zaručnik dolazi, iziđite mu u susret. Biblija govori da je to prorok. Da je to uistinu tako moramo prvo razriješiti jednu vrlo čestu, u kršćanskim krugovima, jednu krivu doktrinu ili učenje, a to je, da proroci više ne trebaju doći, da je zadnji prorok bio prorok Malahija, zatim Ivan Krstitelj i na kraju Isus Krist koji je i sam bio prorok, i da nakon toga više nema proroka.


ISUS OBEĆAO DA ĆE NASTAVITI SLATI PROROKE

¤ MATEJ 23,34:
Zato vam ja evo šaljem proroke i mudrace i pismoznance; neke od njih ćete ubiti i raspeti, neke 
bičevati po svojim sinagogama i progoniti ih od grada do grada...“

Sam Isus, u Mateju 23, kaže da će nastaviti slati proroke.


PROROCI NAKON ISUSA

¤ DJELA APOSTOLSKA 11, 27-28:
A tih dana siđoše iz Jeruzalema proroci u Antiohiju. Jedan od njih imenom Agab, ustade i pretkaza po Duhu Svetomu veliku glad što dolazi na sav svijet, koja se i zbiše u doba cara Klaudija.

      ¤ DJELA APOSTOLSKA 13,1:
A u antiohijskoj crkvi bilo proroka i učitelja: Barnaba i Šimun zvan Niger, Lucije Cirenac i Manaen, suothranjenik Heroda tetrarha, i Saul.

¤ DJELA APOSTOLSKA 15,32:
A Juda i Sila, koji i sami bijahu proroci, mnogim riječima ohrabriše braću i utvrdiše ih.

¤ DJELA APOSTOLSKA 21,10-11:
Kako se zadržasmo ondje mnoge dane, siđe iz Judeje neki prorok imenom Agab. Kad je došao k nama, uze Pavlov pojas i sveže svoje ruke i noge pa reče: „Ovo govori Duh Sveti: 'Čovjeka čiji je ovo pojas ovako će svezati Židovi u Jeruzalemu i predati ga u ruke poganima.'“

¤ EFEŽANIMA 4,11:
On je i dao jedne za apostole, jedne za proroke, jedne za evanđeliste, jedne pak za pastire i učitelje; da usavrši svete za djelo služenja, za izgradnju tijela Kristova, dok svi ne prispijemo do jedinstva vjere i spoznaje sina Božjega, do čovjeka savršena, do mjere uzrasta punine Kristove...

¤ 1. KORINĆANIMA 14,29:
Od proroka neka govore dvojica ili trojica, a ostali neka prosuđuju.

Izdvojio sam neke stihove, kao što se vidi, koji jasno pokazuju da nakon Krista, nakon Njegove smrti i uskrsnuća, postojali su proroci. Biblija jasno kaže da je Bog obećao svojoj crkvi, u Efežanima i 1. Korinćanima, i apostole, i proroke, i evanđeliste, i pastire i učitelje. U Korinćanama, Pavao kad objašnjava način ponašanja u crkvi kaže – od proroka neka dvojica ili trojica govore, a ostali neka prosuđuju. Znači, ukazuje da postoje proroci i dar proroštva koji treba postojati u crkvi i nakon Krista i da je to potpuno netočno da nema proroka u našem vremenu i da je Bog završio s prorocima.

IVAN KRSTITELJ ISPUNIO SAMO DIO MALAHIJINOG PROROČANSTVA

¤ MALAHIJA 4,5-6:
Evo, poslat ću vam proroka Iliju prije nego što dođe Dan Jahvin, dan velik i strašan. On će obratiti srce otaca k djeci, a srce djece k ocima, da ne dođem i ne udarim prokletstvom zemlju.

¤ LUKA 1,17:
I mnoge će sinove Izraelove obratiti Gospodinu, Bogu njihovom. Ići će pred njim u duhu i sili Ilijinoj da obrati srca otaca k djeci i nepokorne k mudrosti pravednih te spremi Gospodinu narod pripravan.

¤ DJELA APOSTOLSKA 13,32-33:
I mi vam navješćujemo radosnu vijest da je obećanje dano ocima Bog ispunio nama, njihovoj djeci, uskrisivši Isusa; kao što je u drugom psalmu i zapisano: „Ti si Sin moj, ja te danas rodih.“

Nailazimo na jedno vrlo zanimljivo i ključno Biblijsko proročanstvo koje se nalazi na kraju Starog Zavjeta i to su zadnja dva stiha u Malahiji 4. Krist i Biblija govori, da postoji Kristov dolazak i da prije Njega mora doći nekakav prorok Ilija koji će napraviti dvije stvari  (označene su plavom i crvenom bojom). Zašto? Zato što poslije u Luki 1,17, Zahariji (otac Ivana Krstitelja koji je bio preteča prvog Kristovog dolaska) je bio najavljen dolazak ili rođenje Ivana Krstitelja kojeg su dobili u starosti i anđeo mu je rekao: „I mnoge će sinove Izraelove obratiti Gospodinu, Bogu njihovom. Ići će pred njim u duhu i sili Ilijinoj da obrati srca otaca k djeci“, ali ovaj drugi dio proročanstva koji nalazimo ovdje vidimo da Ivan Krstitelj nije ispunio nego kaže kasnije anđeo: „i nepokorne k mudrosti pravednih te spremi Gospodinu narod pripravan.“ Anđeo kaže da je Ivan Krstitelj napravio samo jedan dio tog proročanstva iz Malahije, zapravo, on je bio prorok prije velikog dana Gospodnjeg. Prvi Kristov dolazak nije bio strašan dan, bio je veliki dan. Prije strašnog dana postoji jedan drugi dio proročanstva koji treba biti ispunjen. Tko su ta djeca i očevi? Pavao jasno kaže u Djelima apostolskim 13, da smo mi ta djeca, a očevi su oni kojima je obećanje bilo dano. Ivan Krstitelj je obratio srce otaca k djeci, ali ostaje dio proročanstva koji nije ispunjen.



ISUS NAJAVIO DOLAZAK PROROKA ILIJE (PROROKA S ILIJINIM DUHOM)

¤ MATEJ 17, 12-13:
„No velim vam da je Ilija već došao, ali ga nisu prepoznali, nego su mu učinili što im se prohtjelo. Tako će i Sin čovječji pretrpjeti od njih.“ Tada su učenici razumjeli da im to govori o Ivanu Krstitelju.

¤ MARKO 9,13:
Ali, kažem vam da je Ilija već došao i učinili su s njim što im se prohtjelo, kao što je o njemu bilo pisano.“

¤ MATEJ 11,12:
A od dana Ivana Krstitelja pa do sada kraljevstvo nebesko silom se osvaja i siloviti ga zauzimaju. Jer svi proroci i Zakon prorokovali su da Ivana i, ako hoćete, on je Ilija koji je trebao doći. Tko ima uši da čuje, neka čuje.“
___________________________________________________________________

¤ MATEJ 17,10:
Upitaju ga njegovi učenici: „Zašto onda pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija?“ A   Isus im odgovori: „Ilija će dosita doći najprije i sve će obnoviti.“

¤ MARKO 9,11-12:
I upitaju ga: „Zašto pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija?“ Odgovori im:Ilija doista dolazi najprije sve obnoviti; no kako to da je pisano o Sinu čovječjem da mora mnogo pretrpjeti i biti odbačen.

Nešto što Biblija stalno ponavlja je dolazak preteče prije drugog Kristovog dolaska. U prva tri stiha, Matej 17, Marko 9 i Matej 11, vidimo da Biblija govori da Ivan Krstitelj je uistinu bio Ilija. Međutim, ono što nas interesira je ovo što se nalazi u Mateju 17,10 i Marku 9,11 - „Ilija će dosita doći najprije i sve će obnoviti.“ Ilija doista dolazi najprije sve obnoviti.Postoji Isusovo obećanje, osim što je ukazao učenicima da je Ivan Krstitelj bio Ilija, da Ilija mora ponovno doći i sve obnoviti.
PRVA PRETEČA (IVAN) – PRIPRAVIO
DRUGI PRETEČA – MORA OBNOVITI

¤ MATEJ 3,1-3:
U one dane došao je Ivan Krstitelj i propovijedao u Judejskoj pustinji govoreći: „Pokajte se, jer približilo se kraljevstvo nebesko!“ A to je onaj o kome je govorio prorok Izaija, rekavši: „Glas jednoga koji viče u pustinji: „Pripravite put Gospodinu, poravnite staze njegove!“

¤ MALAHIJA 3,1:
„Evo, ja šaljem glasnika svojega, da pripravi put preda mnom. Iznenada će doći k svojemu hramu vladalac, kojega želite, glasnik zavjeta, kojega tražite.“
            ___________________________________________________________________

¤ MATEJ 17,10-13:
Upitaju ga njegovi učenici: „Zašto onda pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija?“ A Isus im odgovori: „Ilija će doista doći najprije i sve će obnoviti. No velim vam da je Ilija već došao, ali ga nisu prepoznali, nego su mu učinili što im se prohtjelo. Tako će i Sin čovječji pretrpjeti od njih.“ Tada su učenici razumjeli da im to govori o Ivanu Krstitelju.

¤ MARKO 9,11-13:
I upitaju ga: „Zašto pismoznanci govore da najprije mora doći Ilija'“ Odgovori im;“ Ilija doista dolazi najprije sve obnoviti; no kako to da je pisano o Sinu čovječjem da mora mnogo pretrpjeti i biti odbačen? Ali, kažem vam da je Ilija već došao i učinili su s njim što im se prohtjelo; kao što je o njemu bilo pisano.“

Ako pogledamo razliku između proročanstava za prvog i drugog preteču Kristovog dolaska onda Biblija kaže za prvog (u Mateju 3) da je to onaj o kome govori prorok Izaija rekavši - „Glas jednoga koji viče u pustinji: „Pripravite put Gospodinu, poravnite staze njegove!“ ili „Evo, ja šaljem glasnika svojega, da pripravi put preda mnom.“ Ako pogledamo, Ivan Krstitelj je imao jednu namjeru ili njegova zadaća je bila da pripravi put Gospodinu. Isus jasno ukazuje da je on to i napravio. Međutim, kada Isus govori o ovom drugom dolasku proroka Ilije, kaže – Ilija će doći te će najprije sve obnoviti - i opet, u Marku 9, kaže – mora sve obnoviti. Sad kada govorimo – sve obnoviti – to je ključno. Razlika je između pripremiti nešto i sve obnoviti. Onaj koji sve obnavlja; obnova znači da je jednom nešto bilo pripremljeno pa se to izgubilo, te moramo opet obnoviti. Znači, kada netko sagradi kuću ne obnavlja je: novogradnja ne treba obnovu: novogradnja kad propadne, onda ide renovacija ili obnova. Ovaj prorok o kojem mi pričamo mora sve obnoviti.

„SVE OBNOVITI“ – ŠTO JE TO ŠTO JE POTREBNO OBNOVITI? 
      
¤ IVAN 14,12:
Zaista, zaista, kažem vam: tko vjeruje u mene, činit će djela koja ja činim; i veća će od njih činiti jer ja odlazim k Ocu svome.

¤ DJELA KOJA JE ISUS ČINIO:
1.      Propovijedao Evanđelje 
2.      Iscjeljivao bolesne
3.      Poznavao tajne srca

U Ivanu 14,12 Isus najavljuje da ono što je On učinio; da kažem slikovito, ona novogradnja koju je On donio mora biti ponovljena, mora postojati netko tko će to sve učiniti. Kada pogledamo što je Isus činio – to su tri ključne stvari. Prvu stvar koju nalazimo: propovijedao je Evanđelje. Međutim, mnogi su nešto propovijedali, mnogi su ustajali sa nekakvom teorijom i doktrinom i nisu imali iza toga nikakvu potvrdu da je to uistinu istina. Danas mnogi propovijedaju, postoje mnoge teološke škole, teološki fakulteti, i denominacije, i pravci i kad ih mi upitamo da potvrde da je to uistinu istina, onako kako je Bog potvrdio Isusa Krista, tu sve staje, jer nema potvrde; samo teorija, nema prakse, da tako kažem. Druga stvar koju je Isus činio, a što je zapravo služilo kao potvrda da ono što on priča je uistinu istina, je bilo iscjeljivanje bolesti. Tu postoji jedan ključni detalj, da ne samo da je Isus iscjeljivao bolesne, nego u Mateju 10, nalazimo da su i učenici iscjeljivali bolesne, i ne samo učenici, nego među njima baš imenom navodi i Juda Iskariota. Iscjeljenje je uistinu bilo od Boga; samo Bog može iscijeliti, jer Biblija kaže da Sotona ne može istjerati Sotonu jer bi mu se kraljevstvo raspalo. Znači, Sotona ne može iscijeliti, ali Bog može korisititi nekog čovjeka da iscjeljuje tko nije Njegov izvor, tko nije ispravan: bio je to Juda Iskariotski ili kaže Biblija da je Kaifa prorokovao; Kaifa koji je bio veliki svećenik i koji je osudio Isusa na smrt. Međutim, Kaifa je prorokovao, ali nije rekao sam od sebe već je bio vođen Duhom i rekao je da bolje da umre jedan, nego sav narod. To je bilo jedno od najvećih proročanstava i jedna od najvećih istina Biblije da je Isus umro umjesto cijelog naroda, da mi ne moramo umrijeti. Treća stvar koju je Isus činio je jedan detalj, koji ne znam da li ste primijetili i vrlo često ljudi pređu preko njega, a to je da je poznavao tajne srca. Kada govorimo o poznavanju tajni srca, ja sam to izdvojio radi toga što to u Bibliji je uvijek bio znak da je netko prorok od Boga.

POZNAVANJE TAJNI SRCA

¤ IVAN 4,16-19:
Kaže joj Isus: „Idi pozovi svoga muža i vrati se ovamo!“ Odgovori mu žena: „Nemam muža.“ Reče joj Isus: „Dobro si rekla: 'Nemam muža', jer pet si muževa imala, a ni ovaj kojeg sada imaš nije ti muž.“ Reče mu žena: „Gospodine, vidim da si prorok...“

¤ IVAN 1,47-48:
Vidjevši Natanaela gdje dolazi k njemu, reče Isus za njega: „Evo pravog Izraelca u kome nema lukavstva.“ Natanael ga upita: „Odakle me poznaješ?“ Odgovori mu Isus: „Vidjeh te prije nego što te Filip pozvao, dok si bio pod smokvom.Odgovarajući mu, Natanael reče: „Rabbi, ti si Sin Božji; ti si Kralj Izraelov.“

¤ IVAN 1,42:
I dovede ga k Isusu. Pogledavši ga, Isus reče: „Ti si Šimun, sin Jonin, ti ćeš se zvati Kefa,“ što prevodom znači: kamen.

¤ MATEJ 9,3:
Kad gle, neki od pismoznanaca rekoše u sebi: „Ovaj bogohuli!“ Znajući njihove misli, Isus reče: „Zašto smišljate zlo u svojim srcima?“

¤ MATEJ 12,25:
A Isus im, znajući njihove misli, reče: „Svako kraljevstvo razdijeljeno protiv sebe, opustjet će, i svaki grad ili kuća razdijeljena protiv sebe, neće opstati.“

U Ivanu 4,16 vidimo da žena na studencu koja je Židovka, koja je poznavala Mojsijevo učenje, a Mojsije je detaljno objasnio kako prepoznati pravog proroka od Boga; kada je Isus njoj otkrio tajne (znamo da u to vrijeme živjeti sa pet muževa i imati šestog je bila strogo čuvana tajna)  koje je ona sakrila u svom srcu, ona je prepoznala da je On prorok. Slično nalazimo u Ivanu 1,47, kada Isus govori Natanaelu da ga je vidio prije nego što ga je Filip pozvao ispod smokve i pri tom mu rekao da je pravi Izraelac:  Natanael je na osnovu te geste, na osnovu tog čina te natprirodnog događaja kojem je svjedočio, prepoznao da je Isus Mesija. U Pismu vidimo da je to Isus činio mnogo puta, zapravo, to je bilo nešto što je obilježilo Njegovu službu. To nije bio incident ili neki rijedak slučaj već je to bilo nešto što je konstantno potvrđivalo Njega da je prorok od Boga, zapravo da ono što On naučava je Istina. U Ivanu 1,42 vidimo da je Isus odmah znao ime Šimunu; nije ga pitao kako se zove već mu je odmah rekao kako se zove. Ovaj detalj ćemo vidjeti, koji naglašavam, u videu nakon završetka proučavanja.
U Mateju 12,25: „Svako kraljevstvo razdijeljeno protiv sebe, opustjet će, i svaki grad ili kuća razdijeljena protiv sebe, neće opstati.“ Isus objašnjava da iscjeljivati i istjerivati demone može samo Bog. Ako bi to učinio Sotona, njegovo kraljevstvo bi bilo razdijeljeno, opustjelo bi i ne bi opstalo. Ali ono što je zanimljivo da rečenica počinje: A Isus im, znajući njihove misli, reče“ – opet nalazimo taj element ili potvrdu Isusovog naučavanja poznavanja misli nakana srca. 


·      POZNAVANJE TAJNI SRCA JE VIŠE OD DUHOVNOG DARA

¤ HEBREJIMA 4,12
Živa je, uistinu, Riječ Božja i djelotvorna; oštrija od svakog dvosjeklog mača pa prodire do rastavljanja duše i duha, zglobova i moždine te prosuđuje misli i nakane srca.

¤ RIJEČ BOŽJU PRATI PROSUĐIVANJE MISLI I NAKANE SRCA, A RIJEČ BOŽJA DOLAZI PROROKU:
·         2 Samuelova 24,11
·         1 Kraljevima 13,
·         Jeremija 28.11
·         Jeremija 37,6
·         Jeremija 46,1
·         Jeremija 49,34
·         Daniel 9,2
·         Hagaj 1,1
·         Hagaj 1,3
·         Hagaj 2,1
·         Hagaj 2,16
·         Zaharije 1,1
·         Zaharije 1,7
      Mnogi kažu da je poznavanje misli nakana srca zapravo još jedan od duhovnih darova, ali nije. Zašto? Zato što Biblija kaže u Hebrejima 4,12 da Riječ Božja je ta koja prosuđuje misli i nakane srca. Zašto je Isus mogao prosuđivati misli i nakane srca? Zato što je bio Riječ Božja postala tijelom i to je zapravo činila Riječ Božja, ne Isus Krist čovjek. Isus kaže da On ne može ništa dok mu najprije Otac ne pokaže. Budući da je On bio Riječ Božja postala tijelom, mogao je to činiti o čemu mi pričamo. I ne samo On, nego u Bibliji vidimo da Riječ Božja uvijek i isključivo dolazi prorocima. Ako Riječ Božja dođe proroku, taj prorok, ako je to Božja volja, može proniknuti misli i nakane srca i to im služi da bi bila potvrda onoga što on govori da je to zaista od Boga. Bog nikad nije činio čudesa iz razloga da radi show ili da zabavlja ljude, čudesa su uvijek bila potvrda onoga što je netko naučavao. Najveća potvrda onoga što je čovjek naučavao je bilo pronicanje misli i nakane srca. Zašto Isus kaže – Ja sam veći od Salomona. Upravo zato što je Salomon bio poznat po svojoj mudrosti i sposobnosti da pronikne u ljudske srca i da rasudi o nekim problemima i prosudi među ljudima. Znamo kada su došle one dvije žene i svađale se čije je dijete, da je on prosudio. Ta mudrost koja mu je bila dana nije bila ni približno onom što je imao Isus Krist koji je mogao prosuditi misli i nakane srca. 

      POSLJEDNJI ZNAK ABRAHAMU PRIJE DOLASKA OBEĆANOG SINA

¤ POSTANAK 18,1-15
Jahve mu se ukaza kod hrasta Mamre dok je on sjedio na ulazu u šator za dnevne žege. Podigavši oči, opazi tri čovjeka gdje stoje nedaleko od njega. Čim ih spazi potrča s ulaza šatora njima u susret. Pade ničice pred zemlju pa reče: „Gospodine moj, ako sam stekao milost u tvojim očima, nemoj mimoići svoga sluge! Nek' se donese malo vode: operite noge i pod stablom otpočinite. Donijet ću kruha da se okrijepite prije nego pođete dalje. Ta k svome ste sluzi navratili.“ Oni odgovore: „Dobro, učini kako si rekao!“ Abraham se požuri u šator k Sari pa joj reče: „Brzo! Tri mjerice najboljeg brašna! Zamijesi i prevrtu ispeci!“ Zatim Abraham otrča govedima, uhvati tele, mlado i debelo, i dade ga momku da ga brže zgotovi.Poslije uzme masla, mlijeka i zgotovljeno tele pa stavi pred njih, a sam stajaše pred njima, pod stablom, dok su blagovali. „Gdje ti je žena, Sara?“ – zapitaju ga. Eno je pod šatorom“, odgovori. Onda on reče: „Vratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće; a tvoja žena Sara imat će sina.“ Iza njega, na ulazu u šator, Sara je prisluškivala. Abraham i Sara bijahu u odmakloj dobi, ostarjeli. U Sare bijaše prestalo što biva u žena. Zato se u sebi Sara smijala i govorila: „Pošto sam uvenula, sad da spoznam nasladu? A još mi je i gospodar star!“ Onda Jahve upita Abrahama: „A zašto se Sara smijala i govorila: 'Kako ću rod roditi ja starica?' Zar je Jahvi išta nemoguće? Navratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće: Sara će imati sina. Sara se napravi nevještom govoreći: „Nisam se smijala:“ Jer se prestrašila. Ali on reče: „Jesi, smijala si se.“

To prosuđivanje misli i nakane srca imamo i dalje u Bibliji. U Starom Zavjetu Biblija opisuje jedan događaj, nalazi se u Postanku 18, kada su Abraham i njegova žena, koji su bili stari, čekali obećano dijete. Abraham je sjedio ispod stabla i došla su mu tri čovjeka. Abraham, koji je poznavao da je Bog jedan, jednom od njih je rekao – Gospodine, i taj jedan je ostao s njim. Ova dvojica, koji su bili anđeli, otišli su u sobu. Abrahama su pitali gdje mu je žena Sara i on im je odgovorio da je pod šatorom, nije bila s njima. Onda mu on reče: „Vratit ću se tebi kada isteče vrijeme trudnoće, a tvoja žena Sara imat će sina. Iza njega, na ulazu u šator, Sara je prisluškivala. Abraham i Sara bijahu u odmakloj dobi, ostarjeli“ - i ona se radi toga nasmijala u sebi onome što je Jahve rekao da će roditi sina. Što se događa? Onaj koji je posjetio Abrahama, kao posljednji znak, prije nego što se ispunilo proročanstvo ili obećanje o dolasku obećanog sina, napravio je jedan znak, jednu potvrdu, da potvrdi da će se to uistinu dogoditi, a to je bilo, da Sari, koja je bila iza njega u šatoru i smijala se u svom srcu, otkrio misli i nakane srca. Kao što je Sara, starica od 90 i neku godinu čekala obećanog sina, tako kršćanstvo-starica od 2000 godina čeka svog obećanog Sina ili drugi Kristov dolazak. Taj drugi Kristov dolazak se neće desiti dok Bog ne ispuni isto ono što je ispunio u Abrahamovom slučaju. Zašto? Zato što je Abraham samo preslika onoga što se ima dogoditi, a to je da Bog pokaže ponovno u svijetu - otkrije misli i nakane srca

SLUGE I SLUGA U VRIJEME VEČERE

¤ MATEJ 22,1-10
Odgovarajući im, Isus ponovno prozbori u usporedbama rekavši: „Kraljevstvo je nebesko kao neki kralj koji pripravi svadbu sinu svojemu te posla sluge svoje da pozovu uzvanike na svadbu, no oni ne htjedoše doći. Opet posla druge sluge govoreći: 'Recite uzvanicima: Evo, objed sam vam pripravio; junci su moji i tovljenici poklani i sve je već pripravljeno. Dođite na svadbu!' Ali oni, ne mareći odu: jedan na svoju njivu, drugi u svoju trgovinu. A ostali uhvate sluge njegove, zlostave ih i umore. Čuvši to, kralj se razgnjevi te posla svoju vojsku i pogubi one ubojice, a grad njihov spali. Reče tada svojim slugama: 'Svadba je, evo, pripravljena, ali uzvanici ne bijahu dostojni. Pođite stoga na križanje i sve koje nađete pozovite na svadbu!' Izašavši na puteve, sluge sabraše sve koje nađoše – i zle i dobre; i svadba se napuni gostiju.“

¤ LUKA 14,16-24
A on mu reče: „Čovjek neki priredi veliku večeru i pozva mnoge. I posla slugu svoga u vrijeme večere da rekne uzvanicima: 'Dođite, sve je već pripravljeno!' A oni se svi kao jedan počnu ispričavati. Prvi mu reče: 'Njivu sam kupio pa moram izići pogledati je. Molim te, smatraj me ispričanim.' Drugi reče: 'Kupio sam pet jarmova volova pa ih idem okušati. Molim te, smatraj me ispričanim.' Treći pak reče: 'Oženio sam se i zato ne mogu doći.' Vrativši se, sluga taj javi to sve gospodaru. Tada gospodar kuće, gnjevan, reče sluzi: 'Idi brzo na ulice i uličice gradske pa dovedi ovamo prosjake, sakate, hrome i slijepe.' I reče sluga: 'Gospodaru, učinjeno je kako si naredio i još ima mjesta.' Reče gospodar sluzi: 'Iziđi na putove i među živice i prisili ih neka uđu da mi se napuni kuća; jer kažem vam: ni jedan od onih ljudi što bijahu pozvani neće okusiti moju večeru.'“

U Mateju 22 i Luki 14, Isus priča jednu usporedbu za Kraljevstvo nebesko. U Mateju 22, vidimo da nas Krist poziva na Svoju večeru; kralj priprema svadbu svome sinu i šalje svoje sluge da pozovu ljude koji su odbili doći. Znači, postoje neki koji su pozvani, ali nisu bili dostojni i na kraju su zamijenjeni onima koji nisu bili dostojni. U Luki 14, Isus priča tu istu usporedbu, ali naglašava neke druge detalje. Treba zapaziti  razliku u cijeloj priči: postoje mnoge sluge koji su slani, ali u vrijeme večere poslan je jedan sluga. Ako čitamo Bibliju pažljivo: u vrijeme večere postoji jedan sluga koji je pozvan da pozove na svadbenu večeru. 

SEDMI ANĐEO NA ZEMLJI ZA VRIJEME SILASKA MOĆNOG ANĐELA

¤ OTKRIVENJE 10,1-11:
I ugledah nekog drugog snažnog anđela gdje silazi s neba zaogrnut oblakom. Na glavi mu duga, lice mu kao sunce, a noge kao stupovi ognjeni; a u ruci je imao otvorenu knjižicu. I stane desnom nogom na more, a lijevom na zemlju pa poviče jakim glasom kao kad lav riče. A kad je on povikao, sedam gromova progovori svojim glasom. A kad je sedam gromova progovorilo svojim glasom naumih pisati, ali začuh glas s neba kako mi govori: „Zapečati to što je izreklo sedam gromova i nemoj pisati.“ A anđeo kojeg sam vidio kako stoji na moru i na zemlji, podigne svoju ruku k nebu i zakle se Onime koji živi u vijeke vjekova, koji je stvorio nebo i sve što je na njemu, i zemlju i sve što je na njoj, i more i sve što je u njemu, „da neće biti više vremenanego u dane sedmog anđela, čim on zatrubi, dovršit će se tajna Božja kao što je On navijestio Svojim slugama, prorocima. Glas koji sam čuo s neba ponovno progovori sa mnom i reče: „Idi, uzmi knjižicu što je otvorena u ruci anđela koji stoji na moru i na zemlji!“ Odoh k anđelu te mu rekoh: „Daj mi tu knjižicu,“ a on mi odgovori: „Uzmi je i pojedi! Zagorčat će ti utrobu, ali će ti u ustima biti slatka kao med.“ Uzeh knjižicu iz ruke anđelove i pojedoh je. I bila je u ustima mojim kao med slatka; ali kad sam je progutao, zagorčala mi je utrobu. I reče mi: „Moraš ponovno prorokovati pucima i narodima i jezicima, i mnogim kraljevima.

Ovo je jedan značajan Biblijski stih, koji mi često spominjemo, gdje Biblija opisuje striktno drugi Kristov dolazak u Otkrivenju 10. Međutim, tu Biblija kaže jedan značajan detalj da u vrijeme drugog Kristovog dolaska – „A anđeo kojeg sam vidio kako stoji na moru i na zemlji, podigne svoju ruku k nebu i zakle se Onime koji živi u vijeke vjekova, koji je stvorio nebo i sve što je na njemu, i zemlju i sve što je na njoj, i more i sve što je u njemu, „da neće biti više vremena – postoji trenutak kada vrijeme završava. Znači, govorimo o vremenu drugog Kristovog dolaska koji je opisan kao jedan silni anđeo, identični onako kako je opisan Krist u Otkrivenju 1. Međutim, Biblija kaže da neće više biti vremena nego da postoje dani glasa sedmog anđela ili glasnika. Grčka riječ – angelos, u našem jeziku se prevodi ili kao anđeo ili kao glasnik. Mi često angelos zamišljamo kao nebesko biće sa krilima, što može biti, međutim, ne mora biti. Imam nekoliko slučajeva gdje se koristi identična riječ – angelos, a uopće se ne misli na nebesko biće nego na čovjeka. Ono što mi vjerujemo, da ovdje Biblija opet govori da postoji glas sedmog poslanika ili glasnika u vrijeme drugog Kristovog dolaska, koji najavljuje Kristov dolazak i otkriva Božju tajnu. Ako se sjećate, u Bibliji je bilo rečeno da će obnoviti sve stvari, a ovdje kaže da će dovršiti Božju tajnu kako je navijestio svojim slugama, prorocima. Naglašava da će biti proročko ispunjenje te tajne, koristeći proroka.

Grčka riječ „ANGELOS“ znači „POSLANIK“

¤ MATEJ 11,10
Jer to je onaj o kome je pisano: „Evo, ja šaljem glasnika svojega pred licem tvojim, koji će pripraviti put voj pred tobom.“ Zaista, kažem vam, između onih što su rođeni od žene nije ustao veći od Ivana Krstitelja; no i onaj najmanji u kraljevstvu nebeskom veći je od njega.

¤ LUKA 7,18 i LUKA 7,24:
Dojave Ivanu njegovi učenici o svemu tome. Dozvavši dvojicu svojih učenika, pošalje ih Ivan k Isusu riječima: „Jesi li ti onaj koji ima doći ili drugoga da čekamo?“
Kad su otišli Ivanovi glasnici, poče on govoriti mnoštvu o Ivanu: „Što ste izišli u pustinju gledati? Trsku koju vjetar njiše?“

¤ JAKOV 2,24-25
Vidite, dakle, da se djelima čovjek opravdava, a ne samo vjerom. Nije li se isto tako djelima opravdavala i bludnica Rahaba kada je primila glasnike i drugim ih putem izvela.

¤ LUKA 9,51-52
Kada su se navršavali dani da bude uznesen, krene Isus odlučno prema Jeruzalemu. I pošalje glasnike pred sobom; a oni pođu da uđu u neko samarijansko selo da priprave za njega.

Grčka riječ – angelos, može značiti anđeo, ali ovdje su neka mjesta gdje se koristi riječ angelos, a ne misli se na nebesko biće. Kada se vratimo na Otkrivenje 10, vidimo da ima malo više smisla i razumijevanja. Crkvena povijest može biti podijeljena u sedam doba ili sedam razdoblja (pročitajte knjigu 'Sedam crkvenih doba') i za svako to razdoblje postoji određeni glasnik kojeg je Bog poslao sa određenom porukom za to doba. Postoji zadnje doba - laodicejsko crkveno doba koje ima svoga glasnika i zapravo je to taj prorok Ilija koji treba sve obnoviti ili prorok preteča drugog Kristovog dolaska.

SEDAM GLASNIKA POSLANIH VAŠTI I ESTERI

¤ ESTERA 1,10-19:
Sedmoga dana, kad srce kraljevo bijaše veselo od vina, naredi Mehumanu, Bizeti, Harboni, Bigti, Abagti, Zetaru i Karkasu, sedmorici eunuha koji su mu služili, da dovedu preda nj kraljicu Vašti s kraljevskom krunom, da bi pokazao narodu i knezovima ljepotu njezinu. Ona je uistinu bila privlačna. Ali se kraljica Vašti ne htjede odazvati kraljevu pozivu što joj ga prenesoše dvorani. Kralj se tada veoma razbjesni i njegova se srdžba rasplamsa. Onda zapita mudrace koji poznaju vremena. Jer svaki se kraljev posao tako proučavao među onima koji su poznavali zakone i pravo. Najbliži su mu bili Karsena, Šetar, Admata, Taršiš, Mares, Marsena i Memukan, sedam knezova Perzije i Medije. Oni su smjeli gledati kraljevo lice i zauzimali su najistaknutija mjesta u kraljevstvu. Upita ih: "Što treba prema zakonu poduzeti protiv kraljice Vašti, koja se nije pokorila zapovijedi kralja Ahasvera koju su joj saopćili dvorani?" Memukan tada odgovori pred kraljem i knezovima: "Kraljica je Vašti skrivila ne samo kralju nego i svim poglavarima i svem narodu koji prebiva u svim pokrajinama kralja Ahasvera. Jer će za držanje kraljičino doznati sve žene pa će prezirati svoje muževe govoreći: 'Kralj je Ahasver naredio da dovedu preda nj kraljicu Vašti, ali ona ne htjede doći.' I žene će knezova perzijskih i medijskih, pošto doznaju za kraljičino ponašanje, još danas pripovijedati svim poglavarima kraljevim, pa će biti prkosa i prezira u izobilju. Stoga, svidi li se kralju, neka se objavi kraljevska naredba i umetne među zakone Perzije i Medije, tako da se više ne može opozvati, da se Vašti ne smije više pojaviti pred kraljem Ahasverom, a kralj neka preda kraljevsku čast drugoj ženi, boljoj od nje.

Ako se sjećate priče o Esteri, Estera je bila Židovka koja je živjela u Babilonskom kraljevstvu i tamo je bila kraljica jedna žena koja se zvala Vašti. Biblija kaže da je kralj poslao toj ženi, kraljici, sedam eunuha, koji su mu služili, da dovedu Vašti k njemu. Ona ih je odbila. Zapravo, kraljica Vašti je preslika današnjeg kršćanskog svijeta kojoj je bilo poslano također sedam poslanika, međutim, oni su odbili jer su zamijenili Krista teologijom: i Krist je postao učenje a ne osoba. To je razlika između onoga što mi želimo vama predstaviti. Postoje sedam glasnika koji su bili slani i bili su odbačeni i posljednji glasnik preporučuje kralju da uzme nekog drugog, nekoga tko nije unutar tih krugova.

BOAZ I RUTA

¤ RUTA 2,1-9:
Noemi imaše rođaka po mužu, čovjeka vrlo imućna, iz porodice Elimelekove: zvao se Boaz. Tada Ruta Moapka reče Noemi: "Htjela bih ići u polje pabirčiti klasje za onim u koga nađem milost." Ona joj odgovori: "Hajde, kćeri moja!" I ode, dođe u polje te poče pabirčiti za žeteocima. A sreća je dovede na njivu Boazovu, iz roda Elimelekova. I gle, dođe Boaz iz Betlehema. "Jahve bio s vama!" - pozdravi on žeteoce. A oni mu odgovoriše: "Jahve te blagoslovio!" Boaz će nato sluzi, koji je nadzirao žeteoce: "Čija je ona mlada žena?" Sluga, koji je nadzirao žeteoce, odgovori: "Ono je mlada Moapka što je došla prateći Noemi s Moapskih poljana. Pitala je: 'Smijem li pabirčiti i kupiti klasje između snopova za žeteocima?' I došla je, eto, i ostala od ranog jutra sve dosad; i samo je malo ušla u kuću." Onda Boaz reče Ruti: "Čuj me, kćeri moja, ne idi pabirčiti u drugoga nego se drži mojih njiva i mojih poslenika. Pazi na kojoj njivi oni žanju, pa idi za njima. A naredio sam momcima da te nitko ne dira. Kad ožedniš, idi k posudama i pij što moje sluge zahitaju." Ona tada pade ničice, pokloni se do zemlje i reče: "Čime sam stekla toliku milost u očima tvojim da mi posvećuješ pažnju kad sam tuđinka?" Boaz joj odgovori: "Čuo sam što si sve učinila za svoju svekrvu poslije smrti svoga muža; kako si ostavila oca svoga, majku svoju i zavičaj svoj te došla u narod kojega do jučer ili prekjučer nisi poznavala.“

Noemi, Židovka, napustila je svoju zemlju i otišla na Moapska polja. Tamo joj se desila jedna strašna katastrofa koja ju je potjerala da se vrati u svoju obećanu zemlju. Noemi predstavlja Židove koji su napustili svoju zemlju i tamo im se desila teška katastrofa – holokaust, nakon čega su se vratili u svoju obećanu zemlju. Što se desilo Noemi? Noemi su u prognanstvu umrla oba sina i muž. Kada pogledamo što se dogodilo Židovima izvan njihove obećane zemlje, vidimo da je riječ o velikom pomoru, da je jedna trećina Židova u drugom svjetskom ratu bila pobijena, šest milijuna nevinih ljudi. Noemi se vraća u zemlju, međutim, ne vraća se sama, s njom se vraća i Ruta, Moapka, koja je bila žena njezinog sina. Ruta je odlučila pratiti Noemi natrag u njezinu zemlju i tamo se zaljubljuje u jednog čovjeka za kojeg se ispostavlja da je rođak od Noemi, kao što je Krist „rođak“ Židovima. Taj rođak otkupljuje Rutu kao što je Krist nas otkupio. Međutim, ovaj događaj, kako su se Ruta i Boaz upoznali, ima jedan zanimljivi detalj: Ruta je išla pabirčiti (skupljala je ono što je za žeteocima ostajalo) na Boazovu njivu. Sve se to događa za vrijeme žetve, a vrijeme žetve je, kako Isus kaže, svršetak svijeta. Na svršetku svijeta vidimo da se događaju dvije stvari: povratak Židova u svoju zemlju i Kristu se vraća poganska nevjesta – to smo mi. Boaz je upoznao nas na način na koji je upoznao Rutu Moapku; prišao je jednom sluzi koji je nadzirao žeteoce. Opet nalazimo u Bibliji sliku proroka preteče glasnika, onoga koji najavljuje Kristov dolazak i koji upoznaje u ovom slučaju Rutu sa Boazom ili nas sa Kristom.

ELEAZAR

¤ POSTANAK 24,1-7
Abraham bijaše već ostario, zašao u godine, Jahve je Abrahama blagoslovio u svemu. Abraham prozbori svome najstarijem sluzi u kući, pod čijom je upravom bilo sve njegovo: „Stavi svoju ruku pod moje stegno da te zakunem Jahvom, Bogom neba i Bogom zemlje, da mome sinu nećeš nabaviti za ženu ni jednu od kćeri Kanaanaca, među kojima boravim, nego ćeš otići u moj rodni kraj i dobaviti ženu mom sinu Izaku.“ A sluga mu reče: „A što ako žena ne htjedne za mnom ići u ovu zemlju? Hoću li ja onda odvesti tvoga sina u zemlju iz koje si ti došao? Abraham mu odgovori: „Dobro pripazi da onamo ne vodiš moga sina! Jahve, Bog nebesa, koji me odveo iz kuće moga oca i rodnog kraja i koji mi je pod zakletvom obećao: 'Tvome ću potomstvu dati ovu zemlju', pred tobom ću poslati svog anđela, i odande ćeš ti dovesti ženu mome sinu.“

Eleazar je bio Abrahamov sluga. Na koji je način Abraham našao ženu svom sinu? Na koji  način Krist, odnosno Bog za Krista nalazi Zaručnicu, a to smo mi? Na način kojeg vidimo u ovom stihu, Postanak 24,1-7. Abraham, kao prorok je znao da njegov sin ne smije otići tamo već da mora biti poslan jedan glasnik koji će dovesti ženu njegovom sinu. Tako, kada govorimo o drugom Kristovom dolasku, pričamo o Njegovom silasku sa neba, a ne Njegovom dolasku na zemlju. Postoji velika razlika u onome što Biblija kaže i u onome što se vjeruje. Biblija govori da će najprije ustati umrli u Kristu, a mi živi ćemo se preobraziti i otići u susret Gospodinu u oblake, u zraku. Ne kaže da će Krist sići na zemlju već da će Krist sići sa neba a mi ćemo otići k Njemu i susrest ćemo se u zraku. Što je Abraham rekao svom slugi? Rekao je da ne vodi njegovog sina u zemlju odakle je ta žena nego da on, kao njegov glasnik ili prorok ili preteča, nađe ženu i donese je  njegovom sinu. To je ono što je prorok napravio. Nije Krist došao osobno na zemlju po nas, On je poslao Svoga proroka kao što je Abraham poslao Eleazara, da on nas dovede ka Kristu i da se skupa sretnemo u oblaku, u zraku.




UZNESENJE VJERNIKA

¤ 1.SOLUNJANIMA 4,15-17:
Ovo vam doista velimo po riječi Gospodinovoj: mi živi – mi preostali do Dolaska Gospodinova – nećemo preteći onih koji su usnuli. Jer će sam Gospodin sa zapovjedničkim zovom, s glasom arkanđela i s trubljom Božjom sići s neba i najprije će ustati umrli u Kristu, a potom ćemo mi živi, preostali, zajedno s njima biti uzneseni u oblacima u susret Gospodinu u zrakui tako ćemo uvijek biti s Gospodinom.

Ovo je veliko Biblijsko proročanstvo i velika istina na kojoj se temelji naša vjera. Ako ovo nije istina, onda je sve uzalud. Mi vjerujemo da je ovo istina.
Govorili smo o proroku preteči koji ima funkciju ili zadaću da nas odvede u zrak na susret s Gospodinom. Mi vjerujemo da se to ispunilo u službi W. Branhama!

POZNAVANJE TAJNI SRCA U SLUŽBI WILLIAMA BRANHAMA

























Nema komentara:

Objavi komentar